Radhoo Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Jeg kjøpte cs-servere fra kvalito den 28.09.03. for 600.- for 3 mnd'er. Noen uker senere så ble disse serverene stjålet fra kvalito (09.10.03) Da sto det på irc-kanalen til kvalito at tjenesten kom til å bli utsatt og når de fikk tilbake serverene så skulle tjenesten begynne igjen og alle som ble berørt av tapt cs-server skulle få 2 mnd'er gratis server ekstra. Noe som jeg tolker som 5 mnd'er cs-server for 600.-(Den 14.11.03 fikk jeg tilbake serveren). Den 11.12.03 så får jeg en faktura fra kvalito der de vil ha 600.- for 3 nye mnd'er cs-server. Jeg sendte da en mail til Kvalito der jeg spurte om hvorfor jeg fikk denne fakturaen ettersom jeg skulle få 2 mnd'er gratis osv osv. Sendte dette: "Jeg fikk i forrige uke en mail fra dere med en faktura til cs-servere. Deres servere har blitt stjålet slik at cs-serverene ble nede i over en mnd. På irc-kanalen deres så sto det at vi som ble berørt av dette skulle få 2 mnd'er gratis+de 3 mnd'er som vi hadde betalt for. Hva skal jeg gjøre med denne fakturaen? Jeg har jo tross alt betalt for en tjeneste jeg ikke har fått. Jeg har sendt en mail til faktura avd. deres, men der forsto de vist ikke hvorfor jeg ikke skulle betale denne fakturaen. Håper på snarlig løsning" Fikk dette til svar: "Det er kun om du betaler denne at du får to måneders gratis. Det er jo kun da du er kunde av oss. Om du velger å si opp, så frasier du jo deg retten til å få to måneder erstatning. (Da har du jo sagt opp tjenesten) Med vennlig hilsen Kaj Størdal Toftner Kvalito IT" Vil det si at jeg må _betale_ for å få erstatning? Er ikke informasjonen som Kvalito gir ut til å stole på? Noen som har det samme problemmet? Jeg er ikke interesert i å betale 600.- for å få erstatning. Kvalito skylder jo meg over 200.- Endret 13. desember 2003 av Radhoo Lenke til kommentar
[-Hans-] Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 om du ikke er fornøyd så kan jeg anbefale [url="http://www.gameserver.no"]Gameserver.No[/url] god ping, stabile servere og gode tilbud Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 er ikke at jeg ikke er fornøyd med cs-serveren til Kvalito, men det at jeg må betale for å få erstatning er jeg ikke så fornøyd med Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Tåpelig av Kvalito, tru dem med og gå til tv2 hjelper deg Sjølvæste forbrukerrådet Det hjelper kan du se Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Sendte nettopp denne mailen til kvalito: "Hei Unnskyld meg, men jeg har enda ikke fått den tjenesten jeg har betalt for. Det mangler fortsatt over ei mnd der serverene deres var nede. Jeg er ikke interesert i å betale for å få erstatning. Det som sto på deres irc kanaler var at tjenesten ble utsatt og når dere fikk tilbake serverene så skulle vi som var blitt utsatt for dette få 2 ekstra mnd'er gratis for tort og svie." Håper at jeg får et godt svar tilbake... Lenke til kommentar
CeLiCiUm Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 hehe...du kan sikkert true dem med hva du vil. De kommer til å servere deg tåpelige svar uansett. Gjerne prøv rettsvesenet også, om du tror det hjelper. Good luck! Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 fikk svar fra kvalito i dag: "Det stemmer. Men, det betinger jo selvfølgelig ikke at en sier opp abonnementet imens. Med vennlig hilsen Kaj Kvalito IT www.kvalito.no" Har selvfølgelig svart tilbake: "Hei Jeg har ikke sagt opp abonnementet. MEN jeg skal da ikke betale for å få erstatning. På deres Irc-kanaler så sto det at vi som ble berørt av dette skulle få to ekstra mnd'er. Det vil si at vi skulle få 5 mnd'er for 600.- Det sto ikke noe om at vi måtte betale ekstra for dette. Jeg fikk serveren deres den 28.09.03. Deres servere ble stjålet den 09.10.03. Vi fikk tilbake serveren den 14.11.03. Det vil si at vi hadde vært uten cs-server i over ei mnd. Jeg har betalt den første fakturaen som dekket server bruk fra den 28.09.03 og 3 mnd'er fremover. Jeg har hatt serveren i kun 2 mnd'er. Det sto i deres irc-kanaler at vi som ble berørt skulle få utsette tjenesten og når tjenesten ble tilgjengelig igjen så skulle vi få 2 mnd'er gratis for tort og svie. Det sto IKKE at vi måtte betale for 3 nye mnd'er. Det var ingen slike betingelser på deres irc-kanaler. Jeg har enda ikke fått den tjenesten jeg har betalt for. Jeg skal ikke belastet for at dere har blitt fra stjålet servere. Jeg skal ikke belastet for at dere ikke skriver all informasjon på deres irc-kanaler. Da jeg spurte op'ene så sa de ikke noe om betingelser om at jeg måtte betale for 3 nye mnd'er. Jeg er kunde av dere selv om jeg ikke betaler for den siste fakturaen." Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 fikk svar fra kvalito i dag:"Det stemmer. Men, det betinger jo selvfølgelig ikke at en sier opp abonnementet imens. Med vennlig hilsen Kaj Kvalito IT www.kvalito.no" Har selvfølgelig svart tilbake: "Hei Jeg har ikke sagt opp abonnementet. MEN jeg skal da ikke betale for å få erstatning. På deres Irc-kanaler så sto det at vi som ble berørt av dette skulle få to ekstra mnd'er. Det vil si at vi skulle få 5 mnd'er for 600.- Det sto ikke noe om at vi måtte betale ekstra for dette. Jeg fikk serveren deres den 28.09.03. Deres servere ble stjålet den 09.10.03. Vi fikk tilbake serveren den 14.11.03. Det vil si at vi hadde vært uten cs-server i over ei mnd. Jeg har betalt den første fakturaen som dekket server bruk fra den 28.09.03 og 3 mnd'er fremover. Jeg har hatt serveren i kun 2 mnd'er. Det sto i deres irc-kanaler at vi som ble berørt skulle få utsette tjenesten og når tjenesten ble tilgjengelig igjen så skulle vi få 2 mnd'er gratis for tort og svie. Det sto IKKE at vi måtte betale for 3 nye mnd'er. Det var ingen slike betingelser på deres irc-kanaler. Jeg har enda ikke fått den tjenesten jeg har betalt for. Jeg skal ikke belastet for at dere har blitt fra stjålet servere. Jeg skal ikke belastet for at dere ikke skriver all informasjon på deres irc-kanaler. Da jeg spurte op'ene så sa de ikke noe om betingelser om at jeg måtte betale for 3 nye mnd'er. Jeg er kunde av dere selv om jeg ikke betaler for den siste fakturaen." Skjønner jeg kvalito rett mener de det at hvis du etter 3mnd da betaler den fakturaen du nettopp har fått, vil få 3 nye mnd for prisen + 2 mnd ekstra på den tiden der. Kan jo tenkes at de ser det sånn. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Men de har aldri opplyst om dette før nå. På irc-kanelen deres så sto det ikke noe om det, op'ene deres jeg snakket med nevnet ikke det med ett ord. Slik som jeg tolket det de skrev på kanalen var at vi skulle får tilsammen 5 mnd'er med server for det vi betalte for første gangen. Ingen som sa at vi måtte betale for 3 ekstra mnd'er. Edit: de skulle isåfall si ifra om dette da jeg tok det opp med op'ene. Og de skulle ha sendt en mail om dette til alle kundene sine også. Jeg måtte selv finne ut den dagen hvorfor serverene var nede. Det kom ikke noen mail'er med info til meg Endret 13. desember 2003 av Radhoo Lenke til kommentar
Superkonge Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Hei Det er vel ikke så rart at du må betale før du får erstatning. Du får jo erstatning for et produkt du har kjøpt, men du har jo ikke kjøpt det enda. Uansett må du ut med 600kr så det har vel ikke noe å si om du betaler nå eller om 2mnd. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg betalte en faktura den 28.09.03 på 600.- + 49.- gebyr for de 3 neste mnd'ene. Serverene ble stjålet den 09.10.03 og kom ikke tilbake før 14.11.03. Så jeg har betalt for tjenesten, men jeg har ikke fått hele tjenesten fra dem Lenke til kommentar
Superkonge Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Ok, da misforstod jeg. Da burde du selvfølgelig få de 2 gratismånedene før neste faktura. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 temmelig latterlig av Kvalito å kreve at du betaler for ytterligere tre måneder da du allerede har blitt garantert to måneders gratis server for "tort og svie" for den måneden uten server Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 veldig irriterende... En _skal_ ikke måtte betale for å få erstatning. Det sier seg selv. Men jeg ser at det er ikke bare jeg som har prob med Kvalito her på forumet. Adsl osv osv... ikke god reklame Lenke til kommentar
allyse Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Har ikke den beste erfaringen med kvalito selv. Må faktisk betale for at jeg ikke tok vare på pappesken (en brun, vanlig pappeske) 1/2 år etter jeg fikk det. Kvalito klarte ikke noe annet enn å ødelegge for at NGT kunne levere meg nett da kvalito selv ikke klarte... Jo... også har jeg fått regning pluss purring og inkassotrussel fordi jeg ikke har betalt for adsl'en jeg aldri fikk. Lenke til kommentar
simes Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Har gitt opp kvalito selv nå. Det isdn greine deres var bare surr og tull. Virker ikke særlig seriøse de folka der.. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Har ikke den beste erfaringen med kvalito selv. Må faktisk betale for at jeg ikke tok vare på pappesken (en brun, vanlig pappeske) 1/2 år etter jeg fikk det. Kvalito klarte ikke noe annet enn å ødelegge for at NGT kunne levere meg nett da kvalito selv ikke klarte... Jo... også har jeg fått regning pluss purring og inkassotrussel fordi jeg ikke har betalt for adsl'en jeg aldri fikk. Herregud... Trodde de var litt mer seriøs enn det der... Jeg vet iallefall at neste gang jeg kjøper game-server så blir det ikke av dem... Ikke når de sier det ene, men mener noe helt annet og ikke vil rikke seg. Blir vel slik at jeg ringer forbrukerombudet på mandag, hvis ikke dette løser seg. Edit: Selv om jeg ikke får de 2 mnd'er gratis så skal jeg iallefall ha tilbake over 200.- for tapt server i over ei mnd. Endret 13. desember 2003 av Radhoo Lenke til kommentar
allyse Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Hva med at flere tar kontakt med forbrukerombudet? Kanskje vi får en sterkere sak da? Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Hva med at flere tar kontakt med forbrukerombudet? Kanskje vi får en sterkere sak da? Du kan da skrive ett generelt klagebrev til forbrukerombudet, å skal jeg gjerne skriver under... Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Det er kun om du betaler denne at du får to måneders gratis. Det er jo kun da du er kunde av oss. Om du velger å si opp, så frasier du jo deg retten til å få to måneder erstatning. (Da har du jo sagt opp tjenesten) Dette er frekt av kvalito. Du har, hvis jeg har forstått det riktig, forhåndsbetalt for denne tjenesten. De har ikke klart å levere tjenesten på tilfredsstillende måte. Slik jeg ser det har kvalito to valg: 1) forlenge kontrakten slik at du får den servertiden du har betalt for (totalt 3 mnd) 2) tilbakebetale beløpet for tiden de ikke kunne levere tjenesten Du har fått informasjon om en erstatning som i realiteten vi gi deg en måned gratis serverplass, som godtgjørelse for kontraktbrudd fra deres side. Det de skulle ha gjort da er selvfølgelig: - La deg beholde tjenesten i to måneder til, og deretter sende deg en faktura for påfølgende 3 måneder som du kan forhåndsbetale hvis du ønsker å fortsette som kunde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå