d3vil87 Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Hei! Sitter i disse dager å tenker på og oppgradere RAM som jeg har i min pc. Har i dag 16gb men etter det jeg fant på nett så kunne jeg sette i opp til 32gb med det oppsettet jeg har i min PC. De RAM kortene som jeg har per dags dato er disse : https://www.komplett.no/product/749647?noredirect=true#technical-details Har denne prosessoren : https://www.komplett.no/product/817261?noredirect=true Og har dette hovedkortet : https://www.komplett.no/product/814897?noredirect=true# Hvis noe av dette kunne være til hjelp. Hvilken type RAM er det jeg bør kjøpe for å merke noen forskjell på min PC? Er ny på disse greiene så jeg vet ikke hva de forskjellige kortene med forskjellige antall Mhz og det der er for noe. Vil det forøvrig merkes på spill eller er forskjellen størst på andre ting, som videoredigering osv? Er spilling jeg selv bruker pc'en til. Håper på tips/råd! Lenke til kommentar
Faller Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Til spilling vil du ikke merke forskjell. Hvis du redigerer 4K videomateriale, så kan det være noen fordeler med 32 GB, men til vanlig 1080P, så er det ikke noe særlig forskjell, med unntak hvis du bruker mange filtre eller effekter. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Bruker du opp de 16 GB du har i dag da? Hvis ikke du bruker det opp så hjelper det ingenting å sette inn mer. Du har kanskje litt å hente på å sette inn raskere minne, men det krever overklokking. I prosent er det ikke noe enorm forskjell, men i enkelte oppgaver/spill utgjør det en viss forskjell med raskere minne. Hvis du ikke bruker opp minnet du har i dag, ville jeg ikke gjort noenting. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Når du fyller opp med Rambrikker og om du ikke bruker de 16GB du har i dag, vil du ironisk nok kunne få en nedgang i ytelse... Så jeg ser ikke helt poenget med å kjøre på med 32GB minne så sant du ikke driver med videoredigering eller annen bildebehandling..... Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Eneste er hvis han kjøper raskere minne. Hvis han går fra 1866Mhz minne til 2400Mhz minne, vil det gi en merkbar ytelse. Lenke til kommentar
d3vil87 Skrevet 21. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2018 Takker for all god hjelp så langt! Ble straks litt klokere Lenke til kommentar
d3vil87 Skrevet 21. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2018 Eneste er hvis han kjøper raskere minne. Hvis han går fra 1866Mhz minne til 2400Mhz minne, vil det gi en merkbar ytelse. Går det greit for meg å gjøre dette sånn uten videre, uten og oppgradere noe annet? Var bare ikke sikker om prosessor/hovedkort tillot det hoppet fra 1866Mhz til f.eks 2400 som du nevner. Har som sakt ikke greie på dette Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Det skal gå veldig greit. Hovedkortet støtter profiler opp til 3200Mhz, men DDR3 brikker kom vel ikke med så høy hastighet? Uansett, så ville de kostet mye mer en det smaker. Nå er jo RAM priser egentlig skyhøye uansett, men jeg ser at komplett har en type DDR3 2400Mhz inne til 1899,-. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå