Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi TT, BMW i8 eller Porsche Cayman

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny bil, men er ekstremt usikker hva man skal velge... valgene per nå står mellom Audi TT, gjerne en av de nyere modellene til rundt 500-600.000,-. En BMW i8 til rundt 700-800.000,- eller bilen som jeg egentlig har mest lyst på. Porsche Cayman, 2014 modell og mest sannsynlig versjonen med 211hk. (Da det er den som er på Finn med den rette utstyrspakken, til ok pris)

Er det noen som har erfaring med disse bilene i det daglige som har innspill å komme med? Eventuelt andre biler som muligens kan trigge oppmerksomheten min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kjenner ingen av disse i detalj, men generelt tenker jeg i8'en er den største finansielle risikoen. Mye ny og avansert teknologi, og svært usikker bruktverdi. Audi'en holder seg vel ganske greit i verdi - i hvert fall med rett motor og utstyr, men Audi er vel ikke akkurat kjent for å ha lavest driftsutgifter, de tingene som ryker der er som regel de dyre. Porschen er nok definitivt det tryggeste med tanke på driftssikkerhet, og den gir en helt annen type status enn Audi'en og jeg ville gått for den hvis du ikke er en pappagutt i 40-årskrise. ;-)

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Men eneste jeg rynker litt på nese for mtp på Porschen er prisen. 211hk versjonene ligger mellom 650-700k på Finn.no. Og for 895.000,- kan man få 2017 modell med 300hk. ? Usikker hvor 211hk’ern vil ligge i verdi når 300hk bilene vil komme på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Jeg har litt erfaring, jeg har prøvekjørt TT og i8 og jeg eier en 2014 Cayman 275hk. 

TT prøvde jeg bare en liten tur (var en 2015 modell om jeg husker riktig) Bra akselerasjon i forhold til motor, veldig moderne og fint interiør, men følte at den kanskje var ett lite hint "kunstig" på styringen. Gav litt lite tilbakemelding i forhold til Porschen er hvertfall min personlige mening. Tror derimot ikke at det er ett kjøp man angrer på, absolutt en gøy bil det lille jeg prøvde den :)

Dette er alle uprakitske biler men i8 er nok verst. Der har du nesten ikke plass til å ta med deg noenting :p Den går godt, og spenner deg greit avgårde når du tråkker til men mangler helt klart mye på lyden om det er viktig for deg. i8 er en sikkelig headturner da! :) 

Cayman med 275 hk mangler selvsagt litt punch i forhold til i8, men av disse tre så gruser den de andre på lyd :) Føles veldig solid bygget (det gjør forsåvidt alle 3) og jeg personlig har aldri vært mer fornøyd med ett bilkjøp :) Den elsker små svingete veier og er overraskende behagelig å kjøre frem til du trykker inn sport knappen og den stiver seg opp. Ett MUST om du kjøper denne bilen; sport chrono pakke. Den gjør en virkelig forskjell på hele bilen når hornene stikker litt mer ut av pannen enn vanlig :) Og gjerne legge inn i budsjettet at kjøper du en 211 hk, så gi den en liten chip så den får utnyttet potensialet som var ment fra fabikken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man skal ha Porsche hvorfor ikke spare opp litt mer penger for å få en 911?

Eller så er vel i8 den artigste av de 3 bilene hvis man klarer å komme over at det er så liten bensinmotor i den, men det den mangler når det kommer til lyden av forbrenning tar den langt igjen når det kommer til veldig friskt utseende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ville defintivt gått for Cayman om du greier å styre unna 2.7 med 211HK.

Bil med midtmontert motor som går saktere enn min Golf, blir bare feil  :wee:

Lenke til kommentar

Jeg liker faktisk Cayman mye bedre enn 911. Og hadde jeg hatt råd hadde jeg heller kjøpt en Cayman GT4 før en 911.

Problemet er også at dette er første bilen jeg skal forsikre på meg selv. Så Prisen for forsikring på 211hk og i8 er temmelig lik, men med engang man beveger seg opp til 275hk og høyere, så dobler forsikringsprisen seg.

Lenke til kommentar

Porsche med 210 hester må da bli litt slapt?

Her hadde jeg helt klart gått for i8, ingen kan beskylde den for å være kjedelig eller prøve å gjemme seg i trafikken.

i8 til helge/kosebil, Leaf til dagligbil.

+1

i8 er definitivt den unike av disse tre bilene. Kom en forbi meg på gata her om dagen, og det er definitivt en bil man snur seg etter. En Cayman eller TT er jo dørgende kjedelige i forhold

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...