Gå til innhold

Bør vi gi opp krigen mot narkotika?

27 stemmer

1. 1. Bør vi gi opp?

• Nei, vi må fortsette som før
      2
    • Nei, vi må intensivere krigen!
      8
    • Ja
      17

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+921324

Krigen mot mariuhana virker litt fåfengt, men syns det er bra at det legges ned innsats for å stoppe tilførsel av drugs som er downright shit crazy stupid dangerous. Sånn type drugs som gjør at folk må amputere armer og bein eller som reduserer folk til zombier. Huff, nå kom jeg på en nyhetssak hvor en ung mann døde etter å ha røkt syntetisk cannabis eller hva det nå var. Kan jo spekulere i om det er forbudspolitikk som fører til sånne anekdoter.

Er forsåvidt enig i påstanden om at en kunne frigjort ressurser og at politiet kunne prioritert annerledes, men syns ikke vi skal gi opp tollen for det om. Og uansett om narko ble fullstendig lovlig, så måtte det ha blitt fortollet. Kanke slippe inn folk med et halvt tonn narko uten at statskassa må få sitt.

bare sånn rett fra levra før lunsj

Lenke til kommentar

Krigen mot mariuhana virker litt fåfengt, men syns det er bra at det legges ned innsats for å stoppe tilførsel av drugs som er downright shit crazy stupid dangerous. Sånn type drugs som gjør at folk må amputere armer og bein eller som reduserer folk til zombier. 

Men forstår du ikke at den eneste grunnen til at folk kjøper denne søpla er at det ikke finnes lovlige alternativer? 

For en gangs skyld er jeg enig med Skurupu.

Endret av VRK18
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Men forstår du ikke at den eneste grunnen til at folk kjøper denne søpla er at det ikke finnes lovlige alternativer?

Jeg spekulerer i om det er en sammenheng ja. Absolutt. Derav anekdoten om den unge mannen som daua pga syntetisk shitganja.

Lenke til kommentar

Finnes det folk under 35 som fortsatt er imot avkriminalisering av narkotika? Isåfall:

- Hvordan ser dere ut?

- Har dere det bra?

Jeg tror nesten ikke det finnes noen. Så jeg tror det går mot slutten for krigen mot narkotika. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Krigen mot mariuhana virker litt fåfengt, men syns det er bra at det legges ned innsats for å stoppe tilførsel av drugs som er downright shit crazy stupid dangerous. Sånn type drugs som gjør at folk må amputere armer og bein eller som reduserer folk til zombier. Huff, nå kom jeg på en nyhetssak hvor en ung mann døde etter å ha røkt syntetisk cannabis eller hva det nå var. Kan jo spekulere i om det er forbudspolitikk som fører til sånne anekdoter.

Er forsåvidt enig i påstanden om at en kunne frigjort ressurser og at politiet kunne prioritert annerledes, men syns ikke vi skal gi opp tollen for det om. Og uansett om narko ble fullstendig lovlig, så måtte det ha blitt fortollet. Kanke slippe inn folk med et halvt tonn narko uten at statskassa må få sitt.

bare sånn rett fra levra før lunsj

En tanke er jo at siden f.eks syntetisk cannabis ikke var regulert av loven slik som ekte cannabis, så tok folk som gjerne ville ta seg et blås en helg å bestille og benytte noe langt farligere grunnet det eksisterende forbudet.

Vet egentlig ikke helt hva du mener med sånne typer drugs som man må kappe av seg armen av.. men tipper du tenker på drugs som er blitt smugla inn i landet via en anus eller annet mindre rent sted som senere sprøytes rett inn i blodåre som blir betent og etter en tid begynner å råtne, skittent brukerutstyr som går på rundgang i de mørkeste steder i Oslo er jo en annen sak som koster oss dyrt.  

Jeg er helt enig i at dråger bør reguleres av staten, det bør også være tollgebyr relativt til nikotin/alkohol og momsbelagt ved salg.

Lenke til kommentar

En tanke er jo at siden f.eks syntetisk cannabis ikke var regulert av loven slik som ekte cannabis, så tok folk som gjerne ville ta seg et blås en helg å bestille og benytte noe langt farligere grunnet det eksisterende forbudet.

De har prøvd å regulere det, men så fort de gjør det så bestemmer produsentene seg bare for å fikse litt på formelen, så er det ute på markedet igjen uten problemer. Spice er ett designerdop som ødelegger og tar så unødvendig mange liv, spesielt når vi VET om en substans som funker på samme måte og som er 100% bedre. 

Lenke til kommentar

Se dokumentaren om HSBC på Netflix. Er noen høyt oppe som har interesse av at doptrafikken går sin gang :)

Hvordan det står til her i landet med den slags er jo ikke godt å si, men en viss sak i fjor kan jo type på ett og annet.

Det er mange som er høyt oppe som er interessert i å holde krigen i gang, hovedsakelig tømrerindustrien, helsevesenet og fengslene (i USA så jobber alle tre for profitt, ikke folkets beste).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...