Pekka-90 Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 (endret) Fikk melding i dag. Har blitt flyttet til noe Yng greier, men står jo i meldingen at jeg får samme pris som før og akkurat samme datamengde som tidligere.Ikke alle som er unge(r ) jøss, er 32 år. Lenge siden jeg har blitt kalt unge. Yng, for de UNDER 28 år Så bra, Telenor bommer stort Endret 23. mars 2018 av GunBOB Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Kundeservice er viktig fordi de kan svare på ting som ikke er tydelige på hjemmesidene, eller ikke kan gjøres på web. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Aldri hatt behov for å kontakte kundeservice med Telenor Med OneCall så måtte jeg kontakte de flere ganger og så vidt jeg husker, så er det bare de to jeg har hatt siden år 2000 Lenke til kommentar
Tangent Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Har fått samme melding og vurderer bytte, men hva skal man bytte til? Telenor har jo enormt bra kundeservice, noe jeg ikke kan si om enkelte andre selskaperHva bruker man kundeservice til? Få glemt/mistet pin/puc kode Når f.eks regningen ikke har blitt betalt i tide.. har glemt regning hos Telenor i opp til 14 dager uten å få purringOnecall sendte purring med en gang, med gebyr Telenor sine sider og app er også enkle å bruke Har du prøvd avtalegiro? Har det på alt nå, men jeg har fått purring fra Onecall, før betalingsfristen Du kan logge inn på "mine sider" og følge opp fakturaene dine. Her kan du også utsette faktura i 1 mnd mot et lite gebyr/renter. Men...om du så bare betaler regningen 2 dager etter forfall, kommer forsinkelsesrenter på "1,14 kr" på neste regning. Sånne ting er ganske smålig av Telenor hvis du har vært kunde der i 20 år eller mer og sjeldent eller aldri har vært for sent ute med å betale....... Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Mye dritt om telenor, her er noe positivt. Har for meg selv og på vegne av familie ringt inn å fått slettet overforbruk uten problemer. Mormor hadde brukt opp dataen, ikke merket at hun fikk melding fra telenor og fortsatt å bruke data. Det resulterte i 399kr i overforbruk, noe som ble slettet, 2 ganger har dette skjedd. Det er da god kundeservice. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Har hatt utelukkende god og kjapp kundeservice hos ICE Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 (endret) Mye dritt om telenor, her er noe positivt. Har for meg selv og på vegne av familie ringt inn å fått slettet overforbruk uten problemer. Mormor hadde brukt opp dataen, ikke merket at hun fikk melding fra telenor og fortsatt å bruke data. Det resulterte i 399kr i overforbruk, noe som ble slettet, 2 ganger har dette skjedd. Det er da god kundeservice. Er dette vanlig praksis for alle som er uheldig? Eller er det tilfeldig og uforutsigbart? Hos andre så er det nedsatt hastighet og ingen overfakturering som er blitt standard. Man må aktivt inn å åpne for overforbruk. Jeg har vondt for å tro at telenor stryker alle som går over grensen, hva i alle dager skulle da være vitsen med grensen og blodprisen over grensen, og da vet jeg hva jeg foretrekker, og vil påstå er god kundeservice. Endret 23. mars 2018 av bo1e Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Mye dritt om telenor, her er noe positivt. Har for meg selv og på vegne av familie ringt inn å fått slettet overforbruk uten problemer. Mormor hadde brukt opp dataen, ikke merket at hun fikk melding fra telenor og fortsatt å bruke data. Det resulterte i 399kr i overforbruk, noe som ble slettet, 2 ganger har dette skjedd. Det er da god kundeservice. Er dette vanlig praksis for alle som er uheldig? Eller er det tilfeldig og uforutsigbart? Hos andre så er det nedsatt hastighet og ingen overfakturering som er blitt standard. Man må aktivt inn å åpne for overforbruk. Jeg har vondt for å tro at telenor stryker alle som går over grensen, hva i alle dager skulle da være vitsen med grensen og blodprisen over grensen, og da vet jeg hva jeg foretrekker, og vil påstå er god kundeservice. nei hvordan skal jeg vite det? Jeg snakker bare av min personlige erfaring. Samme gjelder jo disse negative erfaringene flere har postet om telenor, det kan jo være enkelt tilfeller. Samtidig bruker jeg mye data og får 50kr avsalg på abb pr måned så telenor er ikke så mye dyrere for meg. Men skjønner at om man bruker 1-5 GB så finnes det flere alternativer som er billigere enn telenor. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Telenor er så dårlig kundeservice som det er mulig å få. At di nå rævkjører nokon av kundane sine er i så måte heilt normalt. Har prøvd abo både til mobil og internett hjå Telenor og kommer aldri til å gjere det igjen. At det forsatt finst nokon som ser fordeler med Telenor kan bero på at di ikkje veit betre. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 (endret) Telenor er så dårlig kundeservice som det er mulig å få. At di nå rævkjører nokon av kundane sine er i så måte heilt normalt. Har prøvd abo både til mobil og internett hjå Telenor og kommer aldri til å gjere det igjen. At det forsatt finst nokon som ser fordeler med Telenor kan bero på at di ikkje veit betre. Det står i meldingen at en står fritt til å si opp eller endre abb. uten ekstra kostnad Fordel at man sitter med fakta før man uttaler seg Jeg har skrevet flere ganger at jeg har hatt mobil og internett hos Telenor i 15+ år uten problemer og ved nedetid på internett har jeg fått halvert regningen og tilogmed gratis måned Telenor klarte å levere internett hos meg, noe NextGentel ikke klarte Jobben prøvde Telia, fordi i de kom med et billigere tilbud (enn Telenor), men telefonen var ustabil og de var uten telefon i lengre perioder, så det ble sagt opp, men de måtte betale for Telia uansett, for de hadde jo en avtale med de.. Før og etter har de Telenor, uten problemer, men ja, det er noe dyrere, men kundene får ihvertfall kontakt med de Endret 23. mars 2018 av Dubious Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 (endret) Har fått samme melding og vurderer bytte, men hva skal man bytte til? Telenor har jo enormt bra kundeservice, noe jeg ikke kan si om enkelte andre selskaper Er vel en av grunnene til at Telenor er dyrere. Har hatt Telenor i forskjellige former opp gjennom årene. Blant annet mobilabonnement som fungerte helt fint, men gikk etter hvert over til et rimeligere alternativ og har vært innom både Tele 2 og noen flere. Men det ble aldri like stabilt. Nå har jeg Talkmore, som eies av Telenor og har Telenor-dekning, og alt fungerer knirkefritt. Det samme med det første bredbåndsabonnementet. Det fungerte bra. Da jeg valgte andre firmaer ble det mye nedetid og ustabile linjer. Var gjennom flere firma (NextGenTel, Tele 2, GET...), før jeg havnet på Telenor ADSL, og da stoppet problemene. Da jeg flyttet ble jeg "tvunget" over på Canal Digital fiber, men internett leveres så vidt jeg forstår av Telenor, og har ikke hatt problemer med det siden jeg flyttet for fire år siden heller. Så ja, Telenor er kanskje dyrere enn de billigste konkurrentene. Men min erfaring er i hvert fall at de leverer såpass mye høyere kvalitet at det lønner seg. Har ikke hatt kontakt med kundeservice de siste årene så vidt jeg kan huske, men hvis de i tillegg har bedre kundeservice så er det også en god grunn til å betale litt mer hvis det plutselig skulle oppstå noe. Andre mobil/internett-firma jeg har vært borte i har ikke vært spesielt gode på å løse ting raskt. EDIT: Kom på en ting, at jeg hadde Tele 2 mobil i en lang periode, og at det var problemfritt helt til Tele 2 valgte å bytte fra Telenor-dekning til Netcom-dekning. Mine foreldre, som også hadde Tele 2, hadde for eksempel ved et tilfelle to uker uten dekning på grunn av noen problemer med en mast i nærheten. Å klage til kundeservice hadde ikke noen virkning, de fikk bare beskjed om at de måtte vente til de hadde tid til å fikse den. Endret 23. mars 2018 av Molekylet Lenke til kommentar
FB.934880505 Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Dette har de da drevet med i snart 20 år, kjøpe opp konkurrenter, legge dem ned og gi kundene dårligere betingelser er Telenor i et nøtteskall og grunnen til hvorfor jeg holder meg borte fra dem og fra nettet deres. Lenke til kommentar
FB.934880505 Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 EDIT: Kom på en ting, at jeg hadde Tele 2 mobil i en lang periode, og at det var problemfritt helt til Tele 2 valgte å bytte fra Telenor-dekning til Netcom-dekning. Mine foreldre, som også hadde Tele 2, hadde for eksempel ved et tilfelle to uker uten dekning på grunn av noen problemer med en mast i nærheten. Å klage til kundeservice hadde ikke noen virkning, de fikk bare beskjed om at de måtte vente til de hadde tid til å fikse den. Jeg har også Telia og akkurat der jeg bor har dem litt dårlig dekning (ikke en gjenganger andre steder), det er ikke sånn at jeg ikke kan ringe eller ta imot samtaler (som oftest), men mobildata går heller over egen wifi. Andre som har vært hos meg med Tele 2 har også dårlig dekning og det praktiske med dette er at jeg kun trenger å svare telefonen når det passer sånn og kan si at det er dårlig dekning til dem som måtte lure i ettertid. Det vil da andre med Telia som har vært hos meg backe meg på. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 (endret) Endte opp med 5 gig til 299 Da er ikke prisen høyere enn at fordelen veier opp. Men du verden så ræv tilbudet var for meg som kunne klart meg med 3 gig og kun har 5 for å slippe å tenke på det. 7 gig til 399 vs 5 gig til 279 Endret 24. mars 2018 av Jotun Lenke til kommentar
Abel46 Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Har fått samme melding og vurderer bytte, men hva skal man bytte til? Telenor har jo enormt bra kundeservice, noe jeg ikke kan si om enkelte andre selskaper Hvilken kundeservice er det Telenor har som andre selskaper ikke har? Jeg har brukt Telipol i mange år nå, og har aldri opplevd noen problemer med deres kundeservice (bortsett fra at de holder stengt i helgene). Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Telia gjorde det samme mot de gamle tele 2 kundene for et år siden. En oppjustering med omlag 70% for samme abbo. Byttet glatt til komplett da gitt Lenke til kommentar
FB.032103100538015 Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Telia gjorde akkurat det samme med sine smart kontant abonnement. De økte prisen med 50 kroner uten å inkludere mer data (Slik at alle konkurrenter har billigere og bedre priser) Lenke til kommentar
polljen Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Uansett hva et mobilselskap heter så er det noen som har hatt problemer med det selskapet. selvsagt er mange av problemene reelle og andre er mer "kunstig" oppkonstruerte. Noe som er et problem for en kunde er en bagatell for en annen kunde, så det er ofte vanskelig å bli klok på vurderingene av de selskapene som nevnes. Noen har for eksempel problemer med One Call, samtidig så har undertegnede vært kunde med One Call siden før det ble "populært". Store deler av min familie er kunder med One Call. Jeg har hatt særdeles få problemer (og ingen store problemer) i alle de årene, jeg har ikke hørt at noen andre i min familie har slitt med slike problemer. Hvis jeg lurer på noe så skriver jeg en email, eller bruker chatten, og har hittil fått gode og raske svar på det jeg har spurt om . Da jeg ble OneCall kunde så brukte de Telenor-nettet, senere ble det Netcom/Telia-nettet de leverer sine tjenester over. Begge nettene har fungert bra for meg. Det jeg vil fram til er egentlig at selv om noen av oss enten har gode eller dårlige opplevelser med en leverandør så betyr dette ikke at nevnte leverandør er perfekt eller elendig. Da jeg gikk til OneCall så var de vel det billigste selskapet, det er de ikke pr dato, men forskjellen skal være merkbar før jeg "gidder" å skifte selskap, men samtidig så gjør jeg det glatt hvis de endrer seg på en slik måte at jeg blir "pissed". En liten kuriosa var at Telia i fjor (eierselskap) "tvang" OneCall på nye abonnement til å gå over fra abbo med 1,3,5 (osv) gb til abonnement med trinnene 2,4,8 (med nye "dårligere" priser) for ikke å konkurrere med moderselskapet på samme datamengde. OneCall sendte meg (oss) da en melding om at hvis jeg eventuelt ønsket å oppgradere mitt daværende abonnement til gamle priser og datamengder så kunne jeg gjøre dette innen den datoen endringen ville skje. Jeg benyttet meg av dette og har et "gammelt" abonnement med bedre betingelser enn det nye kunder får og dette skjedde på grunn av tips fra OneCall. Jeg klager ikke over det! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Var tidligere kunde hos ICE og kundeservicen var fenomenal, men de klarte ikke løse problemene. Har aldri ringt så mye til kundeservice som når jeg var kunde hos dem. Tidligere har jeg aldri benyttet meg av min operatørs kundeservice - det bare virket. Problemer med at folk fikk beskjed om at telefonen var avslått. SMS kom aldri frem. Koder til nettbank og andre innloggingstjenester kom aldri frem. Dette var svært ustabilt og kundeservice ga opp. De skylte på dårlig dekning eller at det var noe galt med mobiltelefonen. Det har seg slik at jeg bor i et område proppfullt med basestasjoner i fri sikt. Telefonen var også ny og har fungert perfekt etter jeg byttet operatør.Personlig synes jeg det virket som om 3G-nettet var ustabilt. Muligens dårlig dekning, selv om signalstyrken viste noe annet. Det virket som om telefonen ikke byttet til 2G når det var nødvendig. Nå sies det at SMS går over 4G hos ICE, men heller ikke dette funket særlig bra. Totalt sett funket ingenting skikkelig selv om jeg bor midt i smørøyet for god dekning. Hastigheten på 4G var heller ikke noe skryte av, men til mitt bruk fungerte det greit.Altså påsto ICE jeg var utenfor dekningsområdet selv om indikatoren på telefon viste at jeg hadde full dekning på både 2G/3G/4G og hadde fri sikt til basestasjoner i nærheten. (Bør kanskje trekke tilbake uttalelsen om fenomenal kundeservice).Jeg er tilhenger av et 3. nett i Norge og ville gjerne fortsatt vært kunde der.Nå har jeg i det minste 4G-tale og Wifi-tale. Det fungerer perfekt og samtalekvalitet har aldri vært så bra som nå. Jeg er svært positiv over Wifi-tale når jeg ringer på tvers av Telenor-Telia. På vanlig mobilnett blir det ofte litt utydlig om jeg ringer på tvers av nettene, men med wifi-tale er det mye bedre kvalitet. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Det kaller jeg dårlig kundeservice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg