joh-so Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Valget står i mellom en PC prosjektor på 800*600 m kontrastforhold på 400:1, og en hjemmekinoprosjektor m 856*480 (16:9) med kontrast på 700:1. Hva er det lureste valget, i og med at den skal brukes både til spill, film og hele greia? Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Har sett en del projektorer, og mener at 1000:1 er minimum kontrast, har du råd gå for en projektor med lang levetid på lampe (!viktig!) og bra kontrastforhold. Er ingen ekspert, men når du først skal bruke så mange penger kan det lønne seg å gå for noe litt bedre. Edit: Du burde kanskje si hvilke projektorer det står mellom, så vi evt. kan komme med innspill. Endret 13. desember 2003 av t3p0s3 Lenke til kommentar
Akke Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg hadde satset på en ekte 16-9 prosjektor. Spørs litt på hvor mørkt det er i rommet du skal bruke den i, men den under er knall om det ikke er i fullt lys. http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...&GrpID=999&s=pl Panasonic pt-ae300e vinner det som er av tester Har heller aldri sett den så billig, men dette kommer sikkert av at pt-ae500e kommer over nyttår, og denne er enda bedre. (jeg vil tippe en ca. pris på 17.000,- når den kommer) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg hadde satset på en ekte 16-9 prosjektor. Spørs litt på hvor mørkt det er i rommet du skal bruke den i, men den under er knall om det ikke er i fullt lys. http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...&GrpID=999&s=pl Panasonic pt-ae300e vinner det som er av tester Har heller aldri sett den så billig, men dette kommer sikkert av at pt-ae500e kommer over nyttår, og denne er enda bedre. (jeg vil tippe en ca. pris på 17.000,- når den kommer) Eg har panasonic pt-ae 300, den er knall den! Sjekk sig linken og nederst der for bilder. Det er meget lite støy av den også. Kjempefornøyd med den pj'n Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Det er i hovedsak 3 typer av prosjektorer. LCD, DLP og CRT. Det som er realistisk for din del er LCD og DLP prosjektor. LCD-variantene har som oftest veldig bra lysstyrke og er veldig greie. Kjappe på oppdatering av bildet er de som regel også. DLP derimot er betraktelig bedre på kontrast. Dvs at fargene som gjengis på en dlp-prosjektor er mye bedre og klarere enn på en vanlig lcd-prosjektor. Eks vil en Infocus X1 eller en Toshiba TLP MT-100 være glimrende valg i så måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå