Gå til innhold

Bør det være lov å tigge utenfor butikker?

Anbefalte innlegg

Finnes det noe mer irriterende enn tiggere som sitter utenfor nærbutikken og klirrer med koppen sin? Noen av dem ser ut til å sitte der hele dagen, kanskje de til og med sover der. Jeg kan ikke forstå at noen butikker vil tillate at de plager kundene deres, så jeg mistenker at de rett og slett ikke har lov til å bortvise dem. Men burde de ikke ha rett til det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De burde kanskje ha rett til det hvis de eier grunnen, men jeg synes ikke det er riktig sålenge tiggerne er rolige og ikke plager noen. Vi nordmenn har bare godt av å se tiggere, for vi er rike og utskjemte i dette landet. Fattigdom forsvinner ikke om vi ikke ser den (kanskje ikke alle tiggere er egentlig fattige, da).

• Liker 2
Lenke til kommentar

De burde kanskje ha rett til det hvis de eier grunnen, men jeg synes ikke det er riktig sålenge tiggerne er rolige og ikke plager noen. Vi nordmenn har bare godt av å se tiggere, for vi er rike og utskjemte i dette landet. Fattigdom forsvinner ikke om vi ikke ser den (kanskje ikke alle tiggere er egentlig fattige, da).

Jeg har ikke noe imot fattige, men mange av disse tiggerne har jo valgt å gjøre en livsstil ut av å tigge. Tilby dem jobb, og de sier garantert nei. De er bare ute etter å utnytte nordmenns naivitet og giverglede. Det finnes folk det er verdt å hjelpe i dette landet, men tiggerne er ikke blant dem. 

Endret av VRK18
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alle som klarer å riste på en kopp klarer også å gni en oppvaskklut. De det er mest synd på her i landet har ikke engang evne til å sitte utenfor Rema og tigge. Å hjelpe de fattige er bra, men å gi til tiggere er neppe riktig måte å gjøre det på. 

• Liker 5
Lenke til kommentar

Finnes det noe mer irriterende enn tiggere som sitter utenfor nærbutikken og klirrer med koppen sin?  

Ja. De selgerne som har rigget til ei gedigen stor bu. De lar deg liksom ikke gå selv om du sier nei.

De færreste tiggere klirrer med koppen, de fleste sitter bare der og plager en i alle fall ikke. Så kan en irritere seg over hva en vil..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri blitt plaget at tiggere. De sitter bare der og gjør veldig lite ut av seg. Det er ikke som i utlandet hvor de følger etter deg, og ikke tar et nei for et nei.

(...) Men denne tråden handler om det bør være lov å tigge i første omgang.

Jeg kommer ikke på noen argumenter i mot. Så, ja, det burde være lov.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er for øyeblikket lovlig, så jeg er likegyldig til om det foregår eller ikke, men jeg anser det som utnyttelse av folks medfødte medfølelse og velger å ikke gi. Tviler sterkt på at det er direkte ulønnsomt, siden det ofte er de samme personene som sitter der dag etter dag. At det er organisert er det vanskelig å ha noen tvil på, om man er observant på sentrale plasser.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri blitt plaget at tiggere. De sitter bare der og gjør veldig lite ut av seg. Det er ikke som i utlandet hvor de følger etter deg, og ikke tar et nei for et nei.

Hvor lenge siden er det siden sist du var i oslo? For de følger gjerne etter deg de.. Har en perosn jeg står veldig nær som måtte løpe til tbanen sin fordi hun ble jaget av tiggere som ville ha henne til å kjøpe deres fake xanax. 

Det er så mye dritt som følger med tiggingen at det ikke er morsomt lenger at fjøsnisser påstår at de gjør ingenting galt. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hvor lenge siden er det siden sist du var i oslo? For de følger gjerne etter deg de.. Har en perosn jeg står veldig nær som måtte løpe til tbanen sin fordi hun ble jaget av tiggere som ville ha henne til å kjøpe deres fake xanax. 

Det er så mye dritt som følger med tiggingen at det ikke er morsomt lenger at fjøsnisser påstår at de gjør ingenting galt. 

Dette herre var jo en selger det   :)  

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Bodde i Oslo i en årreke. Midt i Oslo sentrum.

Nå for tiden er jeg i Oslo kun 2-4 uker i året.

Har aldri blitt fulgt etter av en tigger. Kan ikke huske at noen har så mye som snakket til meg.

Lenke til kommentar

Dette herre var jo en selger det   :)  

Nei, det var en gjeng med rumenske tiggere. De prøver selvsagt også å selge folk fake dop. 

Lenke til kommentar

Bodde i Oslo i en årreke. Midt i Oslo sentrum.

Nå for tiden er jeg i Oslo kun 2-4 uker i året.

Har aldri blitt fulgt etter av en tigger. Kan ikke huske at noen har så mye som snakket til meg.

Nå kommer jeg til å høres gammel ut men det var bedre før tiggeforbudet forsvant. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...