Gå til innhold

Folk flest er idioter. Bør demokratiet oppheves?

27 stemmer

1. 1. Er folk flest idioter?

• Ja
      19
    • Nei
      8
  2. 2. Er demokrati en perfekt styreform?

• Ja
      6
    • Nei
      21

Anbefalte innlegg

Kan det egentlig fungere å la folket bestemme hvordan landet skal styres

Folk flest bestemmer ikke hvordan landet skal styres.

Det er idiotene på stortinget som bestemmer over folket, ikke omvendt.

Idiotene på Stortinget er jo valgt inn av idiotene blant folket. Hvis ikke idiotene stemte på partiene deres så ville de ikke vært der. 

Du vet at det er mulighet å redigere ett innlegg, du trenger ikke å skrive fire på rad... Eller har du større trang for å ha mest mulig innlegg på profilen din? Når vi snakker om idioter lissom....

Nå var du fryktelig morsom. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å være enig med betegnelsen din av medmennesker, men hvis jeg skal være det, så er det nettopp derfor vi BØR opprettholde demokratiet!

Folk flest er idioter så derfor bør vi ha idiokrati?

Folk flest er da ikke idioter.. De har bare ett litt mer fornuftig synspunkt en deg...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å være enig med betegnelsen din av medmennesker, men hvis jeg skal være det, så er det nettopp derfor vi BØR opprettholde demokratiet!

Folk flest er idioter så derfor bør vi ha idiokrati?

Folk flest er da ikke idioter.. De har bare ett litt mer fornuftig synspunkt en deg...

Nå var du fryktelig morsom igjen. 

Lenke til kommentar

Har du tall som dokumenterer dette, eller er det kun basert på selvinnsikt ?

Tommel opp for å være "fryktelig morsom" :)

Ikke noe nytt at sosialister har elendig humor. 

Godt jeg er ikke sosialist men realist. Dessuten har jeg flere Likes enn du har æddabædda

Ikke klarte du å dokumentere påstanden din heller, så det betyr vel at jeg har rett igjen.

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Dessuten har jeg flere Likes enn du har æddabædda

Voksent. 

Ja, alle tror de er realister, men få er det. 

Og du syns det er voksent å påstå at folk flest er idioter ?

Selvinnsikt er litt som klamydia, enten har man det, eller så har man det ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke voksent å påpeke fakta? Det er bare å se på valgresultatet hvert fjerde år for å forstå at folk flest er idioter. 

Ikke helt enig med deg angående klamydia. Det finnes grader av selvinnsikt. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Er det ikke voksent å påpeke fakta? Det er bare å se på valgresultatet hvert fjerde år for å forstå at folk flest er idioter. 

Ikke helt enig med deg angående klamydia. Det finnes grader av selvinnsikt.

Og du mener selv at du er klok, da, går jeg ut i fra? Folk flest er idioter fordi de ikke har samme mening som det du har?

Ja, det høres jo lovende ut...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mulig jeg er idiot, men du har fortsatt til gode å argumentere for meningene dine. "Alle forstår at gratis helsevesen er bra" og "bare idioter er uenige" er ikke argumenter. Ha en god kveld. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Demokrati er den beste styreformen. Det er en styreform der politikere og politiske parti er nødt til å gjøre noe godt for folket, hvis ikke blir de ikke valgt (eller kanskje riktigere gjenvalgt). Dessuten blir mennesker korrumpert av makt. Derfor er det viktig med maktfordeling. Når en person eller en gruppe får all makt, går det garantert galt.

Lenke til kommentar

Demokrati er den beste styreformen. Det er en styreform der politikere og politiske parti er nødt til å gjøre noe godt for folket, hvis ikke blir de ikke valgt (eller kanskje riktigere gjenvalgt). 

Egentlig ikke. Det er en styreform hvor det holder å gi folket en ILLUSJON av at de jobber for folket. Enig i at maktfordeling er viktig. Men demokrati er ikke nødvendigvis den beste løsningen. 

Lenke til kommentar

Har du tall som dokumenterer dette, eller er det kun basert på selvinnsikt ?

Tommel opp for å være "fryktelig morsom" :)

Ikke noe nytt at sosialister har elendig humor. 

Godt jeg er ikke sosialist men realist. Dessuten har jeg flere Likes enn du har æddabædda

Tror du mener populist.

Lenke til kommentar

Nå har vi jo det temmelig bra her i Norge, så det er jo ikke bare komplette idioter som styrer...

Sant nok, det er verre i andre land. Nordmenn er ikke like idiotiske som andre folk, men idiotiske nok.

Vi har gratis helsevesen, utdanning

Hva er så bra med det?

utdanning sikrer at folket kvalifiserer seg til en jobb som igjen bidrar til verdiskapning, helsevesenet bidrar til at befolkningen i størst mulig grad er arbeidsfør og kan skape denne verdien.

At det er gratis gjør at alle kan nyte godt av tilbudet. God helse, jobb og stabile levevilkår er elementært for å opprettholde trivsel

• Liker 1
Lenke til kommentar

Demokrati er den beste styreformen. Det er en styreform der politikere og politiske parti er nødt til å gjøre noe godt for folket, hvis ikke blir de ikke valgt (eller kanskje riktigere gjenvalgt). Dessuten blir mennesker korrumpert av makt. Derfor er det viktig med maktfordeling. Når en person eller en gruppe får all makt, går det garantert galt.

Norge har IKKE maktfordeling, Norge har "All makt i denne sal".

Og ja, det har gått galt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...