Rtse Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Hei, Jeg ønsker å bygge et lite hus, men har dessverre så lite erfaring og kan så lite om det at jeg er nødt til å lære om det. Dessverre så var det veldig vanskelig å finne informasjon om dette på nettet. Jeg gikk på biblioteket og spurte om de hadde noe, og da fikk jeg en bok som heter "Husbyggingsteknikk". Den boken ble publisert i 1978, så den er nok veldig utdatert. Den nyeste boken jeg fant er en fra 2014, "Trehus", men den var litt i dyreste laget for en bok syntes jeg. Ellers så er det jo engelske bøker, men jeg vet ikke hvor relevant byggetekningene i andre land er for Norge. Jeg ønsker å gjøre mer eller mindre hele byggeprossesen selv, ihvertfall det jeg kan gjøre selv, for å dra ned kostnadende og lære mest mulig. Men akkurat nå så vet jeg ikke hva jeg trenger å lære engang. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Enkleste ville jo være å rett og slett gå byggfag på skolen eller søke seg inn som ekstrahjelp i ett eller annet snekkerfirma Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Hva slags hus skal bygges? Hus til boligformål skal tilfredsstille energikrav i TEK, idag valgfritt mellom TEK10 og TEK17. Husk å dimensjonere tak og bæring riktig så det tåler riktige snømengder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå