AK47 Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg har piggdekk som jeg fikk med til min Peugeot fra 2004 da jeg kjøpte bilen. Har brukt dem et par sesonger. Nå synes jeg de bråker ekstra mye, mer enn tidligere. Hadde også noen som satt på som påpekte det. Det er ikke i motoren, for når jeg kjører setter bilen i fri nedover en bakke og ligger i 60 km/t bråker den like mye. Kan det være annet i motoren som lager slik ekstra dur? Lyden er veldig jevn, som om det skulle ha vært piggdekkene - og kanskje er det dekkene som bråker, men spør fordi jeg nå ble usikker. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Det kan være hjullager(e) som begynner å synge. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Det er ikke godt å si helt sikkert hva det kan være herfra, men en kjapp måte å finne svar på er nok å la en som har peiling på bil sitte på og høre selv. Da finner dere det sikkert fort ut Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 22. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2018 Takker for svar, skal kjøre innom et verksted å spørre i dag. Men rett før påskedesperasjonen, der mange helt sikkert vil reparere bilen før påsketuren, tipper jeg det er lite tid. Jeg kjørte igjen i går. Jo, kanskje det er hjullagrene, men det er bare at det er å jevn lyd. Ingen ubalanse eller risting på rattet. Men synes det bråker mer og mer. Og jeg merker meg også at lyden avtar når jeg svinger mot høyre. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Då er det nesten garantert at det er et hjullager, med dei symptoma der. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Sannsynligvis høyre hjullager som er gåen i og med at det avtar når du svinger til høyre, dvs har mindre belastning på høyre hjul. Kan uansett være en god idé å bytte på begge sidene siden begge har gått like langt, men det andre kan vare en god stund til da. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Det er for stor statistisk spredning på hvor lenge et rullelager varer til at det lønner seg å bytte begge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå