Gå til innhold

Xiaomi telefoner i Norge

Anbefalte innlegg

• 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har hatt Mi Mix en stund. Flott telefon til en svært god pris. Mangler band 20, men merker i praksis ikke noe til det. 4g+ i Stavanger med Komplett mobil.

Synes Miui er et godt android-skin. Mange klager på treg utvikling fra Xiaomi, men jeg synes Miui gjør nytten og vel så det. Finnes mange ROMs på XDA, og mange utviklere til denne telefonen.

Mange klager på kamera. Jeg synes den tar gode bilder i godt lys. Noe støy i svakt lys.

Svært godt batteri, og nydelig skjermstørrelse.

Kjøpte i sin tid fra Gearbest. Kr 3700 med frakt. Ble aldri krevd for mva ved ankomst Norge. Vil påstå dette er svært mye (bokstavelig talt) telefon for pengene.

Edit: Telefonen støtter Volte, men ikke VOwifi. Telefonen er ikke godkjent for Volte hos Telenor, så får ikke brukt det.

Var det DHL som sendte pakken din? Venter selv på en telefon fra Gearbest men har dårlig erfaringer med toll og MVA når det kommer til DHL. 

Lenke til kommentar

Var det DHL som sendte pakken din? Venter selv på en telefon fra Gearbest men har dårlig erfaringer med toll og MVA når det kommer til DHL.

Annbefaler å sjekke ut nettsider som Lightinthebox og Banggood for slikt. Får du tollregning så refunderer de den til deg.

Det gjør ikke Gearbest så er litt sjansespill der.

(Og alltid husk å lete opp rabattkoder før du betaler på kinesiske nettbutikker. Ofte mange hundrelapper å spare)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Annbefaler å sjekke ut nettsider som Lightinthebox og Banggood for slikt. Får du tollregning så refunderer de den til deg.

Hva er det som får deg å tro de skulle gi tilbake penger på det?

Er jo useriøst, og hadde man spurt de ville de nok si at de ikke hadde gjort det.

Problemet å kjøpe ting fra kina, er hvis ting ikke funger, da blir returkostnaden høy eller man kan håpe på de vil gi deg rabatt på neste vare. Er nok mye dårlig kopier på mobiler desverre.

Lenke til kommentar

Hva er det som får deg å tro de skulle gi tilbake penger på det?

Er jo useriøst, og hadde man spurt de ville de nok si at de ikke hadde gjort det.

Problemet å kjøpe ting fra kina, er hvis ting ikke funger, da blir returkostnaden høy eller man kan håpe på de vil gi deg rabatt på neste vare. Er nok mye dårlig kopier på mobiler desverre.

Hva får meg til å tro? Jeg vet de gjør det da jeg har fått tilbake flere ganger.

Huk av for tariff insurance hos banggood og customs insurance hos Lightinthebox. Koster noen kroner ekstra men langt ifra beløpet på tollregningen.

Lenke til kommentar

Det er altså en forsikring en kan velge på banggood og Lightinthebox som man kan velge, og som dekker tollregningen.

Korrekt. Bruker å koste mellom 3 og 10kr ekstra på banggood om man velger gratis frakt.

Om bare noen få pakker blir stoppet i tollen så har dem jo en buffer å betale ut fra alle som ikke fikk regning.

Kjøpte en robotstøvsuger på Lightinthebox f.eks. kom på en 2700kr inkludert forsikring frakt med dhl osv.

Fikk tollregning på 900kr. Tok bilde av den å sendte til Lightinthebox og dagen etter var 900kr refundert.

Veldig praktisk.

(Forøvrig en fantastisk støvsuger! Xiaomi robot. Får dem vel for rundt 4000kr i Norge nå. Røverkjøp til den prisen og)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje at Banggood og Lightinthebox med slik forsikring er ganske trygge butikker på den måten at en slipper moms. Produktene er vel ekte vare. Om en skulle få feil produkt eller defekt produkt så vil de vel erstatte produktet?

Derimot problemer som skulle oppstå i garantitid er jeg ganske usikker på om en får hjelp til.

Er i store å hele ganske usikker på hvor trygt det er å handle på utenlandske nett-butikker/tjenester.

Kan nevne noen andre aktuelle:

Amazon.com

ebay.com

Aliexpress.com

Wish.com

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje at Banggood og Lightinthebox med slik forsikring er ganske trygge butikker på den måten at en slipper moms. Produktene er vel ekte vare. Om en skulle få feil produkt eller defekt produkt så vil de vel erstatte produktet?

Derimot problemer som skulle oppstå i garantitid er jeg ganske usikker på om en får hjelp til.

Er i store å hele ganske usikker på hvor trygt det er å handle på utenlandske nett-butikker/tjenester.

Kan nevne noen andre aktuelle:

Amazon.com

ebay.com

Aliexpress.com

Wish.com

Har bare god erfaring på alle de butikkene (untatt wish, da de lyver i salgsannonsene)

Kjøper du ett multimeter på Wish så får du nok bare måleprobene for å si det slik :p

Og har vel minst 1000 handler inne hos ebay.

Som oftest får man ny vare eller pengene i retur om noe skulle feile.

Har ett nettbrett (Pipo N8) som jeg kjøpte fra banggood til 600kr.

Bruker det som konsoll\skjerm til 3Dprinterne mine og var utrolig fornøyd med det, men en dag så bare var det helt dødt og nektet å lade.

Tok kontakt med Banggood og dem lurte på om jeg hadde mulighet til å levere det inn på ett servicesenter som kunne se på det så skulle dem dekke kostnaden.

Da det bare kostet 600kr og det sikkert koster minst like mye å få noen til å se på det så åpnet jeg å fikset det selv.

Batteriet hadde ladet seg til under minimum spenning, så sikkerhetschippen i batteriet kuttet all kobling.

Trikset var å bare lade batteriet direkte littegrann så spenningen ble høy nok til at alt var OK igjen.

Sendte en mail til Bangood og forklarte hva som var feilen og hvordan jeg fikset det. Dem takket meg veldig å refundere meg 200kr.

Beste kundersevicen jeg har vært borti.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Det gjør ikke Gearbest så er litt sjansespill der.

(Og alltid husk å lete opp rabattkoder før du betaler på kinesiske nettbutikker. Ofte mange hundrelapper å spare)

Fant ikke telefon eller prisen var "feil". Derfor jeg valgte Gearbest. Var et tilbud der. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...