Gå til innhold

Xiaomi telefoner i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg har en Xiaomi MI A1 kjøpt hos Proshop. Utrolig mye telefon for pengene, og 4G fungerer.

Støtter den Wifi-tale også?

Lenke til kommentar

Har hatt Mi Mix en stund. Flott telefon til en svært god pris. Mangler band 20, men merker i praksis ikke noe til det. 4g+ i Stavanger med Komplett mobil.

Synes Miui er et godt android-skin. Mange klager på treg utvikling fra Xiaomi, men jeg synes Miui gjør nytten og vel så det. Finnes mange ROMs på XDA, og mange utviklere til denne telefonen.

Mange klager på kamera. Jeg synes den tar gode bilder i godt lys. Noe støy i svakt lys.

Svært godt batteri, og nydelig skjermstørrelse.

Kjøpte i sin tid fra Gearbest. Kr 3700 med frakt. Ble aldri krevd for mva ved ankomst Norge. Vil påstå dette er svært mye (bokstavelig talt) telefon for pengene.

Edit: Telefonen støtter Volte, men ikke VOwifi. Telefonen er ikke godkjent for Volte hos Telenor, så får ikke brukt det.

Endret av Normix
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Uten bånd 20 kan du få problemer med bruk utenfor tettbygd strøk, og det vil forsterke seg når 3G bygges ned.

Lenke til kommentar

Uten bånd 20 kan du få problemer med bruk utenfor tettbygd strøk, og det vil forsterke seg når 3G bygges ned.

Jeg har svært liten tro på at 3g bygges ned, uten at 4g er på plass. Videre så forstår jeg det slik at frekvensene som i dag brukes til 3g skal gjenbrukes for å sikre tilstrekkelig kapasitet i 4g-nettet. Mi Mix støtter også band 8 (900mhz), så det vil nok helst gå godt. Her er det selvfølgelig rom for at jeg tar grundig feil. :cool: 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Det jeg lurer mere på er hva gjør multicom\netonnet og andre nettbutikker komplett hvis mobilen slutter å fungere?

xiomi er håpløs å ha med gjøre, tviler på ingen av disse butikkene klarer å reparere disse telefonene? Er det derfor de koster litt mere forsikring inkludert i prisen? Så hvis mobilene går i stykker bruker disse forsikringen å dekke tapet ved reklamasjon? https://www.frende.no/forsikringer/mobilforsikring/

Lenke til kommentar

Hva det angår VoLTE(4g-tale), så kan jeg svare alle på det: Ingen med Xiaomi telefon kan bruke VoLTE i Norge per dags dato. Dett fordi ingen operatører i Norge har avtale med Xiaomi, forløpig. Operatørens VoLTE innstillinger må inn på telefonens software, og uten avtale mellom operatør og produsent, fungerer det ikke. Når det gjelder WiFi-tale, så vet jeg ikke med sikkerhet, men tipper det samme gjelder der også. Har selv Xiaomi Mi Max 2(som for øvrig har VoLTE funksjonen),og fikk svar på mine spørsmål rundt4G-tale etter å ha ringt operatøren.

Endret av golagha
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men kan noen bekrefte det finnes falske xiomi kopier mobiler? De ser helt like ut, men fikk bekreftet det av xiomi da jeg ulocket mobilen, de mener jeg har kjøpt piratkopi av ekte vare derfor vil de ikke hjelpe meg å oppgradere android til nyere versjon og derfor funger ikke android oppgradering heller. Følger det er useriøst men samme kan jo skje hvis man kjøper mobilen i norge. Er jo mye penger å tjene de som driver med slikt svindel. Hvis ikke xiomi lyver. Kan ikke vite annet en jeg kjøpte den på finn.no .

Selgeren sa han kjente en i kina\india men tydligvis viste han ikke det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men kan noen bekrefte det finnes falske xiomi kopier mobiler? De ser helt like ut, men fikk bekreftet det av xiomi da jeg ulocket mobilen, de mener jeg har kjøpt piratkopi av ekte vare derfor vil de ikke hjelpe meg å oppgradere android til nyere versjon og derfor funger ikke android oppgradering heller. Følger det er useriøst men samme kan jo skje hvis man kjøper mobilen i norge. Er jo mye penger å tjene de som driver med slikt svindel. Hvis ikke xiomi lyver. Kan ikke vite annet en jeg kjøpte den på finn.no .

Selgeren sa han kjente en i kina\india men tydligvis viste han ikke det.

Hva tror du er mest sannsynlig? At Xiaomi lyver eller at en tilfeldig nisse på finn.no som kjenner en annen kar i Kina lyver? De har jo ingen grunn til å snakke noe annet enn sant.

Endret av Nwader
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker selv de som jobber hos samsung, oneplus etc er store nisser også de som jobber på elkjøp.

Man skulle ikke tro man trenger utdannelse for å få jobb der.

Så sant man kan snakke og skrive så får man jobben der.

Verste med reklamasjoner er når man skal bevise batteriet er ustabilt. Noen ganger får man 50% batteri igjen så står det 30% også slår man mobilen seg av, når man lader er batteriet fult så alikevel går batteriet fort tomt igjen.

Er utrolig hvor enkelt det er for butikkene kjøpe falske batterier på ebay, og så vanskelig for kundene å bevise man har fått falske batteriet. Med mindre man kan bevise feilen. De fleste mobilprodusenter finner ingen feil. Hadde blitt forbannet hvis jeg hadde kjøpt note 9 pluss til 12500 kr og den var like dårlig som xiomi mi 5 med falsk batteri til 200 kr er jo rene svindelen.

Styr unna:

New 3300mAh BM22 Battery High quality for Xiaomi Mi5 Battery 5 M5 MI 5

Det øverste er veldig ustabilt, virker som batteriet blir fort utladet og må lades ofte virker også ut som ladesensoren feiles ofte. Dårligere en orginale som er brukt.

Mi Battery BM22 for xiaomi mi5 xiaomi M5 Original Replacement Battery

Slikt batteri var helt død jeg prøvde det, vet ikke hvorfor. Antakelig enten liget for lenge eller feilprodusert.

Noen som vet om:

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Dette må ikke blandes med 4G-tale/VoLTE funksjonen på telefoner. Det du henviser til er en app, på lik linje med Viber, Telegram, Messenger, WhatsApp, bare å for å ha nevnt noen av de store, hvor du kan ha tale over data nettverket(enten 4G eller 3G), altså Voice over IP. Denne luringen har valgt å kalle det 4G-Voice, som for øvrig var originalt navne valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...