T3CH9Q Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Hei Har fått fiber levert fra Eidsiva med 1000/1000 linje. Men opplevde dårlig hastighet da på trådløs, fikk 250/250 ish og 2ms, men det ble mye laag under spilling. (dette var da med Inteno router/modem boksen, som Eidsiva leverte. Så ringte Eidsiva, å spurte om jeg kunne bytte ut Inteno boksen, med min Netgear X4S R7800. Å de sa dette skulle fungere bedre, da det er en veldig mye kraftigere router. Koblet om, å "deleta" Inteno boksen helt. Vi har 2 tver som går over fiber. så måtte sette opp IPTV inne i Netgear Interfacen, på port 3-4. Så når har jeg TV og internett direkte i Netgear routeren. Men merker nå drastisk nedgang på hastigheten på nettet. Gikk fra 250/250 til 25/30. Men har nå 0 laag under spilling. Men skulle gjerne hatt opp farten, da jeg kun får brukt 5-10% av linja, ikke det engang. TV fungerer smertefritt. Så jeg lurer egentlig på om det er noen der ute, som har gjort noe lignende, men som har god hastighet via wifi. å hva eventuelt, man må skru på/av for å få det til. Gleder meg til å høre! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 https://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/bar/179-wan-to-lan-tcp/35 Hva får du på kabel? Du må på 5 ghz båndet for å få best hastighet på trådløs. Hva bruker du istedenfor Inteno router/modem boksen? Egen mediaconverter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå