Grubleruble124 Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 (endret) Vet ikke hvor feilen ligger. Strix 1080ti i5-8600k MSI z370 pc pro Acer xb21hu -Bølgelignende effekter fra bunn til topp i bildet ved spilling på 144hz og oppover. Skjer når jeg peker musa ned mot bakken. Skjer i både fullskjerm og vindu. -Skjer både i Fortnite og BF1. -prøvd alle mulig tweaks i nvidia kontrollpanelet. -Ser visuelt bra ut, ikke FPS drops, men som nevnt en bølgelignende effekt over skjermen mellom 144hz -og 165hz. Oppstår ikke ved 200 FPS og "unlimited". Merker også at det hakker av og til, i små mengder når jeg beveger meg, det skjer også ved 200 FPS og oppover. -Samt en "artifact" ved hav/vann. Spesielt synlig i BF1. -Prøvd både overklokket og stock. -Har brukt DDU, og prøvd forskjellige drivere samt reinstallert windows og oppdatert drivere. -Kan utelukke problem med skjerm, da jeg har prøvd med to forskjellige. -Gjennopprettet instillinger i BIOS til standard. Prøvd med XMP av og på. CPU er heller ikke overklokket. https://pasteboard.co/HcNbVoj.png - dette skjer når jeg beveger musa ved hav/vann. Endret 20. mars 2018 av fakkakk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Høres ut som V-Sync (evt. G-sync) er deaktivert. Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 20. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2018 Høres ut som V-Sync (evt. G-sync) er deaktivert. Står i nvidia kontrollpanelet at G-sync skal være aktivert, da. Merkelig. Prøvd med 2x G-sync kompatible skjermer også. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 (endret) Hvis det er noe som er defekt her så må det være skjermkortet. Defekt CPU og HK vil stort sett alltid føre til total krasj. Hvilke frekvenser støttes av skjermen med GSync? Og er det aktivert på skjermen også? Edit: Ser ut som skjermen klarer maks 165Hz. Da kan man i teorien få "bølging" eller tearing ved frekvenser over 165Hz. Usikker på hvordan G-Sync fungerer over maks frekvens. Endret 20. mars 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 20. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2018 (endret) Ok, skjønner. Nå tok jeg WindowedFullscreen i Fortnite, og da var bølge-effekten borte. Med Fullscreen kommer den tilbake. Dette på 144 FPS locked. Dette uavhengig av om jeg har G-sync aktivert eller ikke i kontrollpanelet. Edit: Ja, den har mulighet for 165hz. Jeg har den på 144hz nå, men det samme skjer når jeg klokker den til 165hz. Endret 20. mars 2018 av fakkakk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Prøv å tving V-Sync på. Får du bølging eller tearing da så er det definitivt noe galt. Trolig med skjermkortet. Kanskje driverne. Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 20. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2018 (endret) I fullskjerm: med G-sync på og V-sync på i spill får jeg ikke tearing. Med G-sync av og V-sync på i spill får jeg tearing. edit: har på dette tidspunktet ikke rørt noe i nvidia kontrollpanel bortsett fra å sette G-sync av og på. Fortsatt 144fps locked in game og skjermen er satt til 144hz. Endret 20. mars 2018 av fakkakk Lenke til kommentar
Grubleruble124 Skrevet 20. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2018 Da var det G-sync problemet lå hos da.. Er det mulig. Takk for hjelpen. Satt V-sync på i nvidia kontrollpanelet og av i spillet. Da gjenstår bare den glitchen fra skjermbilde jeg la ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå