Gå til innhold

#DeleteFacebook-trend tar av etter at data om 50 millioner brukere ble lekket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Morsomt, det er ingen forskjell mellom det å slette og ikke slette. Facebook lagrer etter hva jeg forstår også infoen til de som sletter sin konto, så da er man like langt.

Med GDPR som innføres i mai så er ikke dette lov lenger. Om man velger å slette seg selv så må Facebook slette innholdet ditt fra sine servere. Om de følger loven eller eventuelt finner noen smutthull er vanskelig å si, men de kan i hvert fall ikke fortsette på denne måten fremover ovenfor europeiske brukere.

Bra å høre, men Facebook finner smutthullene, det skal jeg love deg. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei alle i kommentarfeltet,

Så kult at dere engasjerer dere!

Vi er to studenter fra Arkitektur og Designhøgskolen i Oslo, som dette året tar master i interaksjonsdesign. Tema på vår master er forvaltning av personlig data, med fokus på kontroll, gjennomsiktighet og tillit. Vi designer en digital platform som har som mål å gi brukerne kontroll over sine personlige data, med muligheten til å forvalte sin digitale kapital. I den forbindelse ønsker vi å snakke med personer som har tatt et standpunkt ifm. den nylige Facebook skandalen.

Vi ser at dere gjør nettopp dette, og vil gjerne ta en uformell prat hvor vi ønsker å høre hvilke tanker dere har rundt tema, og vise dere noen design forslag hvor vi gjerne vil høre din mening. Høres det interessant ut? Det er superkult om vi får snakke med dere!

Dette er et studentprosjekt, og skal ikke brukes kommersielt.

Gjerne skriv her, eller kontakt meg på 99558030.

Mvh

Amalie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...