Niklasp Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 #DeleteFacebook-trend tar av etter at data om 50 millioner brukere ble lekket Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Morsomt, det er ingen forskjell mellom det å slette og ikke slette. Facebook lagrer etter hva jeg forstår også infoen til de som sletter sin konto, så da er man like langt. Lenke til kommentar
Suppen Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Var det altså ingen som forutså at Facebooks databerg ville komme på avveie? Lenke til kommentar
henrik-o Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Morsomt, det er ingen forskjell mellom det å slette og ikke slette. Facebook lagrer etter hva jeg forstår også infoen til de som sletter sin konto, så da er man like langt. Dette har jeg og hørt. Så for å være sikker må man gå inn og manuelt slette bilder og poster, og så slette hele profilen. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Morsomt, det er ingen forskjell mellom det å slette og ikke slette. Facebook lagrer etter hva jeg forstår også infoen til de som sletter sin konto, så da er man like langt. Dette har jeg og hørt. Så for å være sikker må man gå inn og manuelt slette bilder og poster, og så slette hele profilen. Selv om du 'sletter' bilder og poster manuelt så betyr ikke det nødvendigvis at de ikke bare arkiveres/deaktiveres hos Facebook. 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 (endret) Før du sletter kontoen helt kan det sikkert være lurt å laste ned alle bildene fra Facebook. Dette må du kansje be Facebook om tillatelse om først? I og med at du har gitt bildene dine vekk, så Facebook fritt kan bruke dem (kanskje har eierskapet av dem)? Endret 20. mars 2018 av G 1 Lenke til kommentar
SLETTMEG123 Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Før du sletter kontoen helt kan det sikkert være lurt å laste ned alle bildene fra Facebook. Dette må du kansje be Facebook om tillatelse om først? I og med at du har gitt bildene dine vekk, så Facebook fritt kan bruke dem (kanskje har eierskapet av dem)? Facebook har faktisk en funksjon som lar deg laste ned profilen din som en datafil. Så nei.. de stopper deg ikke fra det. Selv beholder jeg nok Facebook, selv om jeg forøvrig nesten kun bruker Messenger. Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Facebook bekymrer ikke meg da jeg kanskje er på 2 ganger i året så de tjener ikke mye på meg! Lenke til kommentar
eloekset Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Så #DeleteFacebook er en populær emneknagg på Twitter. Men er det noen grunn til å tro at Twitter er noe bedre enn Facebook mtp på å selge brukeropplysninger for å gi relevante annonser? Stort sett alt av gratistjeneester på nettet tjener penger på reklame, og det er langt fra noe nytt. 8 Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Hjelper ikke å slette da. Facebook eier alt innhold man har valgt å dele 1 Lenke til kommentar
OYFWZI3U Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Slette facebook profil, slette bilder, poster eller private meldinger - i praksis deaktiveres det bare og absolutt ingenting slettes "for godt". De som tror noe annet må tro igjen. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Var det altså ingen som forutså at Facebooks databerg ville komme på avveie? Hele forretningsmodellen til FB er å samle inn data om folk, og deretter selge dem på kommersielle vilkår. Lenke til kommentar
kmlund Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Egentlig ikke, men Facebook har mye mer info om meg enn Twitter, og jeg vil tro det gjelder mange andre brukere også. Lenke til kommentar
Min Konto Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Morsomt, det er ingen forskjell mellom det å slette og ikke slette. Facebook lagrer etter hva jeg forstår også infoen til de som sletter sin konto, så da er man like langt. Med GDPR som innføres i mai så er ikke dette lov lenger. Om man velger å slette seg selv så må Facebook slette innholdet ditt fra sine servere. Om de følger loven eller eventuelt finner noen smutthull er vanskelig å si, men de kan i hvert fall ikke fortsette på denne måten fremover ovenfor europeiske brukere. 3 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Irriterende at man ikke kan slette profilen, men fortsette å bruke messenger. Lager man ny facebookkonto for messenger da? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 En er passe naiv om en ikke tror dette skjer med ufattelig mange andre på nettet. Tenk bare på Google...steike. Nei.... Har en har vært så naiv og har et stort problem med dette og kaster seg på denne #DeleteFacebook bølgen. Så burde en heller #LogOffForGood 2 Lenke til kommentar
seda Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Irriterende at man ikke kan slette profilen, men fortsette å bruke messenger. Lager man ny facebookkonto for messenger da? Man kan fint bruke Messenger-appen via mobil uten noen Facebook-konto 1 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 En er passe naiv om en ikke tror dette skjer med ufattelig mange andre på nettet. Tenk bare på Google...steike. Nei.... Har en har vært så naiv og har et stort problem med dette og kaster seg på denne #DeleteFacebook bølgen. Så burde en heller #LogOffForGood Mtp hvor mange selskaper som allerede samler inn data om oss, tenker det samme.. 1 Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Det "betyr jo ingenting" at facebook fortsatt har dataene dine ettersom de ikke lenger kan bruke det til målrettet reklame om deg. Da sitter de på informasjon som ikke er verd noe for Facebook. Med mindre de selger det videre for bruk utenfor facebook, men dette har de muligens ikke lov til? Det kommer vel an på hva dere har godtatt når dere laget Facebook konto/det kom nyee juridiske avtaler som dere har godtatt. Så vil jo påstå at jo, det hjelper å slette facebook kontoen. 1 Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Ironien er så slående at det gjør vondt når de bruker Twitter for å si at de sletter Facebook ?? Greit nok at vi ikke deler like mye på Twitter som hos Facebook men allikevel... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå