Gå til innhold

Gruppeintervju - 60 min

Anbefalte innlegg

hei alle sammen.  invitert til et gruppeintervju. På tirsdag  jeg har et gruppeintervju som varer 60 minutter. Jobben er som kurir på sykkel. I en annen by jobbet jeg på en lignende jobb, jeg ble tatt uten et intervju (det var en sykkeltest og hvor godt du kjenner byen)

Jobben klarte jeg bra 0 stress, noen ganger likte jeg det likevel. Siden jeg er student passer det for meg veldig bra. Mitt hovedproblem er at jeg bor i Norge i nesten 2 år, og på noen steder kan jeg si noen ord med feil eller mispronounce. Jeg er veldig nervøs, jeg kan bare presentere meg i 40 sekunder. 

Hva jeg må forvente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du skriver at jobben er som "kurir på sykkel", innebærer dette å snakke mye med andre kunder? I så fall, skader det antageligvis ikke å snakke veldig reint norsk. Men det virker som du klarer deg ganske bra, i hvert fall i tekst.

Nervøsitet er ikke noe du skal bekymre deg om. Forestill deg at du skal søke på en direktørstilling. Da blir en jobb som denne bare peanuts. Men ikke spill overselvsikker, bare vær den du er. Ikke nervøs, men ikke over-hyper, som mange viser seg i et jobbintervju.

Har aldri vært med på et 60 minutters gruppeintervju på den måten. Det høres merkelig ut. Jeg ville bare vært meg selv 100%. Hvis det viste seg at det bare var skrullinger som var intervjuere, så ville jeg vært fornøyd med ikke å få jobben. Du må være åpen for alt, og "play by ear". Viser det seg at det er bra folk, så vis deg fra din beste side. Vær genuin.

Hvis du er usikker på språkevnene dine, øv, øv og øv enda litt mer. Det er den éneste måten å bli bedre på.

Viktig å huske at hvis du snakker andre språk, så er det bare en fordél! Kanskje du møter en del kunder som snakker ditt språk! Det kan du nevne som en positiv egenskap.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...