Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Våtromsbelegg på vegg inne på nytt bad, hvilke type veggplater som underlag?

Anbefalte innlegg

Vi planlegger i disse dager å få våtromsbelegg på både gulv og vegg i et nytt bad.

Hvilken type veggplate er og anbefale for at slikt belegg skal få best mulig resultat/feste? Sponplater til vegg er vel kanskje ikke det rette og bruke? Eller? ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du våtromsplater som Fibo Trespo? Slike de bruker på Sinnasnekkern? Da trenger du bare stendere bak. Er det bad fra før, eller planlegger dere helt nytt? På generelt grunnlag anbefales det å bruke håndtverkere som kan faget sitt på våte rom, for fuktskader er litt kjiipt

Lenke til kommentar

Tenker du våtromsplater som Fibo Trespo? Slike de bruker på Sinnasnekkern? Da trenger du bare stendere bak. Er det bad fra før, eller planlegger dere helt nytt? På generelt grunnlag anbefales det å bruke håndtverkere som kan faget sitt på våte rom, for fuktskader er litt kjiipt

Nja dem som blir brukt i det programmet er vel såkalte ferdige veggplater som er for dem som ikke skal ha belegg på sine vegger. Tror jeg :grin2:

Dette er et eldre bad som pusses opp, der vi nå har prøvd å fjerne gammelt belegg som var på veggen fra før men som sitter som F enkelte steder. Så det var da jeg vurderte å bare rive ned de gamle veggplatene som det gamle belegget sitter på og sette opp nye veggplater, for så å få folk til å legge på nytt belegg på den nye veggen.

Ser at det er blitt brukt veldig tykke MDF veggplater på dette rommet i sin tid (1967), så akkurat dem er nok vanskelige å få tak i lenger. Kanskje heller ikke det beste å bruke nå i dag(?) :hmm:

Regner med at de nye veggplatene må vertfall være av et såkalt dødt materiale.

F.eks Litex plater er vel hovedsaklig egnet til fliser og slikt regner jeg med? Eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...