Smedsrud Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Donerer datakraft for å forstå sykdommer bedre. Du kan også bli med.Kristoffer og Stian er i verdenstoppen med å hjelpe forskere og kurere alvorlige sykdommer 2 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Har bidratt i hundre år til world community grid som er støttet av IBM. Et alternativ til F@H. Lenke til kommentar
Populært innlegg DuraN Skrevet 20. mars 2018 Populært innlegg Del Skrevet 20. mars 2018 Beundringsverdig innsats fra to meget trivelige karer Stå på videre gutter! 11 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Gratulerer med fin artikkel Mange NaCl-maskiner der, ser jeg Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 (endret) Nok en god artikkel om laget og folding! ? Endret 20. mars 2018 av mer-hw Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Gratulerer med dagen team Hardware! Stolt av å folde 24/7 for dette laget. 1 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Ville det vært mulig å lage en kryptovalutta som baserte seg på f@h-utregninger? Da hadde jo f@h fått en ekstrem oppsving! 3 Lenke til kommentar
War Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Det ville blitt curecoin og det er i vinden. 5 Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 (endret) Ville det vært mulig å lage en kryptovalutta som baserte seg på f@h-utregninger? Da hadde jo f@h fått en ekstrem oppsving! CureCoin som Stian nevner har gjort nettopp dette. De ligger på toppen av lista som fører statistikk på donert datakraft pr bruker og pr lag. Endret 21. mars 2018 av Sn1ken Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Bare ikke AV't mitt på jobb blokkerte det hadde jeg vært med x) Lenke til kommentar
Odd Solberg Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Jeg tar (virituelt) hatten av for dere! Flotte folk! Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Ikke for å vaere negatov. men nå har F@h hatt en konstant oppgradert supprrdatamaskin i kan det vaere 15 år? Jeg foldet selv for foerste gang med en p4 1.8ghz som var klokket til 2.4ghz å foelte at jeg gjoede noe flott med all den krafta. Men hva har kommer ut av det hele? Og hvordan sikkerstilles det at den donerte datakrafen blir brukt akkurat for hva som sies? ville vaert intressant å lese om. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Stanford selv lister opp endel artikler som kommer som en konsekvens av prosjektet. Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 (endret) Ikke for å vaere negatov. men nå har F@h hatt en konstant oppgradert supprrdatamaskin i kan det vaere 15 år? Jeg foldet selv for foerste gang med en p4 1.8ghz som var klokket til 2.4ghz å foelte at jeg gjoede noe flott med all den krafta. Men hva har kommer ut av det hele? Og hvordan sikkerstilles det at den donerte datakrafen blir brukt akkurat for hva som sies? ville vaert intressant å lese om. Ett meget relevant spørsmål du stiller. Og det er ikke uten grunn at jeg har uttrykt i artikkelen at det har vært en suksess. Den engelske utgaven av Wiki for F@H har mye informasjon, men den er ikke like oppdatert. Der vil du se at det er flere oppdagelser som følge av F@H som har kommet veldig mange til gode. Ett utdrag har jeg forsøkt å oversette til Norsk her: I 2012 bidro F@H med oppdagelsen av en form for IL-2, som er tre hundre ganger mer effektiv i sin immunsystemrolle, men med færre bivirkninger. I eksperimenter utgjorde denne endringen av IL-2 signifikant forskjell i motsetning til naturlig IL-2 for å hindre tumorvekst. Farmasøytiske selskaper har uttrykt interesse for mutantmolekylet, og National Institutes of Health tester det mot et stort utvalg av svulstmodeller for å forsøke å akselerere utviklingen som nye medisiner til bruk i behanding av kreft. Så til dagens situasjon: Det er verd å nevne at vi i dag nærmest tar Immunterapi for gitt som en form for kreftbehandling. Og det har fortsatt mye potensiale i tiden som kommer. Men F@H var altså med å øke kunnskapen på dette området. Min påstand er at F@H er av stor betydning. Endret 21. mars 2018 av Sn1ken 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå