Gå til innhold

Kristoffer og Stian er i verdenstoppen med å hjelpe forskere og kurere alvorlige sykdommer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å vaere negatov. men nå har F@h hatt en konstant oppgradert supprrdatamaskin i kan det vaere 15 år? Jeg foldet selv for foerste gang med en p4 1.8ghz som var klokket til 2.4ghz å foelte at jeg gjoede noe flott med all den krafta.

Men hva har kommer ut av det hele? Og hvordan sikkerstilles det at den donerte datakrafen blir brukt akkurat for hva som sies?

ville vaert intressant å lese om.

Lenke til kommentar

Ikke for å vaere negatov. men nå har F@h hatt en konstant oppgradert supprrdatamaskin i kan det vaere 15 år? Jeg foldet selv for foerste gang med en p4 1.8ghz som var klokket til 2.4ghz å foelte at jeg gjoede noe flott med all den krafta.

Men hva har kommer ut av det hele? Og hvordan sikkerstilles det at den donerte datakrafen blir brukt akkurat for hva som sies?

ville vaert intressant å lese om.

Ett meget relevant spørsmål du stiller. Og det er ikke uten grunn at jeg har uttrykt i artikkelen at det har vært en suksess.

Den engelske utgaven av Wiki for F@H har mye informasjon, men den er ikke like oppdatert. Der vil du se at det er flere oppdagelser som følge av F@H som har kommet veldig mange til gode.

Ett utdrag har jeg forsøkt å oversette til Norsk her:

I 2012 bidro F@H med oppdagelsen av en form for IL-2, som er tre hundre ganger mer effektiv i sin immunsystemrolle, men med færre bivirkninger. I eksperimenter utgjorde denne endringen av IL-2 signifikant forskjell i motsetning til naturlig IL-2 for å hindre tumorvekst. Farmasøytiske selskaper har uttrykt interesse for mutantmolekylet, og National Institutes of Health tester det mot et stort utvalg av svulstmodeller for å forsøke å akselerere utviklingen som nye medisiner til bruk i behanding av kreft.

Så til dagens situasjon:

Det er verd å nevne at vi i dag nærmest tar Immunterapi for gitt som en form for kreftbehandling. Og det har fortsatt mye potensiale i tiden som kommer. Men F@H var altså med å øke kunnskapen på dette området. 

Min påstand er at F@H er av stor betydning.

Endret av Sn1ken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...