Gå til innhold

Nvidias nye teknologi skal gi superrealistisk grafikk i spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette et sjakktrekk som AMD kan svare på?

 

Raytracing er ikke noe nytt og har vært brukt lenge, men ikke i real time. AMD trenger ikke svare før nVidia viser at dette er noe en faktisk kan implementere uten at hardwarekravene blir enorme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette vil ta mange år før det blir realistisk implementert i spill. I samtlige spill Gamework effekter har vært støttet, så har dette gått så hardt utover framerate at det ikke er verdt det i det hele tatt.

 

FFXV har alle gameworks effekter, uten at det går for sterkt utover fps.

Når denne teknologien blir innebygd i de nye grafikkortene så skulle de beste xx80ti iallefall klare å kjøre spill med det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ble litt usikker på etter å ha lest artikkelen, om det dreier seg om softwareteknologi eller hardwareteknologi, eller en kombinasjon av begge deler..

Det er snakk om hardware akselerert raytracing. Microsoft vil igjen legge inn støtte for dette i DirectX. OpenGL o.l. får nok støtte ikke lenge etter. Software-basert raytracing har vært utbredt i 3D rendering siden 80-tallet.  

Endret av Trono
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette vil ta mange år før det blir realistisk implementert i spill. I samtlige spill Gamework effekter har vært støttet, så har dette gått så hardt utover framerate at det ikke er verdt det i det hele tatt.

 

Bare rør, f.eks. Witcher 3 bruker gameswork og 1080 ti spiser det glatt på 4k ultra, forskjellen er temmelig merkbar der gameswork brukes. Absolutt verdt det.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette vil ta mange år før det blir realistisk implementert i spill. I samtlige spill Gamework effekter har vært støttet, så har dette gått så hardt utover framerate at det ikke er verdt det i det hele tatt.

 

Det var før. hentet fra artikkelen:

..Teknologien har vært regnet som en slags «hellig gral» i grafikk- og spillindustrien, men hittil har ikke maskinvaren klart å realisere den. Med RTX skal Nvidia altså nå ha overkommet denne hindringen, som betyr at ekte raytracing i sanntid nå kan bli en realitet i for eksempel spill....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette vil ta mange år før det blir realistisk implementert i spill. I samtlige spill Gamework effekter har vært støttet, så har dette gått så hardt utover framerate at det ikke er verdt det i det hele tatt.

 

Bare rør, f.eks. Witcher 3 bruker gameswork og 1080 ti spiser det glatt på 4k ultra, forskjellen er temmelig merkbar der gameswork brukes. Absolutt verdt det.

Tja prøv FFXV osv der gameworks er bredere implementert enn i Witcher. 1080Ti eter ikke det engang i 1440p

Lenke til kommentar

 

Jeg ble litt usikker på etter å ha lest artikkelen, om det dreier seg om softwareteknologi eller hardwareteknologi, eller en kombinasjon av begge deler..

Det er snakk om hardware akselerert raytracing. Microsoft vil igjen legge inn støtte for dette i DirectX. OpenGL o.l. får nok støtte ikke lenge etter. Software-basert raytracing har vært utbredt i 3D rendering siden 80-tallet.  

Og om noen skulle være i tvil så betyr "hardware akselerert" at det er en kombinasjon av software- og hardware-teknologi ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...