DukeRichelieu Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 I 2016 så sa over 50% av landet befolkning at dem ente Listhaug gjorde en god jobb. Hun er veldig populær. FrP har høyeste lojalitet av alle partier nå. Og de vokser. Listhaug har mye støtte. Det er farlig å undervurdere og ikke være klar over støtten folk har. Det kommer ikke så klart frem da den støtten ikke er mye i media. Men det er samme greiene som med Trump og Brexit. Folk blir "overrasket", hvordan kunne det skje? Fordi folk følger media, og det representerer ikke 100% av befolkningen. Er det langt ifra halve Norge som støtter henne altså? Det var over halve for 1 år siden. Så jeg ville vært forsiktig med å være så bastant på det. Ikke la deg bli overrasket over folks popularitet. Bare fordi mange som støtter Listhaug ikke vil si de gjør det betyr det ikke at de ikke gjør. En kamerat av meg stemte FrP i skjul for noen få år tilbake og jeg vet fortsatt folk som er forsiktige med å ytre seg offentlig. Dette fordi venstresiden er meget dyktige til å fremstille seg selv som individer med høyverdig moral og stiller du spørsmål ved deres budskap er du rasist eller moralsk mindreverdig. Bare se Eivind Trædal på Dagsnytt 18 i går. Makan til klovn. Det har blitt mer sosialt akseptert å støtte FrP/Høyre, men det er fortsatt mye stigma knyttet til det. Hva? Stemmer du virkelig FrP? Har fått den noen ganger, men når jeg ber de forklare hva problemet er, så blir det stille og i beste fall noen beskyldninger om at de er rasister. Venstresiden og ARBEIDERpartiet er i utakt med folket og består stort sett av en politisk elite som ikke har særlig kontakt med virkeligheten eller folk flest. Helt utrolig at Jonas Gahr Støre er leder for Arbeiderpartiet. For en vits. Men, som meningsmotstander fryder det meg å se hva som har skjedd med AP etter at han tok over. 4 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Usikker på hva de som feirer at Listhaug pakket sammen og gikk idag forventet - han som nå er midlertidig utnevnt som Justisminister har dom for å ha skallet og slått ned en asylsøker. Akkurat jeg ser ikke så stor grunn til å feire at Listhaug er erstattet med Per Sandberg akkurat. Jeg ser ikke hvordan det er bedre. Det var vel kanskje FrP sitt mål. Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Listhaug kommer nok tilbake og får en ny ministerpost. Hun sitter fortsatt på Stortinget og har en sentral posisjon i Frp. 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 De forsvarte sin minister og var klare på at de ikke ville la opposisjonen styre over regjering. Stortingets flertall styrer regjeringen. Det var ikke "opposisjonen" som gikk til misstillit. Det var flertallet. Så selvfølgelig skulle regjeringen latt seg styre. Det er det den er der for! Og ha i bakhodet at flertallet kunne til og med blitt enda tydeligere om Venstre ikke nettopp hadde flyttet seg over i samme båt som Listhaug. En båt vi vet de hadde store reservasjoner mot å gå over i, nettopp på grunn av Listhaug. Skjønt, i Venstre har vi jo et parti fullstendig uten mening og ryggrad i dag. Så da er det jo litt ironisk at det er de som har vunnet mest i denne saken. Nettopp ved at deres store reservasjon mot å bli med i Regjeringen nå er borte.. 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Hun sier hun har hatt full støtte, ja. Erna selv sa noe helt annet i sin pressemelding. Listhaug har gjort det til sitt varemerke å lyve for å komme seg frem i politikken. Umm Solberg sa tom at hun ønsker Listhaug tilbake i regjering i fremtiden. Så hun har definitivt full støtte. Det var ikke en løgn når hun sa det. Kanskje du bør jobbe litt med kildene? Jeg kan GARANTERE deg at Listhaug sanker stemmer for høyresiden, og litt av det som har stukket ekstra dypt for KrF er at det er de som har mistet velgere til FrP. Det er også hovedårsaken til at KrF nå så sitt snitt til å felle henne. Jeg tror dog at det neppe vil ha en særlig positiv effekt for deres del, da en mer frittalende Listhaug garantert vil bruke det at hun ikke lengre er justisminister for alt det er verdt. Listhaug har sanket stemmer for FRP, men ikke for høyresiden generelt. Selv før denne hendelsen, så var en majoritet av befolkningen mot Listhaug. Og KRF har mistet stemmer til Høyre og FRP fordi mange KRF-velgere føler at KRF motarbeiderer regjeringen. Listhaug kan ikke ta æren for dette. Er en majoritet av befolkningen mot Listhaug? Kan du faktisk bevise det, er det basert på hva du føler er sant? Du kritiserer Listhaug for å lyve og finne opp ting, men dette er ikke noe bedre. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg tror det var Siv Jensen som sparket Listhaug. For spørsmålet i dag handlet ikke om hvorvidt Listhaug ble værende i regjeringen, men hvorvidt Frp ble værende. Om regjeringen hadde godt av, er det ikke da en stor sjanse for at Erna hadde fått oppdraget på nytt? Og ville dannet en ny regjering uten Frp. Nei det var det ikke. Les nyhetssakene. Ingen ba henne om å gå, hun bestemte det selv og fortalte Siv og Erna i går kveld at hun kom til å gå av. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg refererer til tall, som skulle vise støtte. Det var tiønærmet ingenting. Jeg sier verken mer eller mindre. Eneste tall som kan vise støtte er meningsmålinger. Underskriftskampanjer og slikt er jo ubrukelig om du vil vite hvordan folk ser på noe nasjonalt. Lokalt fungerer det, men nasjonalt? Selvfølgelig er det tilnærmet ingenting. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Sylvi lyger og fremmer propaganda... Og så anklages KrF og AP for å ha gjort noe galt, når de ikke ønsker propagandakrig, men saklig debatt og å holde politikken i Norge seriøs -- selv om folket stemmer FrP inn på stortinget. KrF spiller ikke et farlig spill. De gjorde det eneste riktige -- det Erna var for svak til å gjøre. KrF viser at de er mer modne enn Høyre. Høyre kunne helt fint tvunget Sylvi til å gå av for å oppføre seg komplett dust, men gjorde det ikke. De setter standarden for regjeringen svært lavt. KrF hever standarden. Umm AP dro inn 22. juli som er helt urelatert istedenfor å snakke om saken som var å gi PST mulighet til å fradra hvem de ville sitt pass uten bevis eller dom. Her har både FrP og AP holdt på med propaganda og ikke sak. Du kritiserer partier utifra eget synspunkt. Det blir jo bare idiotisk. Si du stemmer SV, da blir jo alt Høyre gjør galt, men folk som stemmer Høyre synes ikke det. Høyre gjorde det riktige. De forsvarte sin minister og var klare på at de ikke ville la opposisjonen styre over regjering. KrF og gjorde det riktige. De to utelukker ikke hverandre. FrP og Ap var mindre imponerende her. Åpenbart hvilken side du støtter da, siden du mener alle som støtter Listhaug gjør feil, og alle som er imot gjør riktig. Prøv å være litt objektiv .... Å lyge er objektivt galt. Og det var ikke inndragelse av pass -- men STATSBORGERSKAP. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg tror det var Siv Jensen som sparket Listhaug. For spørsmålet i dag handlet ikke om hvorvidt Listhaug ble værende i regjeringen, men hvorvidt Frp ble værende. Om regjeringen hadde godt av, er det ikke da en stor sjanse for at Erna hadde fått oppdraget på nytt? Og ville dannet en ny regjering uten Frp.Nei det var det ikke. Les nyhetssakene. Ingen ba henne om å gå, hun bestemte det selv og fortalte Siv og Erna i går kveld at hun kom til å gå av. De kommer nok, meningsmålingene altså Lenke til kommentar
Antibabbel Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Noen saker må man bare skrive litt lengre om... https://antibabbel.wordpress.com/2018/03/20/stramannen-som-felte-en-minister/ 1 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 De forsvarte sin minister og var klare på at de ikke ville la opposisjonen styre over regjering. Stortingets flertall styrer regjeringen. Det var ikke "opposisjonen" som gikk til misstillit. Det var flertallet. Så selvfølgelig skulle regjeringen latt seg styre. Det er det den er der for! Og ha i bakhodet at flertallet kunne til og med blitt enda tydeligere om Venstre ikke nettopp hadde flyttet seg over i samme båt som Listhaug. En båt vi vet de hadde store reservasjoner mot å gå over i, nettopp på grunn av Listhaug. Skjønt, i Venstre har vi jo et parti fullstendig uten mening og ryggrad i dag. Så da er det jo litt ironisk at det er de som har vunnet mest i denne saken. Nettopp ved at deres store reservasjon mot å bli med i Regjeringen nå er borte.. Politikere på Stortinget kan fremme mistillitsforslag. Men for at et mistillitsforslag skal få flertall, må det først stemmes på. Hvordan Krf hadde stemt vet vi ikke. Hva mener du egentlig med at "Stortinget styrer regjeringen"? Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 En kamerat av meg stemte FrP i skjul for noen få år tilbake og jeg vet fortsatt folk som er forsiktige med å ytre seg offentlig. Dette fordi venstresiden er meget dyktige til å fremstille seg selv som individer med høyverdig moral og stiller du spørsmål ved deres budskap er du rasist eller moralsk mindreverdig. Bare se Eivind Trædal på Dagsnytt 18 i går. Makan til klovn. Det har blitt mer sosialt akseptert å støtte FrP/Høyre, men det er fortsatt mye stigma knyttet til det. Hva? Stemmer du virkelig FrP? Har fått den noen ganger, men når jeg ber de forklare hva problemet er, så blir det stille og i beste fall noen beskyldninger om at de er rasister. Venstresiden og ARBEIDERpartiet er i utakt med folket og består stort sett av en politisk elite som ikke har særlig kontakt med virkeligheten eller folk flest. Helt utrolig at Jonas Gahr Støre er leder for Arbeiderpartiet. For en vits. Men, som meningsmotstander fryder det meg å se hva som har skjedd med AP etter at han tok over. Hehe jeg så Eivind Trædal ja. Morsomt det Han er åpenbart imot ytringsfrihet og fri debatt. Ikke at jeg har noe til overs for redaktør i resett og document som skriver masse løgner og driver propaganda, men de må da få lov å si hva de mener på radio de og. Er folk så redde for deres ord? Er demokratiet så svakt, folk så dumme? Høyre er jo helt greit å stemme på. Stor støtte i byområder, og spesielt forsteder. Stavanger har vært styrt av Høyre i evigheter, du ser det samme i Bærum. FrP derimot er det mer sosial stigma mot ja. Ville ikke sagt at venstresiden ikke har kontakt med folket. Bare se på SP. Utrolig vekst. SV og Rødt har gjort det veldig bra og. Det er bare AP som gjør det dårlig. Og vær så snill å ikke skriv venstreside/høyreside. Ingen tjener på generalisering. Og det finnes et sentrum også.... 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 En kamerat av meg stemte FrP i skjul for noen få år tilbake og jeg vet fortsatt folk som er forsiktige med å ytre seg offentlig. Dette fordi venstresiden er meget dyktige til å fremstille seg selv som individer med høyverdig moral og stiller du spørsmål ved deres budskap er du rasist eller moralsk mindreverdig. Bare se Eivind Trædal på Dagsnytt 18 i går. Makan til klovn. Det har blitt mer sosialt akseptert å støtte FrP/Høyre, men det er fortsatt mye stigma knyttet til det. Hva? Stemmer du virkelig FrP? Har fått den noen ganger, men når jeg ber de forklare hva problemet er, så blir det stille og i beste fall noen beskyldninger om at de er rasister. Venstresiden og ARBEIDERpartiet er i utakt med folket og består stort sett av en politisk elite som ikke har særlig kontakt med virkeligheten eller folk flest. Helt utrolig at Jonas Gahr Støre er leder for Arbeiderpartiet. For en vits. Men, som meningsmotstander fryder det meg å se hva som har skjedd med AP etter at han tok over. Hehe jeg så Eivind Trædal ja. Morsomt det Han er åpenbart imot ytringsfrihet og fri debatt. Ikke at jeg har noe til overs for redaktør i resett og document som skriver masse løgner og driver propaganda, men de må da få lov å si hva de mener på radio de og. Er folk så redde for deres ord? Er demokratiet så svakt, folk så dumme? Høyre er jo helt greit å stemme på. Stor støtte i byområder, og spesielt forsteder. Stavanger har vært styrt av Høyre i evigheter, du ser det samme i Bærum. FrP derimot er det mer sosial stigma mot ja. Ville ikke sagt at venstresiden ikke har kontakt med folket. Bare se på SP. Utrolig vekst. SV og Rødt har gjort det veldig bra og. Det er bare AP som gjør det dårlig. Og vær så snill å ikke skriv venstreside/høyreside. Ingen tjener på generalisering. Og det finnes et sentrum også.... Sentrum er SP og MDG akkurat nå. Venstre har blitt blå. KrF har blitt blå. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 De forsvarte sin minister og var klare på at de ikke ville la opposisjonen styre over regjering. Stortingets flertall styrer regjeringen. Det var ikke "opposisjonen" som gikk til misstillit. Det var flertallet. Så selvfølgelig skulle regjeringen latt seg styre. Det er det den er der for! Og ha i bakhodet at flertallet kunne til og med blitt enda tydeligere om Venstre ikke nettopp hadde flyttet seg over i samme båt som Listhaug. En båt vi vet de hadde store reservasjoner mot å gå over i, nettopp på grunn av Listhaug. Skjønt, i Venstre har vi jo et parti fullstendig uten mening og ryggrad i dag. Så da er det jo litt ironisk at det er de som har vunnet mest i denne saken. Nettopp ved at deres store reservasjon mot å bli med i Regjeringen nå er borte.. Mengden folk som misforstår meg når jeg skriver det er utrolig. Ingen later til å forstå konseptet her. Kanskje folk er så blindet av at de vil ha Listhaug ut. Regjeringen styres ikke av stortinget. Regjeringen er utøvende myndighet, men de trenger støtte fra Stortinget for å kunne være utøvende myndighet. Om flertallet på Stortinget vil sparke en minister som har full tilgitt regjering, så betyr det at regjering har lite annet valg enn å stille kabinettspørsmål. Fordi de kan ikke la opposisjon bestemme over regjeringen. Det betyr ikke at regjeringen skal sitte. Nei, det betyr at regjeringen må gå da. Men det å la Stortinget bare ta fra dem ministere og sitte og late som ingenting, det er svakt det. Og det er det heller ingen som gjør. Og alle som tror noe annet er bare fordi de vil ha ut Listhaug. Men som jeg har sagt før. Bryr meg ikke hvor mye folk hater Listhaug. Om flertallet på Stortinget ikke har tillit til Listhaug samtidig som hun har fra regjering, så må selvfølgelig regjering stille seg bak Listhaug og komme med kabinettspørsmål. Og hvis Stortinget da feller hele regjering, greit det. Og opposisjon og flertall er ikke utelukkende. Det er det som skjer når du har noe som heter mindretallsregjering. Da er opposisjonen faktisk større enn regjeringen, men regjeringen er største gruppe partier som klarte å samarbeide. Om opposisjon betydde mindretall så hadde det ikke blitt kalt opposisjon. Jeg tror opposisjon er ganske selvforklarende? Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Å lyge er objektivt galt. Og det var ikke inndragelse av pass -- men STATSBORGERSKAP. Selvfølgelig, det Listhaug har gjort er galt. Det å kritisere FrP og Listhaug er 100% fortjent for dem. Men du mener Ap ikke driver med propaganda det er feil. Både FrP og AP er skyldige i propaganda og ikke å gå på sak. Høyre har holdt seg unna all propagandaen. Du er ikke objektiv når du mener AP holder seg til sak. Selv ikke Aslak Sira Myhre som er utrolig langt til venstre mener AP holder seg på sak. Han mener AP her svikter med å drive med all slags propaganda og ikke fokusere på politikken. Fordi det er det AP gjør. Du mener de liksom er så flinke. De er jo ikke det. FrP fortjener mest kritikk. Listhaug mest. Neste i rekken er AP og Støre. Alle de andre har oppført seg ganske greit og gjort det de må. Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 (endret) Resett og Document skriver nok ikke flere løgner enn aviser som VG og Dagbladet. Trædal oppførte seg som en bølle på Nrk. Man må skille mellom å være innvandringskritisk og rasist. Det er en stor forskjell der. Til en viss grad er det riktig at man fordømmer det man ikke forstår. Redaktørene i Resett og Document var mye mer reflekterte og kom bedre ut av debatten. Jeg tror redaktøren av Document hadde rett i det han sa om Listhaug, Ap og den høyrebølgen som går over den vestlige verden, knyttet til innvandring. Endret 20. mars 2018 av Vaniman Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 De kommer nok, meningsmålingene altså Akkurat, så gjerne vente med å kommentere hvem som har støtte fra hvem før vi faktisk har tall på det? Har vi ikke hatt nok med folk som finner på tall og sier ting som ikke egentlig er helt sant for å fremme sitt synspunkt? Hvordan kan vi kritisere politikere om vi ikke er bedre selv? Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Sentrum er SP og MDG akkurat nå. Venstre har blitt blå. KrF har blitt blå. Og Sp blir røde med en gang de går i regjering med AP igjen? du kan argumenter for at Høyre, AP, KrF, Venstre, SP, MDG er sentrum alle sammen. Se på den reelle forskjellen i politikk de fører. Den er ikke stor. hovedforskjellen på Høyre og AP er retorikken. Selvfølgelig folk som tenker "venstresiden" og "høyresiden" vil jo se mer på retorikk enn politikk da..... I Tyskland samarbeider CDU og SPD. Jeg tror de er mer ulike enn Høyre og AP. Men så mye vet jeg ikke om tysk politikk. Det at Høyre og Ap må være på forskjellig side og du må velge en er et kunstig konstrukt som vi har laget i Norge. Det er ikke basert på politisk likhet eller ulikhet. Vel det var. Før i tiden. Men når har Høyre, AP og alle sentrumspartiene konvergert mot et punkt. Tenk om folk var mer opptatt av politikk, og mindre opptatt av deling, av å sette folk i båser... Tenk det, det hadde vært greit det. I USA så arbeidet demokrater og republikanere svært godt sammen før. De fant løsninger med hverandre. De stemte over hverandres lovforslag og var ikke så opptatt av demokrat/republikaner, heller politikken. I dag? De ødelegger heller landet enn å samarbeide. Trist. At noen ønsker økt splittelse kan jeg ikke forstå. Hvorfor må folk være enten ene siden eller andre? Hvorfor er alle på ene siden slik, og andre siden slik? Hvorfor er AP og Høyre så forskjellige når de stort sett ønsker det samme? Hvorfor kan ikke bare meninger tas for hva de er, uten at en setter meningen i en bås? Hvorfor kan ikke bare politikken diskuteres som den er? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 De kommer nok, meningsmålingene altså Akkurat, så gjerne vente med å kommentere hvem som har støtte fra hvem før vi faktisk har tall på det? Har vi ikke hatt nok med folk som finner på tall og sier ting som ikke egentlig er helt sant for å fremme sitt synspunkt? Hvordan kan vi kritisere politikere om vi ikke er bedre selv? Slapp av, jeg refererte til virkelige tall. Som du bare mener er feil. Slapp litt av, verden går nok videre uten listhaug også. Lykke til videre. Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 De forsvarte sin minister og var klare på at de ikke ville la opposisjonen styre over regjering. Stortingets flertall styrer regjeringen. Det var ikke "opposisjonen" som gikk til misstillit. Det var flertallet. Så selvfølgelig skulle regjeringen latt seg styre. Det er det den er der for! Og ha i bakhodet at flertallet kunne til og med blitt enda tydeligere om Venstre ikke nettopp hadde flyttet seg over i samme båt som Listhaug. En båt vi vet de hadde store reservasjoner mot å gå over i, nettopp på grunn av Listhaug. Skjønt, i Venstre har vi jo et parti fullstendig uten mening og ryggrad i dag. Så da er det jo litt ironisk at det er de som har vunnet mest i denne saken. Nettopp ved at deres store reservasjon mot å bli med i Regjeringen nå er borte.. Mengden folk som misforstår meg når jeg skriver det er utrolig. Ingen later til å forstå konseptet her. Kanskje folk er så blindet av at de vil ha Listhaug ut. Regjeringen styres ikke av stortinget. Regjeringen er utøvende myndighet, men de trenger støtte fra Stortinget for å kunne være utøvende myndighet. Om flertallet på Stortinget vil sparke en minister som har full tilgitt regjering, så betyr det at regjering har lite annet valg enn å stille kabinettspørsmål. Fordi de kan ikke la opposisjon bestemme over regjeringen. Det betyr ikke at regjeringen skal sitte. Nei, det betyr at regjeringen må gå da. Men det å la Stortinget bare ta fra dem ministere og sitte og late som ingenting, det er svakt det. Og det er det heller ingen som gjør. Og alle som tror noe annet er bare fordi de vil ha ut Listhaug. Men som jeg har sagt før. Bryr meg ikke hvor mye folk hater Listhaug. Om flertallet på Stortinget ikke har tillit til Listhaug samtidig som hun har fra regjering, så må selvfølgelig regjering stille seg bak Listhaug og komme med kabinettspørsmål. Og hvis Stortinget da feller hele regjering, greit det. Og opposisjon og flertall er ikke utelukkende. Det er det som skjer når du har noe som heter mindretallsregjering. Da er opposisjonen faktisk større enn regjeringen, men regjeringen er største gruppe partier som klarte å samarbeide. Om opposisjon betydde mindretall så hadde det ikke blitt kalt opposisjon. Jeg tror opposisjon er ganske selvforklarende? Hvis en minister har begått en feil, og opposisjonen påpeker dette og truer med mistillitsforslag, så kan godt statsministeren og regjeringen skifte ut ministeren med en annen såfremt partiet ministeren tilhører godtar dette. Hva som skjedde bak kulissene er det vel ingen som vet, bortsett fra Erna, Siv og Sylvi? Dette var en sak som hele tiden utviklet seg, og de ulike aktørene hadde valgmuligheter underveis. Erna trengte ikke å gå så langt som å true med kabinettspørsmål, men det var naturlig at hun gjorde det etter at både hun og Siv gikk offentlig ut og støttet Listhaug. Det er alltid lett å være etterpåklok, men de kunne ha kvittet seg med Listhaug på et tidligere tidspunkt og Erna kunne ha spilt ut det kortet som heter "her er det jeg som bestemmer og det skal være orden i rekkene". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå