zeebra Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Hører på pressekonferansen nå og ler meg ihjel. For en latterlig patetisk person. Hver eneste setning er en løgn. Hadde selvsagt håpet at hele regjeringen måtte gå, men jeg er fornøyd med å bli kvitt Listhaug. Dette er en seier for hele Norge! Hvorfor er det en seier for Norge? Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Da håper jeg vi kan begynne å diskutere politikk i Norge igjen. Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 går rimelig rolig for seg i Norge https://www.youtube.com/watch?v=o7lXAZqxKGQ 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 De gjør ingenting annerledes enn AP ville gjort, bortsett fra å lyge til velgerene sine. Men Støre lyver så klart ikke. Han har iallefall ikke hatt kontakter med Hamas. Så tror du skal trå veldig forsiktig der. Hva var hensikten med å lyge tror du? Samtalene var hemmelige. Han BURDE nektet å kommentere spørsmålet, i stedet for å lyge. Ja. Nei, Støre gjorde det eneste han kunne gjøre i situasjonen. Om han ikke hadde hatt samtaler med Hamas, kunne han selvfølgelig bare benektet det. Så da blir det å nekte å kommentere, det samme som en indirekte bekreftelse på at det foregikk samtaler med Hamas. Hans eneste mulighet var å lyve. Det var strengt tatt ganske ufint av reporteren å lage den fellen for Støre. Normalt vil man i slike situasjoner fortelle på forhånd hva man vet, og så be om en kommentar. Det hadde vært noe annet om det var snakk om f.eks. at de visste Støre var utro mot sin kone, eller noe slikt. Men i denne situasjonen, så kunne selve rapporteringen skadet fredssamtalene, og med det koste menneskeliv. Da forventer man at selv reportere besinner seg i jakten på "juicy'e" nyheter. Det kostelige her må jo likevel være at enkelte her mener at det er helt uproblematisk at vår justisminister lyver så det renner av henne av rent populistiske grunner. Men har et problem med at Støre måtte lyve i forsøk på å redde menneskeliv. Bra prioritering!! 2 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg tror det var Siv Jensen som sparket Listhaug. For spørsmålet i dag handlet ikke om hvorvidt Listhaug ble værende i regjeringen, men hvorvidt Frp ble værende. Om regjeringen hadde godt av, er det ikke da en stor sjanse for at Erna hadde fått oppdraget på nytt? Og ville dannet en ny regjering uten Frp. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 For et forbanna sirkus dette har vært. Og det hele fordi AP trakk 22.juli-kortet som ikke hadde noe med Listhaugs kommentar å gjøre. Butthurt-politikken er temmelig slitsom. Og folk biter på kroken ene og alene fordi mediene serverer. Dette er egentlig en ikke-sak. Men sirkuset tar i alle fall fokuset vekk fra ACER, sånn at vi heller kan prate om hvor dumt og ulovlig det er av politikerne å si fra seg Norges råderett over egne ressurser etter at avtalen allerede er skrevet under. Well played, Støre. Du må ha lest Machiavelli mer enn 2 ganger. Er det i det hele tatt én eneste person som ennå stoler på deg? 7 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Det har vært et sirkus, ja, men det er fordi Listhaug er et rævhol. Æres den som æres bør. 1 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 For et forbanna sirkus dette har vært. Og det hele fordi AP trakk 22.juli-kortet som ikke hadde noe med Listhaugs kommentar å gjøre. Butthurt-politikken er temmelig slitsom. Og folk biter på kroken ene og alene fordi mediene serverer. Dette er egentlig en ikke-sak. Men sirkuset tar i alle fall fokuset vekk fra ACER, sånn at vi heller kan prate om hvor dumt og ulovlig det er av politikerne å si fra seg Norges råderett over egne ressurser etter at avtalen allerede er skrevet under. Well played, Støre. Du må ha lest Machiavelli mer enn 2 ganger. Er det i det hele tatt én eneste person som ennå stoler på deg? Du kan gi credz til Moxnes. Det var han som startet det hele Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Så er spørsmålet om det var veldig lurt av dem å gjøre det. Jeg har mine sterke tvil om nettopp dét, da Listhaug nå står med friere hender (og retoriske muligheter) på Stortinget, samt martyrstatus blant velgerne sine. Listhaug er en løs kannon, jeg tviler på at hun klarer å samle særlig mange stemmer for høyresiden. Hun trenger mindre frie hender sånn at hun oppfører seg mer ansvarlig. Det er godt mulig at FRP tjener litt på dette, men det vil være på bekostning av Høyre. Listhaug snakker på vegne av kjernevelgerne på høyresiden i FRP, og er generelt svært godt likt på høyresiden av norsk politikk. Du mener vel høyresiden av høyresiden? Omtrent det motsatte av "kjernen" for å si det slik.. FRP mister samtidig en statsråd som snakker grasrotas språk. He he, dette er så herlig nedlatende. Får meg til å tro du ikke er på høyresiden selv? Ellers er det jo en klar innrømmelse av at Listhaug snakker spesifikt til dem som egentlig er for dumme til å forstå politikk. At noen snakker "grasrotas" språk er forøvrig en litt annen ting enn hva Listhaug gjør. Hun har lurt grasrota ved å snakke et språk de forstår. Men hva hjelper det Norge, når det "grasrota" forstår er Listhaugs løgner? Bare uten å forstå at det er løgner? Jeg tror ikke vi vil se en moderat justisminister nettopp på grunn av dette. Kanskje blir det Tybring-Gjedde? Huff, har enda ikke klart å bestemme meg for hvem som er verst av ham og Listhaug. Listhaug har vært mer synlig i det siste, så jeg har vel sett mer av dritten hennes. Og derfor holdt en finger på henne. Men Tybring-Gjedde er et forferdelig menneske han også. Det hadde sånn sett kanskje vært en god ting å få dritten frem i lyset igjen. Så blir vi kvitt ham også. Jeg tror han kanskje til og med er hakket dummere enn Listhaug. Så han ville neppe klart å holde seg i skinnet han heller.. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Erna har vel mer respekt hos både høyre og frp sine velgere etter dette. At hun faktisk var villig til å ofre regjeringen viser at det er ryggrad på den dama. Du mener det viser hun har ryggrad at hun lot seg bli presset inn i et "game of chicken" for å beholde en minister hun åpenbart ikke har tillit til? Det er så enkelt som at hun lot seg bli spilt inn i et hjørne av alle andre, fordi hun ikke var pro-aktiv nok selv. Det kom til det punktet der hun ikke hadde noe annet valg enn å "støtte" Listhaug ved å hevde at hun ville stille kabinettspørsmål dersom flertallet gikk for misstillit. Hadde hun tatt grep tidligere og vist at de har et snev av kustus på sine ministere. Så kunne mye vært unngått. Men i stedet ventet hun helt til Siv Jensen sa; "kaster du Listhaug, så går vi". Hun var altså sjakk matt, og 100% i Hareide/Listhaugs vold. Kjempe ryggrad du.. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 En fantastisk seier for Norge. og ikke minst for KrF som har fått bevist at bønn og demonutdrivelse faktisk virker LÅL!! +10 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 (endret) Listhaug går av https://www.nrk.no/norge/sylvi-listhaug-_frp_-gar-av-som-justisminister-1.13970656 Lik og del. Endret 20. mars 2018 av Zork 2 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 For et forbanna sirkus dette har vært. Og det hele fordi AP trakk 22.juli-kortet som ikke hadde noe med Listhaugs kommentar å gjøre. Butthurt-politikken er temmelig slitsom. Og folk biter på kroken ene og alene fordi mediene serverer. Dette er egentlig en ikke-sak. Men sirkuset tar i alle fall fokuset vekk fra ACER, sånn at vi heller kan prate om hvor dumt og ulovlig det er av politikerne å si fra seg Norges råderett over egne ressurser etter at avtalen allerede er skrevet under. Well played, Støre. Du må ha lest Machiavelli mer enn 2 ganger. Er det i det hele tatt én eneste person som ennå stoler på deg? Jada, jada. "Trakk 22. juli kortet". Gud forby at man snakker om hva man har blitt utsatt for, og egne erfaringer. Spesielt når en politisk motstander forsøker å fyre opp til en ny 22. juli. Nei, da må man holde kjeft. Ellers "trekker man kortet". Og det må man jo ikke. De eneste som har lov til å trekke kortet, er åpenbart folk som Jan Tore Sanner, når de sier; "Åh, må dere komme her og trekke det kortet igjen?". Og på den måten forsøker å forstumme debatten. Det er åpenbart legitimt.. Flott det.. Og konspirasjons teorier om ACER?! Virkelig? En annen her forsøkte seg på at det var APs plan hele tiden å få regjeringen til å gå av.. Akkurat som om det hadde vært mulig å planlegge en dritt av dette cluster fucket som Listhaug alene er årsak til.. Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Regjeringen blir sittende. Per Sandberg blir Justisminister. Frp har vunnet flere stemmer. Hva har venstresiden å juble for egentlig? Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 – "Hvis man tror det skaper stabilitet å gi innvandrersamfunnet stadig dårligere kår, så er det oppskriften på det motsatte, sier Kolberg til Klassekampen. Han mener en uthuling av velferdsordninger skaper fattigdom og ulikhet, som fører til mer terror. Kolberg langer ut mot innvandrings- og integreringsminister Sylvi Listhaug (Frp), som han mener viser liten forståelse for grunnen til at folk kommer til landet." – "Hun karakteriserer dem som kriminelle og at de er en fare for hennes barn. Det å formulere seg på en slik måte er i strid med den sosialdemokratiske grunntanke, sier han." Kolberg har rett. Listhaug lyger. Jeg forstår at Listhaug TROR hun har rett, og at mange tror utsagnene går ut på det samme, men... Kolberg sitt utspill er fakta. Mennesker som blir møtt med lukkede dører, går inn de dørene som er åpne. Slik sett er rasisme og fremmedfrykt en selvoppfyllende profeti. Innvandrere i Norge har det latterlig godt og har latterlig gode muligheter. Hvorfor tar de ikke disse mulighetene? Nå må det være slutt på at innvandrere skal forstås ihjel og dulles med. Uansett hvor mye som diskuteres frem og tilbake, så er det en selvfølge at om man skal få til integrering og assimilering, så må mengden reduseres. Det er ingen lukkede dører i dette landet. Kan selv ha en skarp tone både her og ellers, men faktum er at jeg har flere venner med innvandringsbakgrunn og omgås ofte folk med minoritetsbakgrunn. Jeg kan allikevel være skeptisk til innvandring og integreringspolitikken som har blitt ført her siden det internasjonale gjennombruddet startet på 70-tallet. Det er faktisk mulig å ha to tanker i hodet samtidig... 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Regjeringen blir sittende. Per Sandberg blir Justisminister. Frp har vunnet flere stemmer. Hva har venstresiden å juble for egentlig? Ingen verdens ting. Bare vent å se på neste meningsmåling. AP er i en nedadgående spiral og ser heldigvis ikke ut til å stoppe med det første. Om noen polariserer og splitter folket så er det nettopp AP og venstresiden. 2 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Nei det stemmer ikke, hun fikk noen promille av landet i underskriftskampanjen og ett par promille av oslos befolkning møtte opp for å vise støtte. Det er langt i fra halve Norge som stiller seg bak henne. I 2016 så sa over 50% av landet befolkning at dem ente Listhaug gjorde en god jobb. Hun er veldig populær. FrP har høyeste lojalitet av alle partier nå. Og de vokser. Listhaug har mye støtte. Det er farlig å undervurdere og ikke være klar over støtten folk har. Det kommer ikke så klart frem da den støtten ikke er mye i media. Men det er samme greiene som med Trump og Brexit. Folk blir "overrasket", hvordan kunne det skje? Fordi folk følger media, og det representerer ikke 100% av befolkningen. Er det langt ifra halve Norge som støtter henne altså? Det var over halve for 1 år siden. Så jeg ville vært forsiktig med å være så bastant på det. Ikke la deg bli overrasket over folks popularitet. Bare fordi mange som støtter Listhaug ikke vil si de gjør det betyr det ikke at de ikke gjør. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Nei det stemmer ikke, hun fikk noen promille av landet i underskriftskampanjen og ett par promille av oslos befolkning møtte opp for å vise støtte. Det er langt i fra halve Norge som stiller seg bak henne. I 2016 så sa over 50% av landet befolkning at dem ente Listhaug gjorde en god jobb. Hun er veldig populær. FrP har høyeste lojalitet av alle partier nå. Og de vokser. Listhaug har mye støtte. Det er farlig å undervurdere og ikke være klar over støtten folk har. Det kommer ikke så klart frem da den støtten ikke er mye i media. Men det er samme greiene som med Trump og Brexit. Folk blir "overrasket", hvordan kunne det skje? Fordi folk følger media, og det representerer ikke 100% av befolkningen. Er det langt ifra halve Norge som støtter henne altså? Det var over halve for 1 år siden. Så jeg ville vært forsiktig med å være så bastant på det. Ikke la deg bli overrasket over folks popularitet. Bare fordi mange som støtter Listhaug ikke vil si de gjør det betyr det ikke at de ikke gjør. Jeg refererer til tall, som skulle vise støtte. Det var tiønærmet ingenting. Jeg sier verken mer eller mindre. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Sylvi lyger og fremmer propaganda... Og så anklages KrF og AP for å ha gjort noe galt, når de ikke ønsker propagandakrig, men saklig debatt og å holde politikken i Norge seriøs -- selv om folket stemmer FrP inn på stortinget. KrF spiller ikke et farlig spill. De gjorde det eneste riktige -- det Erna var for svak til å gjøre. KrF viser at de er mer modne enn Høyre. Høyre kunne helt fint tvunget Sylvi til å gå av for å oppføre seg komplett dust, men gjorde det ikke. De setter standarden for regjeringen svært lavt. KrF hever standarden. Umm AP dro inn 22. juli som er helt urelatert istedenfor å snakke om saken som var å gi PST mulighet til å fradra hvem de ville sitt pass uten bevis eller dom. Her har både FrP og AP holdt på med propaganda og ikke sak. Du kritiserer partier utifra eget synspunkt. Det blir jo bare idiotisk. Si du stemmer SV, da blir jo alt Høyre gjør galt, men folk som stemmer Høyre synes ikke det. Høyre gjorde det riktige. De forsvarte sin minister og var klare på at de ikke ville la opposisjonen styre over regjering. KrF og gjorde det riktige. De to utelukker ikke hverandre. FrP og Ap var mindre imponerende her. Åpenbart hvilken side du støtter da, siden du mener alle som støtter Listhaug gjør feil, og alle som er imot gjør riktig. Prøv å være litt objektiv .... Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Listhaug kommer styrket og med mer støtte ut av dette når støvet har lagt seg enn hun hadde tidligere tror jeg. Skulle opposisjonen vunnet noe på denne saken burde de innsett at leken var god frem til meldingen var slettet og beklagelsen kom i Stortinget. Det klarte de ikke, og dermed tror jeg mange ser på dette mer som et spill der Støre ville komme seg til makt, og at venstresiden endelig kunne "ta" Listhaug, mer enn at man faktisk var spesielt krenket av denne facebook meldingen som startet det hele. Det blir spennende å se meningsmålinger fremover, men jeg tipper FRP fosser frem, mens AP og KRF synker markant. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå