Gå til innhold

Listhaug går av

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/9mGPxW/listhaug-ble-forlatt-av-sine-egne

Haha er det mulig å være så virkelighetsfjern? Her har du ei dame som har hatt full støtte fra sine egne, og selv i avskjedstalen sin sier hun at hun har fått støtte, men denne røde VG pampen får det til å bety at hun er forlatt av sine egne.

Bakvendtland indeed.

Hun sier hun har hatt full støtte, ja. Erna selv sa noe helt annet i sin pressemelding.

Listhaug har gjort det til sitt varemerke å lyve for å komme seg frem i politikken.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan GARANTERE deg at Listhaug sanker stemmer for høyresiden, og litt av det som har stukket ekstra dypt for KrF er at det er de som har mistet velgere til FrP. Det er også hovedårsaken til at KrF nå så sitt snitt til å felle henne. Jeg tror dog at det neppe vil ha en særlig positiv effekt for deres del, da en mer frittalende Listhaug garantert vil bruke det at hun ikke lengre er justisminister for alt det er verdt.

Listhaug har sanket stemmer for FRP, men ikke for høyresiden generelt. Selv før denne hendelsen, så var en majoritet av befolkningen mot Listhaug.

Og KRF har mistet stemmer til Høyre og FRP fordi mange KRF-velgere føler at KRF motarbeiderer regjeringen. Listhaug kan ikke ta æren for dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal bli morsomt å se de venstrevridde ansiktene når de innser at ingenting endrer seg, og den nye justisministeren fortsetter å sette hardt mot makter som ønsker å ødelegge staten norge ved fri innvandring og islamifisering av landet.

Det var ikke målet. Målet var å kaste Listhaug og ydmyke Erna og regjeringen. Det fikk de til.

Kaste Listgaug helt klart, ydmyke Erna og regjerninga nei, det gjorde Erna og Co helt selv. 

Erna skulle aldri tatt Listhuat inn i den nye regerniga, hun viste hva Listghaug var og sto for. 

Erna gikk rett inn i et minefelt, og det er ikke det var ikke AP/SV/SP/R/KRF som la de minene der, de la Erna der selv .

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så er spørsmålet om det var veldig lurt av dem å gjøre det. Jeg har mine sterke tvil om nettopp dét, da Listhaug nå står med friere hender (og retoriske muligheter) på Stortinget, samt martyrstatus blant velgerne sine. 

Listhaug er en løs kannon, jeg tviler på at hun klarer å samle særlig mange stemmer for høyresiden. Hun trenger mindre frie hender sånn at hun oppfører seg mer ansvarlig.

Jeg kan GARANTERE deg at Listhaug sanker stemmer for høyresiden, og litt av det som har stukket ekstra dypt for KrF er at det er de som har mistet velgere til FrP. Det er også hovedårsaken til at KrF nå så sitt snitt til å felle henne. Jeg tror dog at det neppe vil ha en særlig positiv effekt for deres del, da en mer frittalende Listhaug garantert vil bruke det at hun ikke lengre er justisminister for alt det er verdt.

Ja, kristne med stemmerett har like stor (kanskje også større) fremmedfrykt (noen ganger/noen individer) en den jevne stemmeberettige. Og FrP har en stor kristen medlemsmasse, og en viss appell til kristne. FrP er pro-Israel vennlige må vite..

• Liker 2
Lenke til kommentar
 Kaste Listgaug helt klart, ydmyke Erna og regjerninga nei, det gjorde Erna og Co helt selv. 

Erna skulle aldri tatt Listhuat inn i den nye regerniga, hun viste hva Listghaug var og sto for. 

Erna gikk rett inn i et minefelt, og det er ikke det var ikke AP/SV/SP/R/KRF som la de minene der, de la Erna der selv .

Listgaug? Listhuat? Listghaug?  :hmm: 

Joda, hovedmålet var å kaste Listhaug. Å ydmyke Erna var en ekstra bonus. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei.

Listhaug sitt utspill var:

AP prioriterer TERRORISTERS rettigheter over nasjonens sikkerhet.

Forklar meg hvordan det å gi PST muligheten til å frata mennesker statsborgerskapet gjør nasjonen sikrere.

Mullah Krekar har ikke statsborgerskap, og har bodd her i fem år med Siv Jensens velsignelse.

...

Det er et fakta at fattigdom, diskriminering og mangel på muligheter fører til mer kriminalitet og ekstremisme.

Det er samfunnsfag 101.

Det er også politikk 101 at de som setter sikkerhet over frihet ender opp uten noen av delene.

Litt frekt av deg det der (når hun ikke har hatt anledning i norsk politikk, til å få han utlevert til Guantanamo)

Mao. så respekterer Siv Jensen det norske lovverket  ;)

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha er det mulig å være så virkelighetsfjern? Her har du ei dame som har hatt full støtte fra sine egne, og selv i avskjedstalen sin sier hun at hun har fått støtte, men denne røde VG pampen får det til å bety at hun er forlatt av sine egne.

Bakvendtland indeed.

Så norske journalister har en politisk agenda? What else is new?

Jo men så åpenlyst? Patetisk.

Det er et innlegg under "Meninger".

Altså; Det er ikke en nyhetssak publisert av VGs journalister, men en mening publisert av en kommentator.

Ikke at jeg forventer at noen av dere giddet å sjekke dette eller vet hva forskjellen på journalister og kommentatorer er, men...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fantastiske taler på Stortinget av Støre, Moxnes og Lysbakken. Til og med Hareide leverte godt, for en gangs skyld.

Dette er en god dag. Vi på venstresiden trenger noen seire vi også. Høyre har herset med oss lenge nå. Håper bare vi fortsetter å slåss fremover, og ikke faller tilbake til gamle vaner så fort støvet har lagt seg.

Denne dagen forsterker bare polariseringen i norsk politikk, og gagner særlig FRP og Rødt. Dette vises på meningsmålingene også.

Hvordan vet du at han ikke vil ha mer polarisering?

Jeg vil ha en annen type polarisering. Jeg vil ikke ha mer høyrevridd tom retorikk, jeg vil at Høyre skal skaffe seg en ryggrad og faktisk kjempe for sin politikk. Om det ikke er mulig, så overlater du makten til majoriteten som er imot deg. Det er ingen fordeler å styre landet om du ikke har makt til å gjennomføre din egen politikk.

Og det samme gjelder FRP, som kunne ha tatt ansvar enten ved å kaste Listhaug eller kjempe for henne, men valgte istedenfor å bløffe.

FRP kunne ikke kaste Listhaug, da hadde de sviktet kjernevelgere og grasrota i partiet. Dessuten var FRP klare til å gå ut av regjering, og dermed støtte Listhaug fullt ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bakvendtland indeed.

Hun sier hun har hatt full støtte, ja. Erna selv sa noe helt annet i sin pressemelding.

Listhaug har gjort det til sitt varemerke å lyve for å komme seg frem i politikken.

Mangler da kun: "Gjør Skandinavia stort/flott/bra igjen" (pun, til "Make America Great again") 

Lenke til kommentar

Altså; Det er ikke en nyhetssak publisert av VGs journalister, men en mening publisert av en kommentator.

Ikke at jeg forventer at noen av dere giddet å sjekke dette eller vet hva forskjellen på journalister og kommentatorer er, men...

Samme det, søpla må godkjennes av såkalte "journalister" uansett.

Edit: Og etter en nærmere sjekk så jobber han for VG, så der bomma du nok.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme det, søpla må godkjennes av såkalte "journalister" uansett.

Edit: Og etter en nærmere sjekk så jobber han for VG, så der bomma du nok.

Journalist =/= kommentator.

Sportskommentator, politisk kommentator.

Begge forteller sine meninger om hva som skjer.

Journalister, derimot, jobber med å forteller fakta, uten å legge til egne meninger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

FRP kunne ikke kaste Listhaug, da hadde de sviktet kjernevelgere og grasrota i partiet. Dessuten var FRP klare til å gå ut av regjering, og dermed støtte Listhaug fullt ut.

Problemet er, de gikk ikke ut av regjeringen og etter masse tull så lot de venstresiden kaste en minister de har tilitt til. 

Enten mener FRP at det Listhaug gjorde var galt, og de burde kaste henne. Eller så bør de fortelle venstresiden at de vil ikke under noen omstendigheter kaste henne, og gå av om det skjer. Du lar ikke opposisjonen bestemme om dine ministere har tilitt eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enten mener FRP at det Listhaug gjorde var galt, og de burde kaste henne. Eller så bør de fortelle venstresiden at de vil ikke under noen omstendigheter kaste henne, og gå av om det skjer.

Det var vel nettopp det de informerte om at de kom til å gjøre også, og Listhaug valgte å gå av selv. Hva som har skjedd på bakrommet blir bare spekulasjoner, men i offentlighetens lys så satte Listhaug regjeringen foran seg selv, og gikk av da hun ikke ville at AP skulle overta makten. Det blir vanskelig å holde dette mot FrP, uansett hva som faktisk skjedde. Listhaug er ikke minister lengre, og nå kan hun få herje mer fritt på Stortinget. 

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Det var vel nettopp det de informerte om at de kom til å gjøre også, og Listhaug valgte å gå av selv. 

Ja, men det var en bløff. Listhaug hadde et møte på mandag kveld, og der fikk hun sannsynligvis bedskjed at både Høyre og FRP vil at hun skal gå av for å redde regjeringen.

Det finnes ingen grunn til å gi Listhaug noe av æren, om hun virkelig hadde satt regjeringen foran seg selv så hadde hun ikke ventet så lenge. 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Synes den dama i slutten av denne Youtube-videoen er ganske fin, når hun ler av Arbeiderpartiet og kaller deres status for å være kun en fillehaug. En kan oppriktig høre at hun faktisk godter seg litt over den status Ap har nå, at hun ikke er en Ap-velger  :wee: :

Men hun har jo også så rett. Ap er en fillehaug, her og nå!

https://youtu.be/t3OmfiYH8Jw?t=66

Endret av G
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Listhaug sitt utspill var:

AP prioriterer TERRORISTERS rettigheter over nasjonens sikkerhet.

Forklar meg hvordan det å gi PST muligheten til å frata mennesker statsborgerskapet gjør nasjonen sikrere.

Mullah Krekar har ikke statsborgerskap, og har bodd her i fem år med Siv Jensens velsignelse.

...

Det er et fakta at fattigdom, diskriminering og mangel på muligheter fører til mer kriminalitet og ekstremisme.

Det er samfunnsfag 101.

Det er også politikk 101 at de som setter sikkerhet over frihet ender opp uten noen av delene.

Ja, det er en fare for at PST også vil ta fra "uskyldige" personer statsborgerskapet, men det vil likevel være å prioritere nasjonens sikkerhet over rettsikkerhet til den enkelte? Det er vel nettopp det som ligger i dette? At det er en mulighet for at man feilaktig tar fra noen statsborgerskapet, dvs dårligere rettsikkerhet, men at man har større mulighet til å kaste ut de som man mistenker kan bedrive terror mot Norge, dvs være en trussel mot nasjonens sikkerhet.

Ja, fattigdom, diskriminering og mangel på muligheter vil nok isolert sett føre til høyere sannsynlighet for kriminalitet. Men dette betyr IKKE at Kolberg sin "løsning" er fakta, dvs at den politikken som Høyre fører nødvendigvis er noe dårligere enn AP sin. Selv om "del A" av det Kolberg sier er fakta, betyr det ikke at konlusjonen til Kolberg "er fakta".

Høyre er jo ikke onde mennesker som med vilje ønsker at folk skal bli fattige og marginaliserte?

Man KAN argumentere for at politikken dere KAN føre til dette, men å så at det er FAKTA, blir feil...

(Mulig vi snakker litt forbi hverandre her?...)

Jeg er absolutt ikke enig alt som kommer fra Høyre, og ikke minst når det gjelder den praktiske politikken derfra, men personlig mener jeg den likevel totalt sett er bedre enn AP sin, og at verden totalt sett blir bedre med Høyre-politikk enn AP-politikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var vel nettopp det de informerte om at de kom til å gjøre også, og Listhaug valgte å gå av selv.

Ja, men det var en bløff. Listhaug hadde et møte på mandag kveld, og der fikk hun sannsynligvis bedskjed at både Høyre og FRP vil at hun skal gå av for å redde regjeringen.

Det finnes ingen grunn til å gi Listhaug noe av æren, om hun virkelig hadde satt regjeringen foran seg selv så hadde hun ikke ventet så lenge.

Jeg mener fortsatt det er feil å si at det er en bløff.

Jeg tror på Høyre og FrP når de sier at det var opp til Listhaug selv.

Ja, jeg regner med at hun i det minste fra Høyre ble "sterkt oppfordret til å vurdere sin stilling", men ikke at hun ble beordret til det, og at det dermed ikke var gitt på forhånd. Ergo mener jeg at det sånn sett at det ikke var noen bløff. (Edit: Høyt politisk spill, der man nok hadde dette som "et sannsynlig utfall", men jeg tror nok ikke dette var strategien og et gitt utfall fra starten av.)

Det kan godt hende hun allerede i går kveld/natt til i dag sa fra internt til Høyre og FrP at hun kom til å trekke seg, men jeg tror denne endelige avgjørelsen nok kom først etter at KrF hadde sagt sitt.

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt det er feil å si at det er en bløff.

Jeg tror på Høyre og FrP når de sier at det var opp til Listhaug selv.

Ja, jeg regner med at hun i det minste fra Høyre ble "sterkt oppfordret til å vurdere sin stilling", men ikke at hun ble beordret til det, og at det dermed ikke var gitt på forhånd.

Det du beskriver her er en vanlig norsk taktikk. Man forteller noen at de kan velge fritt, men vi oppfordrer sterkt til å velge et av alternativene.

I dette tilfellet har man bare et fritt valg om man velger "riktig". Hadde hun sagt nei, ville hun mistet tilitten til Erna og Siv og de vil derfor kaste henne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...