Gå til innhold

Listhaug går av

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De gjør ingenting annerledes enn AP ville gjort, bortsett fra å lyge til velgerene sine.

Men Støre lyver så klart ikke. Han har iallefall ikke hatt kontakter med Hamas. Så tror du skal trå veldig forsiktig der.

Nei, og AP har jo aldri sagt at Høyre og FrP sin politikk gir grobunn for terrorisme:

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/wRle1/Kolberg-kritiserer-Regjeringens-politikk-etter-terror

– "Hvis man tror det skaper stabilitet å gi innvandrersamfunnet stadig dårligere kår, så er det oppskriften på det motsatte, sier Kolberg til Klassekampen. Han mener en uthuling av velferdsordninger skaper fattigdom og ulikhet, som fører til mer terror. Kolberg langer ut mot innvandrings- og integreringsminister Sylvi Listhaug (Frp), som han mener viser liten forståelse for grunnen til at folk kommer til landet."

– "Hun karakteriserer dem som kriminelle og at de er en fare for hennes barn. Det å formulere seg på en slik måte er i strid med den sosialdemokratiske grunntanke, sier han."

Kolberg har rett.

Listhaug lyger.

Jeg forstår at Listhaug TROR hun har rett, og at mange tror utsagnene går ut på det samme, men...

Kolberg sitt utspill er fakta.

Mennesker som blir møtt med lukkede dører, går inn de dørene som er åpne.

Slik sett er rasisme og fremmedfrykt en selvoppfyllende profeti.

Du kan vel neppe si at "Kolberg sitt utspill er fakta". Ja, han har sikkert noen gode poenger, men FAKTA?

Han kommer jo med en rekke stråmenn der han sier at "FrP mener" ditt og datt?

Det KAN jo finnes andre alternativer? Som å hjelpe personene der de er f.eks.?

Nå sier jeg ikke at FrP sin politikk er fantastisk der heller, men å påstå at Kolberg kommer med FAKTA er å dra det alt for langt....

Da kan man på lik linje si at Listhaug vel så mye kom med fakta:

Ap ønsker å prioritere rettsikkerheten over nasjonal sikkerhet. Dette er jo vel så mye fakta da?...

(Jeg sier ikke at det Listhaug kom med er fakta, men at begge deler er MENINGER, og forskjellige politiske retninger. Og så må man i så fall klare å forklare HVORFOR det eventuelt er feil, ikke bare komme med påstander slik både Kolberg og Listhaug har gjort i disse utsagnene)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Fantastiske taler på Stortinget av Støre, Moxnes og Lysbakken. Til og med Hareide leverte godt, for en gangs skyld.

Dette er en god dag. Vi på venstresiden trenger noen seire vi også. Høyre har herset med oss lenge nå. Håper bare vi fortsetter å slåss fremover, og ikke faller tilbake til gamle vaner så fort støvet har lagt seg.

Denne dagen forsterker bare polariseringen i norsk politikk, og gagner særlig FRP og Rødt. Dette vises på meningsmålingene også.

Hvordan vet du at han ikke vil ha mer polarisering?

Jeg vil ha en annen type polarisering. Jeg vil ikke ha mer høyrevridd tom retorikk, jeg vil at Høyre skal skaffe seg en ryggrad og faktisk kjempe for sin politikk. Om det ikke er mulig, så overlater du makten til majoriteten som er imot deg. Det er ingen fordeler å styre landet om du ikke har makt til å gjennomføre din egen politikk.

Og det samme gjelder FRP, som kunne ha tatt ansvar enten ved å kaste Listhaug eller kjempe for henne, men valgte istedenfor å bløffe.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Sylvi Listhaug som løs kanon på Stortinget fremover. Bare å ta frem cola & popcorn

Dette er ikke underholdning. Listhaug er farlig. Det å gi henne noe som helst makt er å gamble med demokratiet.

Det er akkurat like farlig å gi AP v/ Støre makt også - Han går å mot sine egne og ser ut til å slippe unna i avisene (https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/03/18/195380814/acer-striden-agder-akershus-telemark-og-troms-arbeiderparti-gar-imot-tilslutning

Resten av Regjeringen kan også ta seg en bolle - de tror de kan bestemme, men diktatoren Juncker som er elsket i både AP og Høyre nekter selvbestemmelse https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/03/16/195380529/regjeringen-ville-stoppe-mer-makt-til-acer-fikk-det-ikke-til-hos-eu

Så at Listhaug er farlig for demokratiet kan være sant, men resten av svina i fjøset er ikke det spor bedre etter min mening

Bra stortingsmann tydeligvis. Sånt kan man like. Men, abcnyheter.no er ikke akkurat noe kvalitetsmedie å lese nyheter hos vanligvis ihvertfall.

Endret av G
Lenke til kommentar

Usikker på hva de som feirer at Listhaug pakket sammen og gikk idag forventet - han som nå er midlertidig utnevnt som Justisminister har dom for å ha skallet og slått ned en asylsøker.

Vi har vel alle vært involvert i et basketak i våre yngre dager. Nå kjenner vi ikke hele historien her, så vi skal være forsiktig med å anta at det var uprovosert vold. Men hvis det viser seg å være uprovosert vold så er det så klart uforsvarlig. Nå har han vel uansett sonet sin straff. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Usikker på hva de som feirer at Listhaug pakket sammen og gikk idag forventet - han som nå er midlertidig utnevnt som Justisminister har dom for å ha skallet og slått ned en asylsøker.

Vi har vel alle vært involvert i et basketak i våre yngre dager. Nå kjenner vi ikke hele historien her, så vi skal være forsiktig med å anta at det var uprovosert vold. Men hvis det viser seg å være uprovosert vold så er det så klart uforsvarlig. Nå har han vel uansett sonet sin straff. 

Har han fått straff er det jo definert hva som er gjort og ikke. Man får ikke straff om en ikke har gjort noe galt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror Stortinget i flere tiår har ført en innvandringspolitikk som flertallet av befolkningen ikke stiller seg bak. Men Ap strammet kraftig inn under Stoltenbergs siste regjeringsperiode. Så kom Den Arabiske Vår og flyktningkrisen. Nå har regjeringen strammet inn påny. Jeg tror Frp har tjent på Listhaug-konflikten, og Ap har tapt.

Litt off-topic, men misliker uttrykket "den arabiske våren". Med fasit i hånd, ville jeg heller kaldt det "den arabiske vinteren". De fleste land i midtøsten har vel blitt mer diktaturiske og kaotiske etter "den arabiske våren".
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han har mer på rullebladet, og det er jo ganske interessant at hadde en person med dette rullebladet søkt på flere vanlige jobber innen feks helsevesenet, vekter m.m. så kunne det stoppet vedkommende fra å få jobb i div yrker.

Men ironisk nok ikke som Justisminister.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror Stortinget i flere tiår har ført en innvandringspolitikk som flertallet av befolkningen ikke stiller seg bak. Men Ap strammet kraftig inn under Stoltenbergs siste regjeringsperiode. Så kom Den Arabiske Vår og flyktningkrisen. Nå har regjeringen strammet inn påny. Jeg tror Frp har tjent på Listhaug-konflikten, og Ap har tapt.

Litt off-topic, men misliker uttrykket "den arabiske våren". Med fasit i hånd, ville jeg heller kaldt det "den arabiske vinteren". De fleste land i midtøsten har vel blitt mer diktaturiske og kaotiske etter "den arabiske våren".

Navnet "den arabiske våren" ble coinet av sosialistene som hadde håp om at det ville bli fred og harmoni i Mistøsten bare man fjernet diktatorene. Høyresiden bare lo av dem, og nå ser vi hvem som hadde rett. Sosialistenes naivitet er grenseløs. 

• Liker 7
Lenke til kommentar

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/9mGPxW/listhaug-ble-forlatt-av-sine-egne

Haha er det mulig å være så virkelighetsfjern? Her har du ei dame som har hatt full støtte fra sine egne, og selv i avskjedstalen sin sier hun at hun har fått støtte, men denne røde VG pampen får det til å bety at hun er forlatt av sine egne.

Bakvendtland indeed.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Blir fysisk kvalm av å høre på Moxnes og Støre. Pamper helt uten rot i realiteten som ønsker å kneble ytringsfriheten. De tåler rett og slett ikke å høre ting de ikke er enige i.

Solberg og Jensen fremstår som vanlig veldig reflekterte. Sistnevnte påpeker også at hun gjerne hører meninger hun ikke er enige i, og liker å debattere dem. I stikk motsetning til de andre altså.

Hareide er bare en kristen fjott helt uten ryggrad.

Jeg synes Solberg faktisk har kommet godt ut av det, ved ikke å bidra til skittkastingen som har foregått.

Oppfordrer media også til å ta en titt på hvem som har sagt hva:

- Jeg oppfordrer flere i denne salen for å gå tilbake i referatet og se om nettopp de bidro til en anstendig debatt, sa Solberg."

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han har mer på rullebladet, og det er jo ganske interessant at hadde en person med dette rullebladet søkt på flere vanlige jobber innen feks helsevesenet, vekter m.m. så kunne det stoppet vedkommende fra å få jobb i div yrker.

Sånn fungerer demokratiet. Er du for demokrati eller ikke? I et demokrati holder det å være støttet av folket. 

Lenke til kommentar

Haha er det mulig å være så virkelighetsfjern? Her har du ei dame som har hatt full støtte fra sine egne, og selv i avskjedstalen sin sier hun at hun har fått støtte, men denne røde VG pampen får det til å bety at hun er forlatt av sine egne.

Bakvendtland indeed.

Så norske journalister har en politisk agenda? What else is new?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Sylvi lyger og fremmer propaganda...

Og så anklages KrF og AP for å ha gjort noe galt, når de ikke ønsker propagandakrig, men saklig debatt og å holde politikken i Norge seriøs -- selv om folket stemmer FrP inn på stortinget.

KrF spiller ikke et farlig spill. De gjorde det eneste riktige -- det Erna var for svak til å gjøre.

KrF viser at de er mer modne enn Høyre.

Høyre kunne helt fint tvunget Sylvi til å gå av for å oppføre seg komplett dust, men gjorde det ikke.

De setter standarden for regjeringen svært lavt.

KrF hever standarden.

Er det nå egentlig så enkelt. Et hvert tungt verv krever en ordentlig behandling før det fratas, og er ikke noe som gjøres overilt. Det er helt vanlig i de fleste lederavsettelsessammenhenger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bakvendtland indeed.

Så norske journalister har en politisk agenda? What else is new?

Jo men så åpenlyst? Patetisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi snakker kanskje om Norges beste retoriker

Og dette er en god ting? Jeez.

Om det er en god eller en dårlig ting er ikke opp til meg å si noe om. Men at hun vet hva hun gjør er det ingen som helst tvil om. 

Nå får hun nok også en form for martyrstatus blant sine egne velgere, og en bredest mulig velgermasse er det aller viktigste for et politisk parti i et demokrati. 

Jeg har et litt eldre slektsmedlem som plutselig ytret å være enig i Pass-saken (til Sylvia) og denne fremmedkrigersituasjonen vi ser Norge slite med. Så pass på folkens, dette rører selv de mer stabile velgerne, vit det!

EDIT: +1 stemmen gjaldt det ovenfor, fra den som har stemt det.

For ikke å lage for mange innleggsskyld, så limer jeg inn denne her da. Er jo litt i samme gate likevel:

Det trur jeg ikke opposisjonen heller trur.

Jobben til opposisjonen er å slåss mot den høyrepopulistiske bevegelsen. Både deres medlemmer, og deres representanter. En jobb de forøvrig ikke har vært flinke nok til. Det å fjerne Listhaug er bare et lite steg i riktig retning, og det kommer alt for sent. Venstresiden er feige.

Håper de følger Moxnes sitt eksempel og gror noen baller.

Lykke til da, jeg tror ikke det går innover deg at det er misnøye til den type innvandringspolitikk som skjer i Sverige, og den redsel folk har ift. det der. Folk har litt gangsyn, og noen ganger så må nødvendigvis høyrepopulismen fram for å få til fornuftige endringer. Det som er litt skummelt derimot er om det blir for voldsomt, noe vi jo ikke er vant med i Norge siden andre verdenskrig og nazismens dager.
Endret av G
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så er spørsmålet om det var veldig lurt av dem å gjøre det. Jeg har mine sterke tvil om nettopp dét, da Listhaug nå står med friere hender (og retoriske muligheter) på Stortinget, samt martyrstatus blant velgerne sine. 

Listhaug er en løs kannon, jeg tviler på at hun klarer å samle særlig mange stemmer for høyresiden. Hun trenger mindre frie hender sånn at hun oppfører seg mer ansvarlig.

Jeg kan GARANTERE deg at Listhaug sanker stemmer for høyresiden, og litt av det som har stukket ekstra dypt for KrF er at det er de som har mistet velgere til FrP. Det er også hovedårsaken til at KrF nå så sitt snitt til å felle henne. Jeg tror dog at det neppe vil ha en særlig positiv effekt for deres del, da en mer frittalende Listhaug garantert vil bruke det at hun ikke lengre er justisminister for alt det er verdt.

Lenke til kommentar

Sånn fungerer demokratiet. Er du for demokrati eller ikke? I et demokrati holder det å være støttet av folket. 

Demokratiet er en fin ting, det at en med rulleblad blir Justisminister viser jo bare at de viktigste jobbene når det kommer til å styre landet kan hvem som helst få uten fnugg av erfaring eller kunnskap innen det de blir satt til å styre.

Blir iallefall ikke kjedeligere å følge norsk politikk framover.

• Liker 3
Lenke til kommentar

De gjør ingenting annerledes enn AP ville gjort, bortsett fra å lyge til velgerene sine.

Men Støre lyver så klart ikke. Han har iallefall ikke hatt kontakter med Hamas. Så tror du skal trå veldig forsiktig der.

Nei, og AP har jo aldri sagt at Høyre og FrP sin politikk gir grobunn for terrorisme:

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/wRle1/Kolberg-kritiserer-Regjeringens-politikk-etter-terror

– "Hvis man tror det skaper stabilitet å gi innvandrersamfunnet stadig dårligere kår, så er det oppskriften på det motsatte, sier Kolberg til Klassekampen. Han mener en uthuling av velferdsordninger skaper fattigdom og ulikhet, som fører til mer terror. Kolberg langer ut mot innvandrings- og integreringsminister Sylvi Listhaug (Frp), som han mener viser liten forståelse for grunnen til at folk kommer til landet."

– "Hun karakteriserer dem som kriminelle og at de er en fare for hennes barn. Det å formulere seg på en slik måte er i strid med den sosialdemokratiske grunntanke, sier han."

Kolberg har rett.

Listhaug lyger.

Jeg forstår at Listhaug TROR hun har rett, og at mange tror utsagnene går ut på det samme, men...

Kolberg sitt utspill er fakta.

Mennesker som blir møtt med lukkede dører, går inn de dørene som er åpne.

Slik sett er rasisme og fremmedfrykt en selvoppfyllende profeti.

Du kan vel neppe si at "Kolberg sitt utspill er fakta". Ja, han har sikkert noen gode poenger, men FAKTA?

Han kommer jo med en rekke stråmenn der han sier at "FrP mener" ditt og datt?

Det KAN jo finnes andre alternativer? Som å hjelpe personene der de er f.eks.?

Nå sier jeg ikke at FrP sin politikk er fantastisk der heller, men å påstå at Kolberg kommer med FAKTA er å dra det alt for langt....

Da kan man på lik linje si at Listhaug vel så mye kom med fakta:

Ap ønsker å prioritere rettsikkerheten over nasjonal sikkerhet. Dette er jo vel så mye fakta da?...

(Jeg sier ikke at det Listhaug kom med er fakta, men at begge deler er MENINGER, og forskjellige politiske retninger. Og så må man i så fall klare å forklare HVORFOR det eventuelt er feil, ikke bare komme med påstander slik både Kolberg og Listhaug har gjort i disse utsagnene)

Nei.

Listhaug sitt utspill var:

AP prioriterer TERRORISTERS rettigheter over nasjonens sikkerhet.

Forklar meg hvordan det å gi PST muligheten til å frata mennesker statsborgerskapet gjør nasjonen sikrere.

Mullah Krekar har ikke statsborgerskap, og har bodd her i fem år med Siv Jensens velsignelse.

...

Det er et fakta at fattigdom, diskriminering og mangel på muligheter fører til mer kriminalitet og ekstremisme.

Det er samfunnsfag 101.

Det er også politikk 101 at de som setter sikkerhet over frihet ender opp uten noen av delene.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...