Gå til innhold

Listhaug går av

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De gjør ingenting annerledes enn AP ville gjort, bortsett fra å lyge til velgerene sine.

Men Støre lyver så klart ikke. Han har iallefall ikke hatt kontakter med Hamas. Så tror du skal trå veldig forsiktig der.

Nei, og AP har jo aldri sagt at Høyre og FrP sin politikk gir grobunn for terrorisme:

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/wRle1/Kolberg-kritiserer-Regjeringens-politikk-etter-terror

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sylvi Listhaug som løs kanon på Stortinget fremover. Bare å ta frem cola & popcorn

Dette er ikke underholdning. Listhaug er farlig. Det å gi henne noe som helst makt er å gamble med demokratiet.

Farlig? Hun bare sier hva hun mener. Hun har aldri drept eller voldtatt noen, eller planlagt å gjøre dette. Hun er en ventil for folks frustrasjon over politikernes uansvarlige oppførsel. 

Når ble farlig = voldelig?

Så klart er hun farlig for de som vil ha en annen politikk enn henne, men med den definisjonen er alle farlige. 

Listhaug vil ha et trygt Norge. Det er ikke farlig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Listhaug er den mest uansvarlige politikeren vi har da hun ødelegger samarbeidsklimaet vi tradisjonelt har hatt i Norsk politikk.

Hvilket samarbeidsklima? Opposisjonen har vel som tradisjon å prøve å ødelegge mest mulig for den sittende regjeringen.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Listhaug er den mest uansvarlige politikeren vi har da hun ødelegger samarbeidsklimaet vi tradisjonelt har hatt i Norsk politikk. 

Vi trenger ikke mer samarbeid i norsk politikk. Det er allerede altfor mye samarbeid og enighet. Vi trenger noen som kan si fra om at vi ikke kan fortsette dagens kurs. Vi trenger noen som kan fortelle de ubehagelige sannhetene, og ikke bare fortsette å spy ut politisk korrekte løgner. 

• Liker 7
Lenke til kommentar

– Jeg har opplevd dette som en ren heksejakt, hvor hensikten til Jonas Gahr Støre tydeligvis har vært å kneble ytringsfriheten på et tema som er noe av det viktigste vi må diskutere for Norges framtid, skriver hun.

Akkurat det kan jeg være enig med henne i, men jeg trenger ikke å være enig med henne i absolutt alt for det om. Og hun har dratt fram et viktig tema, som sannsynligvis noen andre kan bygge videre på. Altså dette med å kunne bli kvitt de verst voldelige menneskene, som ikke er født i Norge, eller som har dobbelt statsborgerskap (alt ettersom hvilken som kan benyttes til utsendelsesgrunnlag).

Politikere er politikere og de driver "heksejakt" selv i valgkampinnspurt, så kråkene får sloss om de beste bitene sier nå jeg!  :wee:

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De gjør ingenting annerledes enn AP ville gjort, bortsett fra å lyge til velgerene sine.

Men Støre lyver så klart ikke. Han har iallefall ikke hatt kontakter med Hamas. Så tror du skal trå veldig forsiktig der.

Nei, og AP har jo aldri sagt at Høyre og FrP sin politikk gir grobunn for terrorisme:

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/wRle1/Kolberg-kritiserer-Regjeringens-politikk-etter-terror

– "Hvis man tror det skaper stabilitet å gi innvandrersamfunnet stadig dårligere kår, så er det oppskriften på det motsatte, sier Kolberg til Klassekampen. Han mener en uthuling av velferdsordninger skaper fattigdom og ulikhet, som fører til mer terror. Kolberg langer ut mot innvandrings- og integreringsminister Sylvi Listhaug (Frp), som han mener viser liten forståelse for grunnen til at folk kommer til landet."

– "Hun karakteriserer dem som kriminelle og at de er en fare for hennes barn. Det å formulere seg på en slik måte er i strid med den sosialdemokratiske grunntanke, sier han."

Kolberg har rett.

Listhaug lyger.

Jeg forstår at Listhaug TROR hun har rett, og at mange tror utsagnene går ut på det samme, men...

Kolberg sitt utspill er fakta.

Mennesker som blir møtt med lukkede dører, går inn de dørene som er åpne.

Slik sett er rasisme og fremmedfrykt en selvoppfyllende profeti.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hører på pressekonferansen nå og ler meg ihjel. For en latterlig patetisk person. Hver eneste setning er en løgn.

Hadde selvsagt håpet at hele regjeringen måtte gå, men jeg er fornøyd med å bli kvitt Listhaug. Dette er en seier for hele Norge!

Har ikke lyttet til pressekonferansen jeg. Men ut i fra det jeg vet om Listhaug i fra før av, så tror jeg på at det kommer løgner fra slike politikere. Men, jeg synes nå at Støre er i en helt egen klasse over stupid politiker. Han er kanskje ikke samme typen stupid menneske, men jeg liker han svært lite han med..

Fint å bli kvitt hun!

Skremmende å høre pressekonferansen til Listhaug.

Ren propaganda.

Blir så tydelig når hennes største fiende er AP, som faktisk på mange punkter er strengere i innvandringsspørsmål enn Venstre og KrF.

Redd hun får martyrstatus blant de ytterliggående i FrP.

Fare for at hun blir leder på sikt å trekker partiet enda nærmere andre høyrepopulistiske partier vi ser i Europa.

Jeg støtter Listhaug og er ikke ytterligående FrP, ikke engang Frp. Har aldri stemt på dem. Hun bør dempe retorikken (det bør flere), men politikken er viktigere enn retorikken.

Her er jeg for en gangs skyld litt enig med deg. Selv om jeg er også ofte noe skeptisk til Sylvi Listhaug, så har hun faktisk hatt en viktig politisk stemme for en gangs skyld.

Endret av G
Lenke til kommentar

Så er spørsmålet om det var veldig lurt av dem å gjøre det. Jeg har mine sterke tvil om nettopp dét, da Listhaug nå står med friere hender (og retoriske muligheter) på Stortinget, samt martyrstatus blant velgerne sine. 

Listhaug er en løs kannon, jeg tviler på at hun klarer å samle særlig mange stemmer for høyresiden. Hun trenger mindre frie hender sånn at hun oppfører seg mer ansvarlig.

Det er godt mulig at FRP tjener litt på dette, men det vil være på bekostning av Høyre.

Lenke til kommentar

Fantastiske taler på Stortinget av Støre, Moxnes og Lysbakken. Til og med Hareide leverte godt, for en gangs skyld.

Dette er en god dag. Vi på venstresiden trenger noen seire vi også. Høyre har herset med oss lenge nå. Håper bare vi fortsetter å slåss fremover, og ikke faller tilbake til gamle vaner så fort støvet har lagt seg.

Regjeringens politikk må bekjempes med HARDT skyts.

Endret av Skurupu
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så er spørsmålet om det var veldig lurt av dem å gjøre det. Jeg har mine sterke tvil om nettopp dét, da Listhaug nå står med friere hender (og retoriske muligheter) på Stortinget, samt martyrstatus blant velgerne sine. 

Listhaug er en løs kannon, jeg tviler på at hun klarer å samle særlig mange stemmer for høyresiden. Hun trenger mindre frie hender sånn at hun oppfører seg mer ansvarlig.

Det er godt mulig at FRP tjener litt på dette, men det vil være på bekostning av Høyre.

Det vil bare være bra, vi trenger et sterkere FrP og et svakere Høyre. Høyre er et feigt sveklingparti som ikke står for noe som helst, og som danser etter sosialistenes pipe straks de får kjeft. 

Lenke til kommentar

Fantastiske taler på Stortinget av Støre, Moxnes og Lysbakken. Til og med Hareide leverte godt, for en gangs skyld.

Dette er en god dag. Vi på venstresiden trenger noen seire vi også. Høyre har herset med oss lenge nå. Håper bare vi fortsetter å slåss fremover, og ikke faller tilbake til gamle vaner så fort støvet har lagt seg.

Denne dagen forsterker bare polariseringen i norsk politikk, og gagner særlig FRP og Rødt. Dette vises på meningsmålingene også.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Sylvi Listhaug som løs kanon på Stortinget fremover. Bare å ta frem cola & popcorn

Dette er ikke underholdning. Listhaug er farlig. Det å gi henne noe som helst makt er å gamble med demokratiet.

Du får uansett ikke tatt i fra noen et Stortingssete sånn helt uten videre. De får som regel stå ut perioden sin, om det ikke er noe gravalvorlig som gjør at de må fengsles (mister de Stortingsvoteringsretten sin da egentlig) ?

Det er vel ingenting som tyder på at Sylvi Listhaug er et slikt sjukt menneske, som gjør kriminelle ting.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det vil bare være bra, vi trenger et sterkere FrP og et svakere Høyre. Høyre er et feigt sveklingparti som ikke står for noe som helst, og som danser etter sosialistenes pipe straks de får kjeft. 

Hva sikter du til her?

Jeg syns også Høyre har tapt seg veldig de siste årene, men syns ikke de "danser etter sosialistenes pipe". 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne dagen forsterker bare polariseringen i norsk politikk, og gagner særlig FRP og Rødt. Dette vises på meningsmålingene også.

Men det er bra. Som sagt trenger vi klarere motsetninger, vi må diskutere viktige saker (Rødts kommunisme vs FrPs markedsvennlige politikk) og ikke bare uviktige (gratis skolemelk eller ikke?).

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror Stortinget i flere tiår har ført en innvandringspolitikk som flertallet av befolkningen ikke stiller seg bak. Men Ap strammet kraftig inn under Stoltenbergs siste regjeringsperiode. Så kom Den Arabiske Vår og flyktningkrisen. Nå har regjeringen strammet inn påny. Jeg tror Frp har tjent på Listhaug-konflikten, og Ap har tapt.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Blir fysisk kvalm av å høre på Moxnes og Støre. Pamper helt uten rot i realiteten som ønsker å kneble ytringsfriheten. De tåler rett og slett ikke å høre ting de ikke er enige i.

Solberg og Jensen fremstår som vanlig veldig reflekterte. Sistnevnte påpeker også at hun gjerne hører meninger hun ikke er enige i, og liker å debattere dem. I stikk motsetning til de andre altså.

Hareide er bare en kristen fjott helt uten ryggrad.

Hareide har jo nettopp bevist at han har ryggrad ved å ikke stille seg bak og støtte Listhaug.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Listhaug snakker på vegne av kjernevelgerne på høyresiden i FRP, og er generelt svært godt likt på høyresiden av norsk politikk. FRP mister samtidig en statsråd som snakker grasrotas språk.

Jeg tror ikke vi vil se en moderat justisminister nettopp på grunn av dette. Kanskje blir det Tybring-Gjedde?

Endret av LordBendtner
Lenke til kommentar

Hva sikter du til her?

Jeg syns også Høyre har tapt seg veldig de siste årene, men syns ikke de "danser etter sosialistenes pipe". 

De liker å markedsføre seg som et parti for folk som vil bestemme mer over egen økonomi og egen hverdag, men de er jo i praksis prikk lik Ap. Høyre var brukbare for mange år siden, men de har latt seg suge inn i det sorte sosialdemokratiske hullet hvor alle er enige om alle viktige saker, og hvor man bare krangler om uvesentligheter. FrP (i hvert fall deler av partiet) har fortsatt litt guts igjen. Ellers er det sørgelig konformt på Stortinget. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...