Gå til innhold

Listhaug går av

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FrP fosser frem på meningsmålingene, og Sylvi Listhaug får nå langt friere tøyler til å si hva hun vil, enn hun hadde som justisminister. 

Vi snakker kanskje om Norges beste retoriker, og FrP gnir seg i hendene nå når de ser hvordan velgerne danner en ring rundt Listhaug. Dere kan tro hva dere vil, men dette kommer slettes ikke til å svekke Fremskrittspartiet. Spørsmålet er heller hvordan statsministeren kommer ut av denne saken. 

Hun er jo ikke en dyktig retoriker. Hun legger bare lista ekstremt lavt. Hvis det er ønskelig å senke nivået på debatten så lavt kan jeg ikke forstå at demokratiet er levedyktig så mye lengre.

Jeg snakker ikke om hvor lista skal ligge. La Trump lista lavt eller høyt? Såvidt jeg vet er han fortsatt president i USA, og da må blant annet retorikken hans ha truffet ganske godt. 

Lenke til kommentar

Regjeringen har ingenting å tjene på at regjeringen fortsetter, men KRF signaliserer at de støtter venstresiden.

KRF signaliserer ikke at de støtter venstresiden. De signaliserer bare at de er lei av den typen retorikk som Listhaug står for. De som virkelig fremstår som svake her er Høyre som burde tatt ett oppgjør med Listhaug for flere år siden. 

Overrasket over at Hareide var tøff nok til å si at nok er nok. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

FrP fosser frem på meningsmålingene, og Sylvi Listhaug får nå langt friere tøyler til å si hva hun vil, enn hun hadde som justisminister. 

Vi snakker kanskje om Norges beste retoriker, og FrP gnir seg i hendene nå når de ser hvordan velgerne danner en ring rundt Listhaug. Dere kan tro hva dere vil, men dette kommer slettes ikke til å svekke Fremskrittspartiet. Spørsmålet er heller hvordan statsministeren kommer ut av denne saken. 

Hun er jo ikke en dyktig retoriker. Hun legger bare lista ekstremt lavt. Hvis det er ønskelig å senke nivået på debatten så lavt kan jeg ikke forstå at demokratiet er levedyktig så mye lengre.

Jeg snakker ikke om hvor lista skal ligge. La Trump lista lavt eller høyt? Såvidt jeg vet er han fortsatt president i USA, og da må blant annet retorikken hans ha truffet ganske godt. 

Ja det er svært skremmende at en fyr som han kan bli president. Jeg ser ikke hvordan demokratiet kan overleve lenge med slike folk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Moxnes og Støre er vinnerne etter første runde med pressekonferanser.

Høyrepopulistiske konspirasjonsteoretikere hører ikke hjemme i norsk politikk.

Du får fortelle det til alle som stemmer på FrP pga Listhaug. Det er vel bare den rødgrønne opposisjonen som klarer å tro på at det er Listhaug som former folket, og ikke omvendt.

Det trur jeg ikke opposisjonen heller trur.

Jobben til opposisjonen er å slåss mot den høyrepopulistiske bevegelsen. Både deres medlemmer, og deres representanter. En jobb de forøvrig ikke har vært flinke nok til. Det å fjerne Listhaug er bare et lite steg i riktig retning, og det kommer alt for sent. Venstresiden er feige.

Håper de følger Moxnes sitt eksempel og gror noen baller.

Venstresiden har vært altfor opptatte av å score sosiale poenger når anledningen har bydd seg. Det har strengt tatt ikke ført dem noen vei, annet enn at kanskje Moxnes, Lysbakken og Vedum har hentet stemmer fra sin største samarbeidspartner (AP). 

FrP har på sin side, primært ved hjelp av Listhaug vil jeg påstå, hentet bl.a alle de halvgærne evangelist-velgerne fra KrF, og på den måten marginalisert dem nok til at de nå er en nobody i norsk politikk, og et sentrumsparti som er lite nok til at regjeringen ikke behøver noe mer enn å blidgjøre dem en gang i blant for å beholde makta. 

Lenke til kommentar

KRF signaliserer ikke at de støtter venstresiden. De signaliserer bare at de er lei av den typen retorikk som Listhaug står for. De som virkelig fremstår som svake her er Høyre som burde tatt ett oppgjør med Listhaug for flere år siden. 

Overrasket over at Hareide var tøff nok til å si at nok er nok.

Det er riktig, men det var ikke hva jeg sa. Jeg sa at regjeringen har ingenting å tjene på at KRF signaliser at de støtter venstresiden, om de vil fortsette å være regjering. Det er derfor ikke positivt å få KRF til å vise at de ikke støtter høyresiden.

Og Høyre fremstår svake, fordi de kan ikke ri to hester på en gang. Enten er Listhaug kvalifisert og regjeringen bør kjempe for henne, eller så er hun ikke kvalifisert og de bør ta et oppgjør med henne.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Ja det er svært skremmende at en fyr som han kan bli president. Jeg ser ikke hvordan demokratiet kan overleve lenge med slike folk. 

DET er en annen diskusjon, som jeg langt på vei kan være enig med deg i. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi snakker kanskje om Norges beste retoriker

Og dette er en god ting? Jeez.

Til sammenligning, hvilke andre politiske ledere har Europa hatt de siste 100 år som har vært karismatiske av natur og retoriske eksperter?

Karakterer som oppnår sin popularitet his spesifikke lavt utdannede grupper hvor argumentasjonen går på føleri via media og manipulering.

Propaganda biter irriterende godt på folk som har ..uflaks når det kommer til det å komme frem til egne slutninger.

Lenke til kommentar

Vi snakker kanskje om Norges beste retoriker

Og dette er en god ting? Jeez.

Til sammenligning, hvilke andre politiske ledere har Europa hatt de siste 100 år som har vært karismatiske av natur og retoriske eksperter?

Karakterer som oppnår sin popularitet his spesifikke lavt utdannede grupper hvor argumentasjonen går på føleri via media og manipulering.

Nå er ikke han europeisk, men Obama går godt inn i den beskrivelsen der. 

Kausalitet og korrelasjon er to forskjellige ting. 

Lenke til kommentar

Skal bli morsomt å se de venstrevridde ansiktene når de innser at ingenting endrer seg, og den nye justisministeren fortsetter å sette hardt mot makter som ønsker å ødelegge staten norge ved fri innvandring og islamifisering av landet.

Skulle ønske FrP-støtterene faktisk så litt på politikken som FrP faktisk vedtar;

De gjør ingenting annerledes enn AP ville gjort, bortsett fra å lyge til velgerene sine.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Skal bli morsomt å se de venstrevridde ansiktene når de innser at ingenting endrer seg, og den nye justisministeren fortsetter å sette hardt mot makter som ønsker å ødelegge staten norge ved fri innvandring og islamifisering av landet.

Det var ikke målet. Målet var å kaste Listhaug og ydmyke Erna og regjeringen. Det fikk de til.

Lenke til kommentar

Sylvi Listhaug som løs kanon på Stortinget fremover. Bare å ta frem cola & popcorn

Dette er ikke underholdning. Listhaug er farlig. Det å gi henne noe som helst makt er å gamble med demokratiet.

Farlig? Hun bare sier hva hun mener. Hun har aldri drept eller voldtatt noen, eller planlagt å gjøre dette. Hun er en ventil for folks frustrasjon over politikernes uansvarlige oppførsel. 

• Liker 7
Lenke til kommentar

De gjør ingenting annerledes enn AP ville gjort, bortsett fra å lyge til velgerene sine.

Men Støre lyver så klart ikke. Han har iallefall ikke hatt kontakter med Hamas. Så tror du skal trå veldig forsiktig der.

Hva var hensikten med å lyge tror du?

Samtalene var hemmelige.

Han BURDE nektet å kommentere spørsmålet, i stedet for å lyge.

Ja.

Men det var en hvit løgn.

Hensikten med samtalene er å arbeide for fred mellom Palestina og Israel, noe Solbergs regjering har fortsatt med:

https://www.dagsavisen.no/verden/brende-norge-er-i-dialog-med-hamas-1.285684

Hvem i FrP tror du det er som snakker med Hamas-lederene i dag?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Sylvi Listhaug som løs kanon på Stortinget fremover. Bare å ta frem cola & popcorn

Dette er ikke underholdning. Listhaug er farlig. Det å gi henne noe som helst makt er å gamble med demokratiet.

Farlig? Hun bare sier hva hun mener. Hun har aldri drept eller voldtatt noen, eller planlagt å gjøre dette. Hun er en ventil for folks frustrasjon over politikernes uansvarlige oppførsel. 

Når ble farlig = voldelig?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det var ikke målet. Målet var å kaste Listhaug og ydmyke Erna og regjeringen. Det fikk de til.

Så er spørsmålet om det var veldig lurt av dem å gjøre det. Jeg har mine sterke tvil om nettopp dét, da Listhaug nå står med friere hender (og retoriske muligheter) på Stortinget, samt martyrstatus blant velgerne sine. 

Lenke til kommentar

Listhaug er den mest uansvarlige politikeren vi har da hun ødelegger samarbeidsklimaet vi tradisjonelt har hatt i Norsk politikk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...