Gå til innhold

Listhaug går av

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint å bli kvitt hun!

Skremmende å høre pressekonferansen til Listhaug.

Ren propaganda.

Blir så tydelig når hennes største fiende er AP, som faktisk på mange punkter er strengere i innvandringsspørsmål enn Venstre og KrF.

Redd hun får martyrstatus blant de ytterliggående i FrP.

Fare for at hun blir leder på sikt å trekker partiet enda nærmere andre høyrepopulistiske partier vi ser i Europa.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Dette var vel egentlig bare et tidsspørsmål. Mest overrasket at det tok så lang tid.

Timing is everything. Denne var ventet.

Lenke til kommentar

Sylvi Listhaug som løs kanon på Stortinget fremover. Bare å ta frem cola & popcorn

Dette er ikke underholdning. Listhaug er farlig. Det å gi henne noe som helst makt er å gamble med demokratiet.

Det er akkurat like farlig å gi AP v/ Støre makt også - Han går å mot sine egne og ser ut til å slippe unna i avisene (https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/03/18/195380814/acer-striden-agder-akershus-telemark-og-troms-arbeiderparti-gar-imot-tilslutning

Resten av Regjeringen kan også ta seg en bolle - de tror de kan bestemme, men diktatoren Juncker som er elsket i både AP og Høyre nekter selvbestemmelse https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/03/16/195380529/regjeringen-ville-stoppe-mer-makt-til-acer-fikk-det-ikke-til-hos-eu

Så at Listhaug er farlig for demokratiet kan være sant, men resten av svina i fjøset er ikke det spor bedre etter min mening

• Liker 5
Lenke til kommentar

Så alt det med kabinettspørsmål var en bløff? For det første er det fullstendig umoralskt å bløffe om kabinettspørsmål og for det andre er det svakt og patetisk.

Jeg ser at Listhaug hevder at KRF har ingen ryggrad. I denne saken er det faktisk KRF som har vist at de har ryggrad og FRP ble avslørt som bløffemakere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fint å bli kvitt hun!

Skremmende å høre pressekonferansen til Listhaug.

Ren propaganda.

Blir så tydelig når hennes største fiende er AP, som faktisk på mange punkter er strengere i innvandringsspørsmål enn Venstre og KrF.

Redd hun får martyrstatus blant de ytterliggående i FrP.

Fare for at hun blir leder på sikt å trekker partiet enda nærmere andre høyrepopulistiske partier vi ser i Europa.

Jeg støtter Listhaug og er ikke ytterligående FrP, ikke engang Frp. Har aldri stemt på dem. Hun bør dempe retorikken (det bør flere), men politikken er viktigere enn retorikken.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Så alt det med kabinettspørsmål var en bløff? For det første er det fullstendig umoralskt å bløffe om kabinettspørsmål og for det andre er det svakt og patetisk.

Jeg ser at Listhaug hevder at KRF har ingen ryggrad. I denne saken er det faktisk KRF som har vist at de har ryggrad og FRP ble avslørt som bløffemakere.

Det var jo ikke en bløff?

Situasjonen var slik:

Stortinget ønsker å kaste Listhaug.

FrP vil ikke sitte i en regjering hvis Listhaug blir kastet.

Solberg kan ikke ha en regjering uten FrP, ergo ville dette betydd et kabinettspørsmål.

Så ble alt løst ved at Listhaug trakk seg "frivillig", for å hindre at FrP måtte trekke seg ut av Regjeringen og dermed velte hele Regjeringen.

Nå har FrP også oppnådd å presse KrF til å tydelig si hvor de sto hen. FrP har nok ment at de har noe å tjene på å være så steile.

Husk at politikk er et spill om politisk makt, man kan ikke anklage FrP for å ønske å spille spillet.

Man kan eventuelt anklage dem for å komme med usakligheter som en del av spillet, men gitt at det kreves to for å krangle, synes jeg Ap og resten av oppopsisjonen har vel så mye "skyld" i dette som FrP.

Synes KrF nå spiller et farlig spill, der de støtter Regjeringen, men egentlig ikke gjør det likevel, og har signalisert at de når som helst kan true med å kaste Regjeringen. Det hadde vært mye mer voksent om de ble med i Regjeringen, og styrte dette internt, enn at de nå blir en "plagsom nabo" som til nød lar Regjeringen holde på...

Men:

NÅ håper jeg vi kan få mer konstruktiv debattklima forover, der BEGGE sider kan diskutere SAK, og ikke henge seg opp i retorikk og talemåter.

Men den selsomme seansen i Dagsnytt 18 og den håpløse politikken som bedrives i Oslo for tiden, gjør at jeg ikke har så store forhåpninger.

Edit: Fikset noen skrivefeil og usammenhengende setninger...

Endret av KalleKanin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Moxnes og Støre er vinnerne etter første runde med pressekonferanser.

Høyrepopulistiske konspirasjonsteoretikere hører ikke hjemme i norsk politikk.

Du får fortelle det til alle som stemmer på FrP pga Listhaug. Det er vel bare den rødgrønne opposisjonen som klarer å tro på at det er Listhaug som former folket, og ikke omvendt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

FrP fosser frem på meningsmålingene, og Sylvi Listhaug får nå langt friere tøyler til å si hva hun vil, enn hun hadde som justisminister. 

Vi snakker kanskje om Norges beste retoriker, og FrP gnir seg i hendene nå når de ser hvordan velgerne danner en ring rundt Listhaug. Dere kan tro hva dere vil, men dette kommer slettes ikke til å svekke Fremskrittspartiet. Spørsmålet er heller hvordan statsministeren kommer ut av denne saken. 

Paradoksalt nok ser det ut som om Sylvi har fått en pangstart på sin videre karriere:

https://www.dagbladet.no/nyheter/ap-og-krf-har-gitt-sylvi-listhaug-den-beste-starten-pa-hennes-videre-politiske-karriere/69630729#_ga=2.187953000.1563172180.1521441696-1935896236.1519306524

Heh.. paradoksalt er ordet ja.

En garanti er i teorien noe sikkert, men når det kommer fra Siv Jensen så er den eneste garantien at det er glemt i løpet av noen stunder, hun lyver tross alt ikke, hun husker bare ikke de tingene som passer Siv.

Lenke til kommentar

Det var jo ikke en bløff?

Situasjonen var slik:

Stortinget ønsker å kaste Listhaug.

FrP vil ikke sitte i en regjering hvis Listhaug blir kastet.

Solberg kan ikke ha en regjering uten FrP, ergo ville dette betydd et kabinettspørsmål.

Så ble alt løst ved at Listhaug trakk seg "frivillig", for å hindre at FrP måtte trekke seg ut av Regjeringen og dermed velte hele Regjeringen.

Nå har FrP også oppnådd å presse KrF til å tydelig si hvor de sto hen. FrP har nok ment at de har noe å tjene på å være så steile.

Selvfølgelig var det en bløff.

Erna truet KRF med kabinettspørsmål. De sa aldri at Listhaug vil trekke seg om KRF stemmer ja. Jeg tror det er mange i KRF som er skuffet over hvor barnslig regjeringen har oppført seg.

Regjeringen har ingenting å tjene på at regjeringen fortsetter, men KRF signaliserer at de støtter venstresiden.

NÅ håper jeg vi kan få mer konstruktiv debattklima forover, der BEGGE sider kan diskutere SAK, og ikke henge seg opp i retorikk og talemåter.

Hvorfor skulle det skje? Det fungerte, Listhaug gikk av, Erna og regjeringen ble ydmyket. Dette er en fantastisk dag for venstresiden.

Forvent mer av dette i fremtiden.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Sylvi lyger og fremmer propaganda...

Og så anklages KrF og AP for å ha gjort noe galt, når de ikke ønsker propagandakrig, men saklig debatt og å holde politikken i Norge seriøs -- selv om folket stemmer FrP inn på stortinget.

KrF spiller ikke et farlig spill. De gjorde det eneste riktige -- det Erna var for svak til å gjøre.
KrF viser at de er mer modne enn Høyre.
Høyre kunne helt fint tvunget Sylvi til å gå av for å oppføre seg komplett dust, men gjorde det ikke.
De setter standarden for regjeringen svært lavt.

KrF hever standarden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi snakker kanskje om Norges beste retoriker

Og dette er en god ting? Jeez.

Om det er en god eller en dårlig ting er ikke opp til meg å si noe om. Men at hun vet hva hun gjør er det ingen som helst tvil om. 

Nå får hun nok også en form for martyrstatus blant sine egne velgere, og en bredest mulig velgermasse er det aller viktigste for et politisk parti i et demokrati. 

Endret av Amoralsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

FrP fosser frem på meningsmålingene, og Sylvi Listhaug får nå langt friere tøyler til å si hva hun vil, enn hun hadde som justisminister. 

Vi snakker kanskje om Norges beste retoriker, og FrP gnir seg i hendene nå når de ser hvordan velgerne danner en ring rundt Listhaug. Dere kan tro hva dere vil, men dette kommer slettes ikke til å svekke Fremskrittspartiet. Spørsmålet er heller hvordan statsministeren kommer ut av denne saken. 

Hun er jo ikke en dyktig retoriker. Hun legger bare lista ekstremt lavt. Hvis det er ønskelig å senke nivået på debatten så lavt kan jeg ikke forstå at demokratiet er levedyktig så mye lengre.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det skje? Det fungerte, Listhaug gikk av, Erna og regjeringen ble ydmyket. Dette er en fantastisk dag for venstresiden.

Forvent mer av dette i fremtiden.

Tror dessverre du har rett...

Lenke til kommentar

Moxnes og Støre er vinnerne etter første runde med pressekonferanser.

Høyrepopulistiske konspirasjonsteoretikere hører ikke hjemme i norsk politikk.

Du får fortelle det til alle som stemmer på FrP pga Listhaug. Det er vel bare den rødgrønne opposisjonen som klarer å tro på at det er Listhaug som former folket, og ikke omvendt.

Det trur jeg ikke opposisjonen heller trur.

Jobben til opposisjonen er å slåss mot den høyrepopulistiske bevegelsen. Både deres medlemmer, og deres representanter. En jobb de forøvrig ikke har vært flinke nok til. Det å fjerne Listhaug er bare et lite steg i riktig retning, og det kommer alt for sent. Venstresiden er feige.

Håper de følger Moxnes sitt eksempel og gror noen baller.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...