Gå til innhold

Listhaug går av

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Da kom meningsmålingen, 77% for at hun gikk..

Om du refererer til en meningsmåling kan det kanskje være en fordel å slenge med en lenke..

https://www.vg.no/nyheter/i/Ql3QJA/folkets-dom-riktig-av-listhaug-aa-gaa-av

...når det er sagt er ikke dette en (form for) meningsmåling som jeg legger særlig vekt på.

Blir som en fotballkamp - kampen kan være helt elendig i 90 min fra begge lag, men når det scores blir det jubel åkkesom...

Et vanlig problem i meningsmålinger er at de som svarer ofte ikke representerer gjennomsnittet i Norge. Jeg har blitt ring mange ganger, og jeg ble oppringt av denne undersøkelsen også.

Synes også de manglet et spørsmål om hvorfor du ikke vil at Listhaug skulle trekke seg. Jeg ville ikke at Listhaug skulle trekke seg, men det var fordi jeg ville at Erna skulle stille kabinettspørsmål og ikke fordi jeg støtter Listhaug.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FRP taper ikke på denne saken ser det ut til. 

https://www.tv2.no/nyheter/9755040/

Nei, de hopper som vanlig inn i offerrollen, og jeg regner med at mange som identifiserer seg med offerrollen da klumper seg sammen rundt dem.

Problemet er at det er ingen som VIL samarbeide med FrP. De som samarbeider med dem ser ut til å gjøre det fordi de MÅ, ikke fordi de ønsker det. Nuh til dachs er det Listhaug og Sandberg som gjør FrP uspiselig for de andre partiene. Men til gjengjeld drar de velgere fra ytterste høyre. Hadde de ikke gjort det ville de nok ha vært ute forlengst.

Lenke til kommentar

Jeg tror det var Siv Jensen som sparket Listhaug. For spørsmålet i dag handlet ikke om hvorvidt Listhaug ble værende i regjeringen, men hvorvidt Frp ble værende. Om regjeringen hadde godt av, er det ikke da en stor sjanse for at Erna hadde fått oppdraget på nytt? Og ville dannet en ny regjering uten Frp.

Nei det var det ikke. Les nyhetssakene. Ingen ba henne om å gå, hun bestemte det selv og fortalte Siv og Erna i går kveld at hun kom til å gå av.

Har både lest og hørt på mange medier. Likevel tviler jeg på at alt har kommet fram i lyset. Men dette er hva jeg tror. Og jeg tror ikke hun gikk frivillig fra minister-posisjonen. Selv om den var tapt uansett. Det er særlig Ernas uttalelser og væremåte jeg synes skurrer.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil Erna og Listhaug si at det er frivilig, ingen av dem tjener noe på å innrømme at det ikke var frivilig. 

Jeg har ingen tro på at det var frivilig, det gir ikke mening å vente så lenge og true med kabinettspørsmål om Listhaug var villig til å gå av. Hun hadde hun et krisemøte med Erna, og tilfeldigvis ringte hun og meldte avgang når hun kom hjem. De hevder de snakket om strategien for debatten til mistilitt, men det er mer sannsynlig at de pratet om avgangen til Listhaug. 

Det er også helt utenkelig at Erna ville latt Listhaug bestemme om regjeringen skal fortsette eller ikke. 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Bemerker meg at folk omtaler Lysthaug som en dyktig retoriker. Dette er feil bruk av ordet retorikk.

Lysthaug kan heller omtales som en demagog. Andre demagoger i historien er Perikles og Adolf Hitler.

Retoriker i det norske kontekst kan brukes som Brundtland for eksempel. Andre dyktige retorikere er Obama og Bill Clinton.

Man må skjelne mellom begrepene her føler jeg.

Lenke til kommentar

FRP mister samtidig en statsråd som snakker grasrotas språk.

He he, dette er så herlig nedlatende. Får meg til å tro du ikke er på høyresiden selv? Ellers er det jo en klar innrømmelse av at Listhaug snakker spesifikt til dem som egentlig er for dumme til å forstå politikk.

Oh the irony

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...