are47 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 hei jeg holder på å lage et program, men har fått et problem nå! her er koden: #include <iostream> #include <string> using namespace std; int main() { string testhei; const string test = "test"; const string hei = "hei"; cout << "Skriv 'test' eller 'hei'\n"; cin >> testhei; if (testhei == test) { cout << "Dette var bare en test\n"; } else if (testhei == hei) { cout << "Hei du!\n"; } cin >> testhei; return 0; } det jeg vil er at etter jeg har kjørt "ifen" en gang så skal brukeren få fortsette og skrive commander... for hvis du kjører programmet og kommer til cin >> testhei; på slutten der, så sjer jo ingen ting når jeg skriver test igjen! for da må jeg jo lime inne ifene under den igjen! og sån vil det da bare fortsette ut i det uendelige! Dette må da finnes en annen måte på? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 ta en titt på loops legg denne rundt koden din: int main() { while(1) { //kode her } return 0; } Lenke til kommentar
are47 Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Okey, det funka supert det. Tusen takk! Men nå har jeg et annet problem, når jeg da en gang skriver "quit" i cin >> testhei så skal programmet slutte, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå