Gå til innhold

Hodetelefoner til Dragonfly Black 1.5

Anbefalte innlegg

På jobben har mine AKG K518DJ vært trofast musikkformidler i noen år, og disse har det virkelig blitt sparket nytt liv i. Men jeg føler at kreftene i Dragonfly fortjener mer enn 32 ohms motstand. Jeg lurer på hvilke hodetelefoner/impedans som er optimale? Jeg vil ha lukket konstruksjon for å ikke forstyrre nabokontorene og over-ear for å øke komforten. Har lest mye om Beyerdynamic DT770 80 Ohm og vurderer disse sterkt. Hører mye på pop/rock/elektronika via Tidal Hifi. Liker stort og detaljert lydbilde med god spilleglede helt ned i den dypeste bassen. Har ikke lyst å bruke så mye over 1500 kroner, men budsjettet kan strekkes om jeg finner noe jeg virkelig liker. Har kjøpt meg OTG-kabel så jeg kan dra rundt i butikker og teste forskjellig. Vil gjerne ha gode tips til hva jeg skal se etter, og kjøper gjerne brukt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.hifisentralen.no/forumet/torget.php?do=viewitem&itemid=183221&predata=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&displaytype=gallery&PagePosition=

Disse har jeg og anbefaler dem på det varmeste. AKG 518 DJ har jeg hatt og jeg syns de var bajs på omtrent alle mulige måter. Ser de ligger godt over din pris, men jeg anbefaler dem allikevel (!)

Takk for tips, men så mye penger vil jeg ikke bruke. Men nå ble jeg oppmerksom på Fostex T40RP MK3 til drøyt 1600 kroner som jeg må få testet. 50 ohm og lukket konstruksjon er midt i blinken, og de omtalene jeg har lest er svært lovende.

Lenke til kommentar

Jeg har også et par T50RP MK3. De er det desidert mest tungdrevne paret jeg har og øreputene byttes pga de originale er helt fryktelig ubehagelige. Lydmessig syns jeg de er brukbare dog. Mulig T40 er lettere å drive, dog.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...