Eirik_R Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 har lite elektronisk erfaring og tenker nå på å få til ei motorstyring for to motorar¨. for å ha sagt det med ein gong: eg er nesten heilt uerfaren med elektriske/elektroniske kretsar og skal difor få ein kamerat til å montere den. har prøvd å lage ein krets i crocodile technology, men serveren min er nede, får se om jeg får den opp igjen, det som sikkert alle nå har tenkt er "ennå en som ikke har sett hauk", men det har eg, og det er den som har gitt meg ideen, men eg skal styre to motorar med parallellport (eller annan port i maskina) og kunne køyre begge motorar både fram og bak ved lave hastigheter, har komt fram til at 2000rpm og ~1000rpm er passelige verdier for motorfarten. ønsker å bruke +- 5 og/eller 12 volt. Nokon som kan hjelpe meg å teikne ein slik krets? kor mykje ca vil ein slik krets koste, grovt overslag er nok Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 du trenger vel noe rele, evt kontaktor, og en transistorkrets til og styre det igjen. 230v motor? 3 fase? 12v? trenger litt mer utfyllende Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 trudde liksom at 5 eller 12 volt på rundt 2000rpm skulle vere nok då, men kan kanskje berre kutte ut heile greia, men nokon ide om kva noko slikt skulle koste, tenker då først på kretsen som skal styre det Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 altså en liten liketrømsmotor. Sikkert ikkje så veldig dyrt og lage til en slik krets, trenger bare en enkel transistorkrets og kansje 2 rele. sikkert rundt ett 3 hundrelapper. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hva skal du bruke til da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå