rvenes Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Noken som har sett den? Skjønte dere filmen? Den var litt små psyko synes eg... fikk liksom ikkje heilt sammenhengen.... Eller har dei som klippa filmen gjort ein brøler og klipt sammen 4-5 forskjellige filmer? Har noken ein god forklaring? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Ja; kjøp dvd'en og les heftet med guidelines for hvordan du skal forstå den. David Lynch er et erklært geni, så det er helt sikkert ikke noe galt med filmen. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Kjøp meg her og kjøp meg der? Kva fikk deg til og tru at eg har den på divx og xvid? (eller i ei anna pirat form) Eg har den på DVD, men leigd den da... så eg har ikkje coveret... Ikkje alle som er litt smånerd som ser filmer ser dei ulovlig (pirat kopiert) ( www.f24.no sender ikkje med coveret når dei leiger ut filmene, sparer porto ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Trodde ingenting jeg. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 En film som trenger en walkthrough = bare drit. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 En film som trenger en walkthrough = bare drit. Den treng ikkje walkthrough, men ein må jo vere klar over at ein ser ein David Lynch film. Dei er ikkje som andre filmar, og må gjerne sjås gjennom tre fire gonger. Men dei er stort sett bra, så det gjer ingenting. Artig å stadig oppdage nye ting og samanhengar. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Les HER: http://us.imdb.com/title/tt0166924/board/nest/4524611 Det er en forklaring/analysering av filmen. Jeg forsto hvertfall mye mer etter å ha lest denne tråden. Greia er at det er to alternative historier som går samtidig. Endret 13. desember 2003 av Bitex Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Har filmen stående i hylla mi, men har ikke sett den ennå. (Og ja det er original DVD, med plastikk utenpå og greier) Dersom jeg har forstått riktig, så var dette i utgangspunktet tenkt å bli en hel serie som skulle gå på Tv, men av en eller annen grunn ble det ikke noe av dette. Derfor klippet de deler av materialet sammen til denne (visstnok geniale) filmen. Jeg har lest omtale av den mange plasser, og den har kun fått toppkarakterer og skryt. Derfor kjøpte jeg den da jeg kom over den for 100 kr på Rema 1000 Lenke til kommentar
farke Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 En film som trenger en walkthrough = bare drit. Enig. David Lynch er jeg slett ikke noe glad i Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Enig. David Lynch er jeg slett ikke noe glad i Hver sin smak... Jeg syns mannen er genial da. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Ah, om jeg bare kunne gå tilbake til øyeblikket før jeg så Mulholland Drive for første gang - for på den måten å oppleve filmen på samme måte atter en gang. Den er fantastisk, rett og slett, men den er samtidig relativt tung å forstå helt. Som pekle nevner så bør man jo ha for seg at man ser en Lynch-film, og man bør se den flere ganger. Jeg så den sammen med noen venner en kveld, vi satt oppe hele natten og diskuterte den, og så så vi den igjen noen dager senere. Gode filmopplevelser som det denne gir er ikke så lett å oppdrive, derfor anbefaler jeg alle med det minste snev av smak for "alternative" filmer å se denne. psilocybe/farke : Lynch er ikke bra? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 nei ****** heller! MEn det er vel fleire parralelle historier? med alternative slutter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå