Gå til innhold

Tesla-ansatte hevder 4 av 10 deler til Model 3 er defekt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Tesla klarer sikkert kjapt å finne en løsning på produksjonsproblemene, kvalitetsproblemene, designproblemene, lønnsomhetsproblemene, ledelsesfluktproblemene, gjeldsproblemene, servicesenterproblemene og konkurranseproblemene. No worries.

Endret av uname -l
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mye tyder på at TM må skaffe ytterligere kapital innen Q3. De har skyhøy gjeld og massive rentekostnader. Produksjonsprobleme fører til at de ikke får inn tilstrekkelig med cash til å betjene disse, ei heller til å dekke operasjonelle kostnader og investeringer på kort sikt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personlig om jeg hadde 800k til å kaste vekk på bil, hadde jeg i dag valgt Jaguar 100% over Tesla.

Den eneste fordelen Tesla har over Jaguar i dag er ladestasjonene.

Jeg tviler faktisk på at Tesla masse produserer biler om 5 år, tror ikke Tesla går konkurs men at de kommer til å gjennomgå store endringer hvor de tjener penger på lade nettverket og teknologien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

TM3 er jo en billigbil, så man får det man betaler for.

Kundegruppen for TM3 er nok ikke den mest kresne heller, så ser ikke helt problemet her.

 

 

På TMS derimot, er det tragisk at det fortsatt er dårlig byggekvalitet på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

TM3 er jo en billigbil, så man får det man betaler for.

Kundegruppen for TM3 er nok ikke den mest kresne heller, så ser ikke helt problemet her.

 

 

På TMS derimot, er det tragisk at det fortsatt er dårlig byggekvalitet på.

 

Du må huske på at TMS faktisk er den første bilen de bygger.

Kvaliteten der er litt blandet - det er tydelig at de bruker tommestokk og ikke mm mål når de monterer, og det er fremdeles litt slurv som burde ble plukket opp i kvalitetskontroll, men samtidig er det mistenkelig lite driftsproblemer pr kjørte km. Langt fra feilfritt, men likevel langt færre feil pr km enn en skulle forvente av Teslas første bil. Eierne er stort sett også strålende fornøyd, til tross for en og annen skavank. TMX er en stikkpille med vinger, og vinger passer ikke helt på en bil. Derfor lager også vingene problemer. Resten virker å være hakket bedre enn TMS. TM3 er jo en en helt annen klasse, bygget på en helt annen måte. Den blir tøff for Tesla. Klarer de den kneika tror jeg Tesla blir for biler, hva Apple ble for telefoner. Det er ikke det at de er så mye bedre enn de andre. På mange områder er de faktisk dårligere, men de tilbyr en total løsning med ladenettverk som de andre ikke kan konkurrere med. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja. Tesla klarer sikkert kjapt å finne en løsning på produksjonsproblemene, kvalitetsproblemene, designproblemene, lønnsomhetsproblemene, ledelsesfluktproblemene, gjeldsproblemene, servicesenterproblemene og konkurranseproblemene. No worries.

 

Håper du at de skal mislykkes? I så fall, hvorfor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

avo: joda, (eller de bygde jo Roadster, selv om mye var fra Lotus) men etter 6 år burde de kunne ha fikset endel problemer med TMS-produksjonen.

 

Målte 2 cm forskjell på avstanden mellom dekk og skjerm mellom høyre og venstre side på min TMS. Slik forstår jeg det er selv på helt nye biler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

avo: joda, (eller de bygde jo Roadster, selv om mye var fra Lotus) men etter 6 år burde de kunne ha fikset endel problemer med TMS-produksjonen.

 

Målte 2 cm forskjell på avstanden mellom dekk og skjerm mellom høyre og venstre side på min TMS. Slik forstår jeg det er selv på helt nye biler.

 

Men det har de jo, den har gått fra ikke anbefalt, til anbefalt hos CR feks. 

Lenke til kommentar

Personlig om jeg hadde 800k til å kaste vekk på bil, hadde jeg i dag valgt Jaguar 100% over Tesla.

Den eneste fordelen Tesla har over Jaguar i dag er ladestasjonene.

Jeg tviler faktisk på at Tesla masse produserer biler om 5 år, tror ikke Tesla går konkurs men at de kommer til å gjennomgå store endringer hvor de tjener penger på lade nettverket og teknologien.

 

Hvis jeg skulle investere 800 000 i elbil . Ville jeg kjøpt en e-up og brukt resten på å shorte Tesla aksjen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det vesentlige er hvor driftsikre Model 3 blir når de forlater fabrikken. Og selvsagt hvorvidt Tesla klarer å få opp produksjonen. Det ser i utgangspunktet ikke spesielt lovende ut, ikke minst med tanke på hvor mye feil de andre modellene har hatt. På annen side virker det som kundene er fornøyd allikevel. 

Lenke til kommentar

Tesla skal ha for å ha kickstartet denne revolusjonen og ikke bremset og lobbiert alt de kan som EU sine bilprodusenter har.

 

Spent på konkurransen fra Kina når de kommer rullende ut med elbilene sine til det europeiske markedet etter de har fått dreisen på ting. De som kjøper opp lagre av celler, har gigantiske firmaer innen fornybar energi, og er tvunget på linje med India til å gjennomføre overgangen pga. luftforurensning.

 

Med EU hvor 4% av dets GDP er knyttet bilproduksjon, for å ikke nevne Tyskland som er ekstremt avhengig av denne industrien ( https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-08-22/germany-s-economy-has-a-troubled-industry-in-the-driver-s-seat ) får vi se hvordan det går fremover.

Lenke til kommentar

Hvis dette stemmer, så er det ikke rart TM har problemer med produksjonen:

 

"Neil, my company built the tools that make the S, X, and 3. Let me tell you a couple things that were risky. The tools for Model 3 were called "cold build" which means they were never integrated or tested on our shop floor. This is very rare in my industry. The tools were built to spec and shipped out on an expedited timeline. The reason no one does this is because if there is a problem in the field, the tools need to be fixed after integration on the customer floor which is costly. Second, most companies build a fleet of prototype vehicles for testing that are used to dial in production tooling (and a million other things) before launch.

 

As an example, we built the 2019 Chevy Pickup line and had already tested, disassembled, and reassembled on the customer's floor in the Fort Wayne, Indiana, assembly factory before Tesla Model 3 line had even shipped. GM's second line for that truck was already done testing before shipping to Silao, Mexico before Tesla Model 3 shipped to Fremont. The 2019 pickups have been rolling around Detroit in camouflage for over 1.5 years and will not launch until the fall of this year. Over two years of refinements before production launch and ramp and there could still be issues that need to be resolved after launch. Automakers take these steps to avoid quality problems.

 

There are no shortcuts for automakers who don't boost stock prices with a tweet from their CEO. Tesla not only skipped one major quality assurance process, but two! Making cars and trucks is difficult. Stay tuned. The problems with Model 3 have not even begun to reveal themselves as far as I'm concerned."

 

Kilde: Kommentar fra en bruker på Green Car Reports.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...