AnonymDiskusjon Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Føles som de uten sosial kompetanse et dømt til et liv i ensomhet med depresjon, meningsløshet og mangfl på gode øyeblikk. Anonymous poster hash: da6ad...f39 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 En fordel å trives i eget selskap, ja. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2018 Er det så enkelt? Anonymous poster hash: da6ad...f39 Lenke til kommentar
valen Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 hva kan disse med mangel på sosial kompetanse gjøre dersom de mener denne mangelen er ett problem? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg kan si så mye: Folk som lever et liv utelukkende som offer av sosial stigmatisering, altså de du mener -har- masse sosial kompetanse, de synes jeg mest synd på. Det er alltid to sider av en sak, og de som dømmer mest, er for meg de det er mest synd på. De som har de mest åpne sinnene, er alltid de som blir sett rarest på, fordi de empatiserer med alt mulig. Vi er født som originaler, men vi dør som kopier. I hvert fall de fleste av oss. Jeg gikk forbi en gjeng med .. tja, åpne sinn ^^ I byen her i dag. En gjeng på ca 10 stk. Ikke en særlig solrik dag, men det så ikke ut som festen var over ^^ Det stod en ølboks der, det så ut som de hadde en bra stund! Ikke noe fyll og bråk, men jeg tenkte at livet må være fint når man klarer å leve så fritt, uten å la folk med "sosial kompetanse" knuse ens sjel. Det er viktig å leve fritt. Hvis du føler at noen presser deg ned, så må du bare komme deg vekk fra dem fortest mulig. De har ingenting å lære deg. Hvis noen har noe å lære deg, så vil det skje veldig naturlig. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Behøver ikke sosial kompetanse. Finn likesinnede om du ikke vil være alene. Sosiale utskudd er ofte unike, flinke, og dedikerte. Folk som kan snakke med alle og har et rikt ytre liv har ofte ikke mye kreativitet eller fantasi. Mens de som ikke sier mye har en hel drømmeverden innvendig. Disse menneskene blir ofte tråkket på og oversett i vårt samfunn... Vær heller stille og rar. Bryt konvensjoner. Verden trenger deg, vi har nok av de normale kjedelige. "Still waters run deep", for å være litt klisjé. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2018 Er det de to mennesketypene som finnes? Anonymous poster hash: da6ad...f39 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2018 hva kan disse med mangel på sosial kompetanse gjøre dersom de mener denne mangelen er ett problem? I noen tilfeller ingenting. Anonymous poster hash: da6ad...f39 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 (endret) Er det de to mennesketypene som finnes? Anonymous poster hash: da6ad...f39 Vel nei egentlig ikke, det er to ekstremer. Det finnes vel alle slags mennesker som faller i mellom. Endret 20. mars 2018 av Edgelord Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2018 ... og sikkert noen som er kjedelig på begge måter Anonymous poster hash: da6ad...f39 1 Lenke til kommentar
Viskete Viskelær Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Jeg mener faktisk at det burde være mer fokus på sosiale muligheter for mennesker generelt. Det er alt for lett å havne utenfor i et samfunn som vi har i Norge. Jeg mener at det ville vært bra å ha lavterskel sosiale tilbud der vi kunne inkludert mennesker som sliter sosialt 2 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 (endret) Noen av de mest sosiale personene jeg kjenner, er de med kanskje lavest sosial kompetanse av de jeg kjenner også. Det er forskjell på å være med på alt, og på å være midtpunktet, og prate høyt, og på det å bry seg om andre, lytte til hva andre sier, og på å ha de mest fornuftige meningene. Kanskje er det de som har den beste sosiale kompetansen som ikke bruker den. Ofte er de mest sosiale personene de som har et ego, og som vil booste sitt ego gjennom å bli hørt og å få anerkjennelse fra andre. Da må man fiske i store farvann for å få napp. Ser jeg på meg selv som eksempel så stemmer det ganske bra, jeg er opptatt av at andre skal ha det bra, og at mitt ego ikke står i veien for andre. Jeg ser også mennesket bak fasaden. Jeg blir sett på som stille og kanskje snill. Jeg er veldig empatisk, men tar ikke så stor plass sosialt. Endret 23. mars 2018 av Pliscin 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2018 Trur det er mer sammensatt enn innadvendt/utadvendt. Mange forskjellige personlighetstrekk og adferdsmønstre... Syns bare det er vondt jeg. Men kunne vel ha vært verre. Anonymous poster hash: da6ad...f39 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå