Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva med oss med dårlig sosial kompetanse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan si så mye: Folk som lever et liv utelukkende som offer av sosial stigmatisering, altså de du mener -har- masse sosial kompetanse, de synes jeg mest synd på. Det er alltid to sider av en sak, og de som dømmer mest, er for meg de det er mest synd på. De som har de mest åpne sinnene, er alltid de som blir sett rarest på, fordi de empatiserer med alt mulig. Vi er født som originaler, men vi dør som kopier. I hvert fall de fleste av oss.

Jeg gikk forbi en gjeng med .. tja, åpne sinn ^^ I byen her i dag. En gjeng på ca 10 stk. Ikke en særlig solrik dag, men det så ikke ut som festen var over ^^ Det stod en ølboks der, det så ut som de hadde en bra stund! Ikke noe fyll og bråk, men jeg tenkte at livet må være fint når man klarer å leve så fritt, uten å la folk med "sosial kompetanse" knuse ens sjel. Det er viktig å leve fritt. Hvis du føler at noen presser deg ned, så må du bare komme deg vekk fra dem fortest mulig. De har ingenting å lære deg. Hvis noen har noe å lære deg, så vil det skje veldig naturlig.

Lenke til kommentar

Behøver ikke sosial kompetanse. Finn likesinnede om du ikke vil være alene. Sosiale utskudd er ofte unike, flinke, og dedikerte.

Folk som kan snakke med alle og har et rikt ytre liv har ofte ikke mye kreativitet eller fantasi.

Mens de som ikke sier mye har en hel drømmeverden innvendig. Disse menneskene blir ofte tråkket på og oversett i vårt samfunn...

Vær heller stille og rar. Bryt konvensjoner. Verden trenger deg, vi har nok av de normale kjedelige.

"Still waters run deep", for å være litt klisjé.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noen av de mest sosiale personene jeg kjenner, er de med kanskje lavest sosial kompetanse av de jeg kjenner også. Det er forskjell på å være med på alt, og på å være midtpunktet, og prate høyt, og på det å bry seg om andre, lytte til hva andre sier, og på å ha de mest fornuftige meningene.

Kanskje er det de som har den beste sosiale kompetansen som ikke bruker den. Ofte er de mest sosiale personene de som har et ego, og som vil booste sitt ego gjennom å bli hørt og å få anerkjennelse fra andre. Da må man fiske i store farvann for å få napp. Ser jeg på meg selv som eksempel så stemmer det ganske bra, jeg er opptatt av at andre skal ha det bra, og at mitt ego ikke står i veien for andre. Jeg ser også mennesket bak fasaden. Jeg blir sett på som stille og kanskje snill. Jeg er veldig empatisk, men tar ikke så stor plass sosialt.

Endret av Pliscin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...