Gabri3L Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Hvor mange slike bokser lanserte Samsung siden release? Hvor mange av disse kjøpte du Gabri3L for å oppgradere tv’en din? Jeg er usikker på hvor mange som er released. Med SEK-4500 tror jeg det blir 3, men det er litt regionale forskjeller også, og så vidt jeg vet er det ikke planer om SEK-4500 til NA. Min modell heter vel SEK-3500, men er da kun for å leveres sammen med JS9505 (eventuelt andre modeller i denne serien, som JS9005, eller JS8005 etc.). Men det finnes en oppgraderings boks med samme modellnummer. Så vidt jeg vet kan ikke disse modellene brukes om hverandre. SEK-4500 som ble lansert nå, er altså den første modellen som er høyere enn den min TV ble levert med, så dette er første og eneste gangen jeg har hatt anledning til å "oppgradere" til "ny" TV... 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 (endret) Sorry Agenspoon, du kan ikke få det begge veier her. Enten stiller du deg "helt bak forbrukeren", eller så liker du at Samsung kunder "blir vist fingeren". Dette er åpenbart gjensidig utelukkende for hverandre, så bestem deg heller! Som jeg nettopp skrev (og for andre gang i tråden om jeg ikke husker feil), så har det aldri vært snakk om at noen kunder skal "kunne profitere ved å få opphevet kjøpet". Forbrukerkjøpsloven er klar på dette området; Forbruker har rett på renter fra mangelen oppstod, mens selger har krav på at bruks fradrag skal trekkes fra eventuell erstatning/oppgjør. Alle som eventuelt hadde fått hevet kjøpet, måtte altså ha betalt for bruken av TV'en i perioden frem til mangelen oppstod! Nå, hva var det Samsung i utgangspunktet lovet? Jo, at med en nye Evo/One connect boks, ville det bli som å få en ny TV. Og så lenge innmaten i de nye boksene hadde fått samme utvikling som boksene til nye TV modeller, så kunne de hevdet at de oppholdt sitt løfte. Altså, en ny meny, og en eventuelt raskere prosessor, om det var alt de kunne få til, ville kunne tilfredsstilt kravet. Alt de hadde trengt å gjøre var altså å gjøre de nye Evo/OC boksene bakover kompatible. Så enkelt! Det er alt! Nå applauderer du Samsung for å under tvang lage en ny boks, samtidig som du hevder det aldri var noen "tvil om at Samsung har måttet lansere et produkt, etter egne løfter."... Og det altså uten at du har satt deg inn i hva den nye boksen de slapp faktisk er, og gjør? Problemet er at den nye boksen må koples til den gamle boksen over HDMI!!!. Man får altså ikke byttet boks, om man har Evo/OC fra før, man får en ekstra! Som du sier, man kunne like så godt kjøpt en ordentlig, billigere boks, som en Shield, eller AppleTV. Det eneste man ikke får med slik løsning er Tizen 4.0 og Samsungs "Smart things", og et par ekstra HDMI innganger, som man altså får med den nye boksen. Men det er greia; ville du sagt at du hadde fått en "ny" TV når du kjøpte deg en Blu-Ray spiller til å ta over for DVD spilleren? Eller når du kjøpte deg en AppleTV, følte du at du hadde fått ny TV da? Selvsagt ikke. Og denne boksen er ingenting annet enn en AppleTV med et par ekstra HDMI innganger og siste version av Tizen + "SmartThings". Den er overhodet ikke i nærheten av å få TV'en til å oppleves som "ny". Ellers ser du åpenbart ikke så mye lenger enn din egen nese rekker. Min TV er en 78" JS9505 som hadde en veiledende pris på ~120 000Kr! Hva tror du jeg vurderer? Eller rettere sagt; ville vurdert om Samsung hadde holdt det de lovet? En "Sony XF9005 for 8k på MasterCard-tilbud liksom."? Eller en ny 3000 kroners Evo/OC boks som ga meg HLG, og/eller HDR10+, VP9.2 4K HDR, nyeste versjon Tizen, "SmartThings", raskere SoC med bedre bildebehandling, Freesync, ARC+ etc. etc. etc...? "Løsningen" din er ikke så god som du ser ut til å tro med andre ord... Som sagt; pell deg over på forbrukerens side, eller gjem deg under en stein sammen med Samco, du får ikke til begge deler her... Jammen hva skal du med HDR10+ etc. på en TV fra 2013 / 2014? Om jeg ikke husker feil, så var JS9500 den første TVen i 2015 som var i nærheten av å tilby god nok lysstyrke til at det var noe poeng med HDR. Først i 2016 ble det egentlig lansert greie HDR-TVer fra Samsung. Å bruke 3000 kr på de andre tingene, oppdatert Tizen osv. er jo et direkte bomkjøp. Jeg ville kalt det et bomkjøp på JS9500 også personlig. Endret 8. januar 2019 av Agentspoon 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 "Jammen hva skal du med.."... Seriøst? Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne med en så tåpelig uttalelse... Det du sier er nemlig tilsvarende noe sånt som at når du blir svindlet på finn.no, og får tilsendt en iPad pro i stedet for mursteinen du bestilte, så er: "Jammen hva skal du med en murstein?", et gyldig svar fra politiet når du anmelder svindelen... Du er åpenbart ikke "helt bak forbrukeren", ihvertfall ikke med noe annet formål enn å peke nese til "forbrukeren" bak ryggen på ham. Så vær så snill å bare drit i det, dette blir for dumt... Som sagt; prøv å se litt lenger enn din egen nese. Jeg driter vel i hva du mener jeg burde ønske meg av kvaliteter i TV'en min! Jeg har fulgt eier tråden for TV'en min på AVS forum, og der var det en service tekniker med adgang til service manual som fortalte at scaleren som står i min TV modell, er samme som står i andre Samsung produkter med Freesync! Klarer du å forstå at jeg gjerne ville hatt med Freesync støtte om de kunne levert det med kun å bytte OC boksen? Og om du ikke forstår det, forstår du i det minste at det er min avgjørelse? Ikke din, og ikke Samsung sin, men min avgjørelse! Ja, selv om jeg ville brukt 3000 Kr kun for å få Tizen oppgradert, skjønner du at det er mitt valg? Ikke Samsung sitt. Og at om det er en skikkelig bedritent liten ting å oppgradere for, så er det fremdeles Samsung som er å klandre for å lage dritt bokser som "oppgradering"? Og som sagt; ikke at det har noen betydning for saken hva du klarer å forstå ikke er "bomkjøp" for den enkelte forbruker. Men jo, JS9505 var den første TV'en med ordentlig HDR fra Samsung; 1000 nits, og Quantum dot LEDs. Jeg vet faktisk ikke hva som er forskjellen på JS og KS modellene, utenom marketing sjargong. Det var i 2016 Samsung fant ut at de måtte komme med et svar på OLED... Alt de kom på i farten ser ut til å ha vært å omdøpe min TV fra JS til KS, og LED, til QLED. Det kan godt tenkes jeg kunne hatt utbytte av HDR10+, men nå får jeg altså uansett aldri vite det... 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Neida, jeg bestemmer selvsagt ikke hva du synes er fornuftig bruk av investerte penger. Det får bli dine egne prioriteringer. At JS9500 fungerer bra til HDR med sub-1000 nits og dens sortnivå, får også bli dine ord. Og at JS9500 er det samme som KS9500... vel, jaja, whatever. Imidlertid har vel Samsung aldri lovet i 2013, 2014 eller når det enn var at EVO-kit skulle få på plass FreeSync etc. Hva mener du at de juridisk er pålagt å gjøre for å tilfredstille deg? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Bare en liten heads-up Gabri3l: JS9505 toppet på 1000 nits mot KS9505 sine 1500 nits. Panelet i ks9505 hadde også bedre kontrast, samt bedre støtte for HDR-standarder. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 (endret) Neida, jeg bestemmer selvsagt ikke hva du synes er fornuftig bruk av investerte penger. Det får bli dine egne prioriteringer. At JS9500 fungerer bra til HDR med sub-1000 nits og dens sortnivå, får også bli dine ord. Og at JS9500 er det samme som KS9500... vel, jaja, whatever. Imidlertid har vel Samsung aldri lovet i 2013, 2014 eller når det enn var at EVO-kit skulle få på plass FreeSync etc. Hva mener du at de juridisk er pålagt å gjøre for å tilfredstille deg? Blir du ikke lei av å drite deg ut? "The Peak Illuminator allows the TV to take full advantage of its increased brightness and improved contrast ratio, boosting the brightness to 1,000nit without using additional power." At JS9500 fungerer bra til HDR med sub-1000 nits og dens sortnivå, får også bli dine ord. Nei, det er ikke bare mine ord, det er en samlet lyd og bilde presse i 2015 sine ord, f.eks: "Of course no TV is perfect and since the JS9500 uses a VA panel, its viewing angles are limited but that's a small price to pay for superior blacks." "In terms of its specs and features, there really is nothing that the JS9500 lacks - it's truly a flagship." "The Samsung UE65JS9500 is easily the most impressive LED TV we’ve reviewed to date, which is hardly surprising given that it’s kitted out with all the most desirable LCD-enhancing technologies known to videophiles. VA-type LCD screen for a natively deep shade of blacks? Check. 10-bit panel for smoother gradation and less posterization? Check. Direct-lit LED placement for better backlight/ screen uniformity? Check. Full-array local dimming to achieve inkier blacks and greater contrast? Check. Black frame insertion to boost motion sharpness? Check. Quantum dots for improved colour reproduction, higher efficiency and brighter transmittance? Check. HDR for richer detail, contrast and colours? Check. At this rate, we’re actually shocked that it doesn’t make coffee and put out the bin too." "Accordingly, we’ve downgraded the Panasonic AX802 and Sony X9005B, and made the Samsung UE65JS9500 the sole holder of our “Highly Recommended: Best in Class” award." Jeg har forøvrig ikke sagt at JS9505 er samme som KS9505, jeg har sagt; "Jeg vet faktisk ikke hva som er forskjellen på JS og KS modellene, utenom marketing sjargong.". Så ta med deg stråmannen din og troll en annen tråd heller! Ellers fortsetter du i din jakt på å unngå poenget... Jeg listet opp en haug av potensielle oppgraderinger som vi kunne ha fått, avhengig av hvilken modell vi i utgangspunktet har. Det betyr at nei, jeg forventet ikke Freesync i den nye boksen. Men jeg vet det er stor sjanse for at de kunne ha inkludert det. Og det er hva det hele koker ned til, men som du og andre misunnelige ikke klarer å vri hjernen rundt: Det finnes annet enn juridiske kontrakter. Samsung har inngått en kontrakt med sine kunder når de solgte disse TV'ene. Men den er så løst formulert, at man vanskelig kan definere noe juridisk grense for hva en ny boks "skulle" inneholdt. Åpenbart kunne ikke en ny boks gjøre en TV med for lav lysstyrke om til en HDR TV, så å forvente det ut av en ny boks ville vært urimelig fra kundens side. Men, med boksen som kom i 2014 fikk eiere av 2012 modeller oppgradert sine HDMI innganger til HDMI2.0 med HDCP2.2. Jeg var fristet til å spørre deg om du var i stand til å se nytten av det? Men poenget mitt var jo samtidig at det ikke har noe å si hva du mener, så jeg lot være. Min forventning til hvordan en ny boks skal være utformet består altså av enkelte ideer om features som de fleste burde være i stand til å se skal være med, og enkelte som jeg tenker; "Hadde ikke det vært bra kundeservice, om de inkluderte?". Så først og fremst; boksen skal erstatte boksen man allerede har. Ikke være bare "enda en boks". Om det er dobbelt så raske CPU'er i de nye boksene til nye TV modeller, så burde åpenbart de nye boksene også få det. Er det bedre bildebehandlings programvare/kretser i de nye TV modellene, så skal selvsagt de nye boksene også ha det. Ny versjon av Tizen er altså åpenbart noe som skal med. Utover det, så ser jeg på det som Samsungs oppgave å vise hvor mye de setter pris på sine kunder, og rett og slett bare inkluderer så mange features som de kan. Edit: Bare en liten heads-up Gabri3l: JS9505 toppet på 1000 nits mot KS9505 sine 1500 nits. Panelet i ks9505 hadde også bedre kontrast, samt bedre støtte for HDR-standarder. Ja, takk for heads-up. Jeg googlet litt nå som det ble tema, men fant i farten ikke mer enn at KS ble hevdet å være enda mer lyssterk, der 1000 nits på en KS modell var noe de klarte å oppnå på et hvitt felt på 10% av skjermen. Men, nå blir jo jeg "sveise blind" av mine 1000 nits, så å kalle det for dårlig HDR blir for dumt. Agentspoon har åpenbart aldri sett HDR på min modell, for da hadde han ikke klart å lire av seg noe så dumt. Men bedre støtte for HDR-Standarder? Alt jeg fant var VP9 Profile 2, som altså kom nå i den nye boksen SEK-4500, slik at folk som kjøper den også får dette. Endret 8. januar 2019 av Gabri3L Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Sukk.. legger du merke til at artikkelen til Avforums faktisk ikke lister opp antall nits? Rtings gir 727 nits på 2% vindu, Heronfidelity målte 930 nits i et veldig lite vindu på mest lyssterke modusen der sortnivået derimot fikk store vansker. På 25% vindu, 607 nits. Her måler KS9500 hele 1021 nits. Men det er andre faktorer som også er viktig for HDR. Uniformiteten er bedre på KS9500, native kontrast osv. osv. Men nå kverrulerer jeg bare. De som eier JS9505 står i en litt særposisjon fordi de eier blant de første modellene som gir grei HDR-mulighet, og unntaket blant de innklagde TVene (som jo primært er 2013 og 2014-modeller) som ville hatt særlig utbytte sånn sett av standarden og påfølgende ny boks. Vi får ha delte meninger om det er verdt å oppgradere en snart 4 år gammel TV med en boks til 3000 kr ++, i denne æraen når miniLED, mikroLED, svært gode OLED modeller, og kanskje neste generasjon QLED er på vei ut. Jeg tror likevel at de fleste som har villet hevet kjøpet, spesielt de som ikke har JS9505, aldri i livet ville vurdert å kjøpe et slikt tilleggsprodukt om det så eksisterte. En antakelse, og ikke fakta, men sånn er det nå. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Det ser ikke ut som du heller forstår dine egne argumenter: Agenspoon: "Ja, nå har dere fått boksen deres, Samsung fikset dette bra, hva er det dere klager på?" Også Agentspoon: "Samsung boksen er så bedriten at jeg kan ikke tro noen vil kjøpe den!"... 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Det ser ikke ut som du heller forstår dine egne argumenter: Agenspoon: "Ja, nå har dere fått boksen deres, Samsung fikset dette bra, hva er det dere klager på?" Også Agentspoon: "Samsung boksen er så bedriten at jeg kan ikke tro noen vil kjøpe den!"... Han har ikke sagt noe om hvor godt boksen fungerer eller ikke. Han har gang på gang skrevet at han ikke ser hvorfor noen skulle vært interessert i å kjøpe en slik boks, ettersom gevinsten vil være tilnærmet 0 for de aller fleste. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Han har ikke sagt noe om hvor godt boksen fungerer eller ikke. Jeg mener det er akkurat det Agentspoon har gjort (indirekte riktignok), når han sier at han ikke forstår hvorfor noen skal være interessert i en slik boks. Hadde boksen vært bra, så burde han vel ha forstått at folk vil ha den? Et av poengene mine har uansett hele tiden vært at det er ikke for Agentspoon å sette seg til doms over. Og spesielt ikke siden han ikke en gang visste hva den nye boksen faktisk er og gjør. Jeg hadde ei dame som skulle ha ny TV. Tror du hun kjøpte det beste man kunne få for pengene i budsjettet hennes? Nei, den skulle nemlig være hvit! Har også en stakkars kompis med IKEA TV på grunn av kjerring som bestemmer alt! Og faktum er at på AVSForum var det flere medlemmer som ble opprømte når de hørte om den nye boksen, og begynte å etterlyse utsalgssteder. Både Power og Samsung har publisert bruker erfaringer med boksen. Så jo, det finnes folk som vil oppgradere TV'en sin. Jeg kunne vært en av dem... Han har gang på gang skrevet at han ikke ser hvorfor noen skulle vært interessert i å kjøpe en slik boks, ettersom gevinsten vil være tilnærmet 0 for de aller fleste. Ja! Dette er andre siden av problemet med hva Samsung har foretatt seg; Boksen er søppel! Jeg kan heller ikke forestille meg hvorfor noen skulle ønske å kjøpe den. Ikke bare gir den ikke noe nytt av særlig verdi, med den nye boksen mister du til og med muligheter du hadde før. Og/eller må kjøre "DUAL OS". Spiller du av en YT video med VP9.2 for eksempel, så fungerer ikke ARC lenger! DTS 5.1 Pass-through? Not any møør! Og de har kuttet IR forlengeren! For meg betyr dette imidlertid at det er Samsung som har dritt på draget. Hadde de lagd en grei boks, så skulle jeg gitt meg. Men boksen er en finger i trynet fra Samsung. Bare ikke til de som enkelte her var redd for skulle få opprettholdt en avtale. Og det er vel det jeg reagerer mest på, folk her som stiller seg til doms over de som klager på å ha blitt lurt: "Åh, de er bare ute etter å profittere!". Så redde for at noen skal få noe de mener ville vært urettferdig mot dem selv tilsynelatende, at de driter i at det faktisk finnes reelle ofre her. Og at dette sier mye mer om Samsung, enn de som har blitt lurt av dem. Selv har jeg hatt et anstrengt forhold til Samsung i ganske lang tid. Denne oppførselen fra dem er ikke noe sjokk for meg. Og det var motvillig jeg lot meg overtale til å kjøpe TV'en min. Oppgradering av OCB var et av argumentene for TV'en når jeg valgte den. Men jeg var ganske edruelig i mine forventninger til hva en slik eventuell boks i fremtiden ville kunne gjøre. At den skulle bli så dårlig som dette, klarte jeg imidlertid ikke forestille meg. At de forsøkte å droppe å lage den i det hele tatt er faktisk mindre overraskende... 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Ja! Dette er andre siden av problemet med hva Samsung har foretatt seg; Boksen er søppel! Jeg kan heller ikke forestille meg hvorfor noen skulle ønske å kjøpe den. Ikke bare gir den ikke noe nytt av særlig verdi, med den nye boksen mister du til og med muligheter du hadde før. Og/eller må kjøre "DUAL OS". Spiller du av en YT video med VP9.2 for eksempel, så fungerer ikke ARC lenger! DTS 5.1 Pass-through? Not any møør! Og de har kuttet IR forlengeren! For meg betyr dette imidlertid at det er Samsung som har dritt på draget. Hadde de lagd en grei boks, så skulle jeg gitt meg. Men boksen er en finger i trynet fra Samsung. Bare ikke til de som enkelte her var redd for skulle få opprettholdt en avtale. Det at boksen ikke gir noe nytt av særlig verdi er nok fordi det ikke er noe særlig verdi som er mulig å legge til. At du mister IR-forlengeren er nok primært fordi den ikke er til stede på andre nye Samsung-modeller (ergo er nok funksjonaliteten borte fra nyere Tizen). Jeg mener personlig at det beste hadde vært en kompensasjon lik en prosentandel av kjøpesummen. Angående opportunister, så har jeg personlig snakket med tre som var interessert i denne saken kun i håp om å få pengene tilbake. Disse er spesielt overrasket over veien dette har gått, og er ikke i det hele tatt interessert i å kjøpe en ny One Connect. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Det at boksen ikke gir noe nytt av særlig verdi er nok fordi det ikke er noe særlig verdi som er mulig å legge til. At du mister IR-forlengeren er nok primært fordi den ikke er til stede på andre nye Samsung-modeller (ergo er nok funksjonaliteten borte fra nyere Tizen). Jeg mener personlig at det beste hadde vært en kompensasjon lik en prosentandel av kjøpesummen. Angående opportunister, så har jeg personlig snakket med tre som var interessert i denne saken kun i håp om å få pengene tilbake. Disse er spesielt overrasket over veien dette har gått, og er ikke i det hele tatt interessert i å kjøpe en ny One Connect. Vel, jeg har aldri tvilt på at det også ville komme til noen av disse "opportunistene" når saken tross alt fikk nasjonal mediedekning. Men det å skulle henge seg opp i disse "opportunistene" synes jeg blir håpløst. For det første hadde de ikke fått anledning til å bli "opportunister" om bare Samsung hadde holdt seg til avtalene de inngår. Så dette er "opportunister" som Samsung selv har skapt. Ellers vil det jo også være umulig å skille "opportunistene" ut fra dem som virkelig ville kjøpt en oppgradert boks, så hvorfor kaste bort tiden på det? Jeg driter uansett i motivasjonen til disse "opportunistene". For meg er de mer eller mindre akkurat som folk som hadde hatt en defekt HDD, som de så la i en skuff fordi HDD'en bare hadde 2 års garanti. Og så har de funnet seg av med det. Ett år senere ser de på nyhetene at det skal være 5 års reklamasjonsrett på HDD'en, så de tar den med seg til butikken igjen og krever ny. Er de "opportunister" siden de ikke ville krevd sin rett med mindre de hadde blitt gjort oppmerksom på den på nyhetene? Jeg synes ikke det. Så som sagt; det er hva Samsung har foretatt seg som burde være fokuset. Når det gjelder hva som hadde vært godt nok av ny boks, så nevnte jeg et par ting tidligere. Noen ting mener jeg man har rett til å forvente, mens andre ting kunne vært hyggelige bonuser/god service. Jeg synes det er smått morsomt/ironisk at en Apple fan som Agenspoon ikke kan forstå at noen vil bruke 3000 Kr på en boks, om enn bare for å slippe kabelrotet forbundet med å måtte kjøpe en annen boks, selv til halve prisen. Personlig har boot tid, og hastigheten på menyene på min TV vært en irritasjon fra dag en. En raskere opplevelse alene ville kanskje vært nok til at jeg kjøpte en slik boks. Dersom Samsung hadde lagd den da, det kan det ikke sies at de har gjort med denne. Den er et produkt som frittstående neppe ville hatt livets rett til noen pris... Den er en finger i trynet på Samsung kunder... Og det fryder altså Agentspoon og Samco... 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Nå har jeg laget kjøpsguider for stasjonære PCer som utelukkende er designet med tanke på Windows, i snart 10 år.. har selv Windows stasjonær, aldri eid en iPhone i mitt liv, men likevel er jeg visstnok utrolig biased mot Apple.. Om det er en ting jeg kan garantere, så er det at jeg er ganske dønn nøytral når det gjelder merker og produkter. Eier jeg et produkt, er det fordi jeg mener det gir meg mest mulig verdi utifra tiden jeg bruker på det, og kvaliteten det leverer. Inkludert MacBook Pro 15R. Når jeg sier at selv JS9500 eiere burde se andre veier enn ny Evolution Kit, er det min oppfatning utifra utviklingen som har skjedd siden den gang på panel- og skjermteknologi. Du kan være så lynende forbanna og uenig du bare vil, men ærlig talt, ro ned litt. Du har kommet med utsagn som at du må ut med 50 000 kr for å få tilsvarende ytelse, selv uten 3D. Det stemmer ikke. Jeg har ikke den minste vanske med å forstå at du prioriterer annerledes enn meg, og har hatt et oppriktig ønske om å kjøpe en slik boks selv til 3000 kr om den bare var god nok. Jeg har stilt spørsmål til det juridiske med tanke på at hva som er godt nok for deg, ikke nødvendigvis er det Samsung har lovet å levere. På en side kunne sikkert Samsung fått til å levere mer funksjonalitet i et kit om de bare investerte nok penger i det, men jeg håper da inderlig ikke at de med vilje har laget et dårligst mulig produkt. Det jeg i grunn har sagt er at jeg håper at de som tenkte å få gratis oppgradering til ny TV, uten at de opprinnelig var interessert i å kjøpe boksen uansett, moralsk sett ikke skulle fått viljen sin. Jeg tror deg når du sier at du ikke havner i denne kategorien, samtidig som jeg synes vi bør ha takhøyde for å påstå at flesteparten som har klaget, har gjort dette nærmest utelukkende for å få opphevet kjøp. 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Har jeg kalt deg biased mot Apple? Nei, jeg kalte deg en "fan". Hvorfor? Jo fordi du har startet en tråd som heter "Let's Make Apple Great Again!". Noe jeg selvfølgelig også kunne vært fristet til, om det ikke hadde vært for en ting; jeg driter i Apple... Det jeg sa, skulle bety en ting; at det er ironisk at du som åpenbart liker et overpriset merke som ikke har noenting annet for seg en stil. Ikke kan forstå at noen andre kan ønske seg en overpriset stilfull oppgradering, fremfor enda en boks. Om en Samsung bruker hadde startet en tråd hvor han spurte om råd angående oppgradering til en ny slik boks. Så skulle du fått mene nøyaktig hva du vil (forutsatt at du i det minste hadde satt deg litt inn i den). Men i denne tråden, er hva du mener om den boksen faktisk fullstendig irrelevant. Det er kun at den skulle lages etter den originale avtalen som er tema. Nå er det lagd en boks. Det syntes du var bra av Samsung til tross for å vite null om den. Fordi du var redd for at "opportunistene" skulle få det de juridisk ville ha vært berettiget hvis ikke. Til tross for å vite null om hva de faktisk ville vært berettiget. Men slapp av litt selv da, det er klart jeg forstår, selvfølgelig er det mye viktigere at disse "opportunistene" ikke får det de er berettiget, når ikke du kan, ikke sant? Og at det samtidig går ut over de som ikke er "opportunister" i saken... Ja, tje, hva kan man gjøre?... Kanke knuse noen egg uten å lage omelett vøtt... Viktigere å holde fokuset der det skal være: Ingen må få noe som ikke jeg kan få! Som sagt; prøv å innse at du kan enten være på Samsung's side i denne saken, eller på forbrukerens side. Og at å fokusere på "opportunistene", er å gå Samsung's ærend... Bare så det er sagt, igjen: Det er ikke rare boksen Samsung hadde trengt å lage for at jeg ville sagt at de hadde tilfredsstilt avtalen. Men denne boksen er langt fra å gjøre det. Det er ikke en ny EVO/OCB, det er en add-on... Som fjerner features... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå