Megaoctane Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Her er det nok mange som sitter på 5 år gamle PC'er som vil oppgradere til nyere TV i samme prisklasse gratis. må ikke være geni for å forstå det. og det forstår også Komplett, Elkjøp og Samsung. de er borti sånne folk til daglig. Samsung bør legge ut en EVO Kit, så kan folk kjøpe seg det. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Her er det nok mange som sitter på 5 år gamle PC'er som vil oppgradere til nyere TV i samme prisklasse gratis. må ikke være geni for å forstå det. og det forstår også Komplett, Elkjøp og Samsung. de er borti sånne folk til daglig. Samsung bør legge ut en EVO Kit, så kan folk kjøpe seg det. "sånne folk"? Du mener sånne rare folk som forventer seg at det de blir solgt også blir levert? Jeg tipper du er en sånn folk jeg. Jeg tipper de fleste i denne tråden er slike folk... At enkelte i denne tråden likevel vil forsvare Samsungs forretnings praksis her er imidlertid helt uforståelig for meg. Det hadde jo bare vært å slippe en ny Evo boks med kraftigere SoC en gang i året. Når de nå lot være, så kan vi være rimelig trygge på at det er fordi de har regnet seg frem til at det var så få som kom til å kjøpe Evo boksene, at det lønnet seg for dem å heller betale erstatning til de få som kommer til å klage. Javel? Så la dem betale da vel? Det heter seg at "Tyven tror alle stjeler". Noe å tenke på for dere som insinuerer at folk er sleipe som forlanger solgt vare levert? At man ikke skal ha lov til å klage på at en vare som ble solgt, ikke ble levert, uten å få nedsettende insinuasjoner altså... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 (endret) At enkelte i denne tråden likevel vil forsvare Samsungs forretnings praksis her er imidlertid helt uforståelig for meg. Det hadde jo bare vært å slippe en ny Evo boks med kraftigere SoC en gang i året. Når de nå lot være, så kan vi være rimelig trygge på at det er fordi de har regnet seg frem til at det var så få som kom til å kjøpe Evo boksene, at det lønnet seg for dem å heller betale erstatning til de få som kommer til å klage. Javel? Så la dem betale da vel? Jeg har ikke forsvart Samsungs praksis, men jeg har stilt spørsmål ved hva folk forventer fra en slik boks. Kanskje du kan forklare meg hva du forventer fra et evo-kit på en HU7505 eller en F9005? Endret 25. juli 2018 av N o r e n g Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Jeg har ikke forsvart Samsungs praksis, men jeg har stilt spørsmål ved hva folk forventer fra en slik boks. Kanskje du kan forklare meg hva du forventer fra et evo-kit på en HU7505 eller en F9005? Ingenting, kun at den er en oppgradering, og kommer for salg slik som lovet. Det var et ganske "åpent" løfte i utgangspunktet. Man visste aldri hva som kom til å være av funksjonalitet i disse boksene. Kun at det ville bli som å "kjøpe en ny TV" hver gang man kjøpte en ny boks... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Så da har du forventninger da? At TV'en skal bli "som ny" for hver nye boks? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Så da har du forventninger da? At TV'en skal bli "som ny" for hver nye boks? Nei, selvfølgelig var forventningen min at den nye boksen kun skulle ha forskjellig modellnummer uten at noe var endret inni den i det hele tatt... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 (endret) Ingenting, kun at den er en oppgradering, og kommer for salg slik som lovet. Det var et ganske "åpent" løfte i utgangspunktet. Man visste aldri hva som kom til å være av funksjonalitet i disse boksene. Kun at det ville bli som å "kjøpe en ny TV" hver gang man kjøpte en ny boks... Her er en test gjort i 2013: https://www.consumerreports.org/cro/news/2013/10/samsung-evolution-kit-review/index.htm Her er et utdrag: Basically what you're getting for the money is a new remote control, a new, improved interface, and advanced live TV controls. Most of the Internet features (such as the Web browser and apps) are available on the 2012 set without the upgrade. The new hardware features, such as the faster processor and the memory upgrade, seemed to be of only marginal benefit. Frankly, it's too bad that Samsung can't just offer some of these updated features—such as the upgraded voice control and S Recommendations— as a firmware update to owners of older sets. Jeg vet ikke med deg, men jeg leser ikke dette til å bli "som å kjøpe en ny TV" på noen som helst måte. Så hvis man har kjøpt disse TV-ene i den tro at Samsung vil gi deg en ny TV-opplevelse hvert år til 3000 kr har man rett og slett ikke undersøkt spesielt godt. Endret 25. juli 2018 av N o r e n g Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Som sagt; jeg henger meg ikke så mye opp i hva den nye boksen skulle eller ikke skulle kunne ha gjort. Kun at den ikke ble levert som avtalt. Det er i grunnen alt jeg trenger å vite. Men enkelte i denne tråden må ymte frempå med ideer om at de som er missfornøyd med at den lovede boksen ikke ble levert, sikkert bare er missfornøyde for å være kjipe mot stakkars Samsung som må hanskes med slike vanskelige og utakknemlige kunder på daglig basis. Slikt skjønner jeg svært lite av. Man har inngått en avtale om kjøp med forutsetning om fremtidig støtte til produktet. Den støtten blir så bare avsluttet, og man må gå til forbrukerrådet for å få selger til å i det hele tatt foreta seg noe. I denne tråden er det så enkelte bidragsytere som mener at det er kundene som er den "skyldige" part: "hva hadde du ventet deg?"... 1 Lenke til kommentar
sam11net Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Skjønner du virkelig ikke problemet? Når Samsung reklamerer med at deres TV'er er "fremtidssikker" fordi de skal jevnlig produsere ny "innmat" til TV'ene sine som kundene kan kjøpe i fremtiden dersom de vil. Ja, da er det et problem når de lar være å gjøre som lovet. Det er som om du stiller opp på verksted for å få årlig service på bilen som fulgte med når du kjøpte, bare for å få beskjed om at: "Nei, det har vi sluttet med". Eller ville du da også sagt at det hadde vært kundens egen skyld som ikke har greie på bil? Min kommentar var off-topic til deg personlig, ikke ang. denne saken. Når du skal kjøpe noe nytt og det er viktig for deg å ha det nyeste i så lang tid som mulig, bør du kanskje undersøke litt på forhånd hva du kjøper og hva som kommer fremover. Det er forholdsvis lett å google det nyeste innen TV, komfyrer etc... (jeg antar bare at det er viktig for deg å ha det nyeste så lenge som mulig, siden du klager ovenfor på at du kjøpte receiver med HDMI 1.3 støtte rett før 1.4 kom). Det er igrunn ikke noe å være irritert over. Vi kan ikke alle være oppdatert på alt, har selv gjort kjøp som viste seg å være litt lite gjennomtenkt på forhånd, når en ny standard kom kort til etter på. Du gjør kanskje bomkjøp på AV utstyr, men så gjør du goe kjøp på noe annet. Som alle andre. Lenke til kommentar
sam11net Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Her er det nok mange som sitter på 5 år gamle PC'er som vil oppgradere til nyere TV i samme prisklasse gratis. må ikke være geni for å forstå det. og det forstår også Komplett, Elkjøp og Samsung. de er borti sånne folk til daglig. Samsung bør legge ut en EVO Kit, så kan folk kjøpe seg det. Helt enig. Jeg ville mye heller kjøpt evo kit for 2016, enn å holdt på med 12mnd med klager via forbrukerrådet, det er også litt av grunnen til at jeg klager. Kanskje, dersom mange nok klager så lager Samsung et siste Evo-kit, selv om de nå har sagt de ikke kommer til å gjøre det. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Her er en test gjort i 2013: https://www.consumerreports.org/cro/news/2013/10/samsung-evolution-kit-review/index.htm Her er et utdrag: Jeg vet ikke med deg, men jeg leser ikke dette til å bli "som å kjøpe en ny TV" på noen som helst måte. Så hvis man har kjøpt disse TV-ene i den tro at Samsung vil gi deg en ny TV-opplevelse hvert år til 3000 kr har man rett og slett ikke undersøkt spesielt godt. Tek skrev; «Samsung lanserte først sine Evolution Kits i 2012, og dette er en løsning hvor du kan oppgradere TV-en din slik at den blir på sitt mest moderne. Ved hjelp av slike Evolution-kits kan du kjøpe maskinvare som inneholder det nyeste av teknologi og standarder, og var du en av de som kjøpte selskapets nye 9000-serie i 2013, kan du altså oppgradere den med en slik boks. Les også: Denne boksen gjør TV-en så god som ny » Blir en fullverdig 4K-TV Nå kan du snart oppgradere din F9005-modell fra Samsung. Nå kan du snart oppgradere din F9005-modell fra Samsung.Foto: Ole Henrik Johansen / Hardware.no Den nye «hjernen» heter Samsung Evolution Kit SEK-2500U, og vil gi din eksisterende 4K-TV en del vesentlige forandringer. Da vi testet en rekke av første 4K-TV-ene som kom på markedet i 2013, manglet de aller fleste av dem ulike standarder for å være en fullverdig 4K-TV. Ved å kjøpe den nyeste oppgraderingspakken, vil du få standardene og inngangene som Samsungs 9000-serie mangler. Du får blant annet støtte for H.265, den nye videokodeken som omfatter 4K-oppløsningen. Med dette på plass åpnes det muligheter for å se 4K-innhold fra blant annet Netflix, via en egen TV-app som du kan laste ned fra applikasjonsmarkedet til Samsung. Samtidig får du støtte for HDMI 2.0, som er det nyste varianten av grensesnittet for overføring av signaler, der du blant annet kan øke antall bilder i sekundet fra 30 til 60 når du ser innhold i 4K. I tillegg vil du få oppdaterte versjoner av andre funksjoner som HDCP og MHL. Kjappere og mer moderne Ny fjernkontroll er en av tingene som det nye Evolution-kittet inneholder. Ny fjernkontroll er en av tingene som det nye Evolution-kittet inneholder.Foto: Ole Henrik Johansen / Hardware.no Det nye Evolution-kittet gir deg også en rekke andre oppgraderinger. Blant annet sitter det en kraftigere firekjerners prosessor under panseret, som vil gjøre TV-en raskere i bruk. Samsung har også valgt å legge ved sin nye fjernkontroll i pakken med sitt Evolution Kit. Denne fjernkontrollen fungerer mye på samme måten som den du bruker til å kontrollere spillkonsollen Nindento Wii. Du styrer TV-en ved å peke direkte mot skjermen, hvor en prikk dukker opp og viser hvor du treffer.« Selv Tek skriver at TV-en blir fremtidsrettet og at man slipper å kjøpe ny hvert år. Det finnes også mye annet som roser denne løsningen opp i skyene. Selgere har stått i alle butikker og anbefalt disse tv-ene fordi de skulle være så fantastisk oppgraderingsvennlige. Ja, det skulle bli som å få «ny TV hvert år». Mulig enkelte burde bedre ha sett begrensningene, men å latterliggjøre at mange oppegående folk kjøpte denne TV-en fordi den i tillegg til å være en god TV også kunne oppgraderes levner deg ingen tvil om. Problemet her er heller at Samsung har oversolgt funksjonalitet, og løyet om hvor mange oppgraderinger som skulle komme, og hva de skulle inkludere. Om Samsung må betale til disse få som har klaget, tror dere at de vil ha tapt eller tjent penger på «Evolution Kit»-strategien sin? Strategien om å overdrive nytten og lyve om hvor mange oppgraderinger man kan få. Jaja, så er det helt sikkert noen som slenger seg på som ikke hadde kjøpt kittet, men så må man også spørre eeg hvorfor de ikke hadde kjøpt kittet? Jo, fordi det er for de fleste lite å hente på det (med mindre man har F-modellen og muligens HU). Noen trodde at de ville bli oppdatert med de nyeste teknologiene. Slik ble det ikke. Det de kunne fått i dag var kanskje en langt raskere TV, eARC, Tizen, og en laaangt raskere TV. Selv om dette er mindre oppgraderinger skal man ikke se bortifra at en god del hadde valgt å gå for dette etter noen år. Det er ikke alle som er like interessert i kjøpe seg en mediaboks, og uansett ser mange TV med smart-tv brukergrensesnittet som er veldig tregt. Vi kan mene hva man vil, men det som er på det rene er at Samsung har forledet sine kunder. Dette har de tjent rått på. Nå må de betale; og tro meg - de vil uansett ha tjent på løgnene om Evolution Kit. Det var tross alt det som skilte de fra de andre TV-produsentene i mange år. Viktigheten av dette ble kommunisert til hele verden i form av presseneldinger. CES var stedet. Mens de andre snakket om bildekvalitet snakket Samsung om muligheten for å kjøpe en boks og få en «ny TV hvert år». Det er ikke rart mange har blitt lurt. Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Da har ITavisen.no en ny artikkel med svar fra Samsung Norge og Elkjøp. https://itavisen.no/2018/07/27/dette-sier-elkjop-og-samsung-til-tv-kundene-som-foler-seg-lurt-av-dem/ Lenke til kommentar
sam11net Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Dette er jo kjempe bra om vi får evo-kit 2018, men tror ikke noe på det. Samsung må bare hale ut tiden i 1,5år til, før alle er utenfor reklamasjons tid. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 Dette er jo kjempe bra om vi får evo-kit 2018, men tror ikke noe på det. Samsung må bare hale ut tiden i 1,5år til, før alle er utenfor reklamasjons tid. Heldigvis har de som har meldt inn saken sin gjort dette godt innenfor 5-årsfristen. Blir bare et problem for dem som ikke har det. Lenke til kommentar
sam11net Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Litt mer info om dette på ITavisenhttps://itavisen.no/2018/08/09/itavisen-snakket-med-advokat-om-elkjop-tv-saken-se-intervjuet/ Lenke til kommentar
sam11net Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Fikk nettopp mail fra forbrukerrådet om at pilotsaken som nå behandles i forbrukerklageutvalget tar litt lenger tid. Forventet svar var august/september, men nå er det forventet svar, tidligst midten av oktober. Slik jeg forstår det, så skal forbrukerklageutvalet svare på om de vil ta denne saken for retten eller ikke. (sikkert noen her som kan dette mye bedre enn meg). 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Gode nyheter til Samsung eiere .... Ny EVO KIT ... problemet løst bare å kjøp .... https://www.recordere.dk/2018/09/opgrader-dit-aeldre-samsung-tv-med-nyt-evolution-kit/ Lenke til kommentar
samco Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Mere info ... gjenstår bare om folk som klaget kommer til,å kjøpe kittet https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1537437409 Lenke til kommentar
deleder Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 (endret) Dette kittet får nok lite å for den pågående saken.EDIT: Hvor blir det av HU7505 og HU8205? Begge har støtte for Evolution Kit..? Merkelig! Klarer ikke Samsung å hjelpe kundene med disse TV-ene innrømmer de jo nærmest at de har gått på en smell Endret 20. september 2018 av deleder Lenke til kommentar
sam11net Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Gode nyheter til Samsung eiere .... Ny EVO KIT ... problemet løst bare å kjøp .... https://www.recordere.dk/2018/09/opgrader-dit-aeldre-samsung-tv-med-nyt-evolution-kit/ Ser ut som det bare gjelder Danmark så langt, men håper selvfølgelig det kommer til Norge også. Men bare fordi noe blir lansert i Danmark, betyr ikke det, at det blir lansert i Norge også. Dette kittet får nok lite å for den pågående saken. EDIT: Hvor blir det av HU7505 og HU8205? Begge har støtte for Evolution Kit..? Merkelig! Klarer ikke Samsung å hjelpe kundene med disse TV-ene innrømmer de jo nærmest at de har gått på en smell Det kan se ut som evokit kommer først til Danmark. HU7505 og HU8205 er Norske modeller, slik jeg forstår det, var de aldri solgt i Danmark. De blir nok inkludert når Samsung lanserer dette i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå