Hjelp!!! Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Såg ein heimelaga HDD kjøler, der er det jo 3 lag med kobber sager bere slikt mønster du skal ha i den miterste. Men på ei vannblokk til CPU såg det ut som om det bere var 2 lag, kva bruker du til å lage hol ned i det nederste lage med? Korleis veit du kor langt ned du kan gå? Kor kan mann bestille kobber via internett? Lenke til kommentar
korny Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 man bruker en fres for og lage sporene i bloka, man kan også bruke boremaskin men da blir det veldig dårlig resultat. Lenke til kommentar
Sjurh Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) jeg har sett litt rundt, og kom fram til at dette er den morsomste/letterste, du finner den her Endret 13. desember 2003 av Sjurh Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 jeg har sett litt rundt, og kom fram til at dette er den morsomste/letterste, du finner den her Jeg lagde en slik for en tid siden: FANTA COOLER. Men jeg har ikke fått tak på en kobber plate å feste den på ennå, så den ligger desverre utestet i skuffen over "prosjekter på vent". Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Takk for linken Sjurh. Men kest kan eg bestille kobber? Lenke til kommentar
Sjurh Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) det er litt forskjellig, vet at klasern har det ihvertfall. ellers kan du se etter blikkenslagere. eller bryte deg inn på en videregående skole med mekk-linje http://www.clasohlson.no/ en blikkenslager eller å kjøpe fra videregående skole er nok lettest EDIT: kobber altså Endret 13. desember 2003 av Sjurh Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Visst eg skal lage ei CPU vannblokk, kor tjukt bør det nederste kobberlage vere? Og kor tjukt bør det kobberlage oppå vere? På Clas Ohlson får du kobberplater(halvstive) i størelser: 0.2mm 0.3mm 0.5mm 1.0mm Visst eg skal ha plexiglas til å feste blokka med i dei fire hola rundt soketA, kor tjuk skal den vere? (fås i 2mm,3mm,4mm og 8mm på clas ohlson) Kva slags messingrør bør eg ha? (der vatne kjem inn/ut til cpublokk) Clas Ohlson Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Plata som er underst bør være minimum 2mm.. Lenke til kommentar
Sjurh Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 du kan jo seff bruke aluminium også. hvis du ser på artikkelen er det nesten ingen forskjell på alu/kobber. det er også lettere, men det er mer en fordel når vi snakker om store kjøleribber, og ikke vannkjøling. alu er også billigere Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 kor bur du? nesten alle storbyer har ein plass som sel brukt kopar.(metallgjenvinng) der betaler du 25kr kg. bunbplata har visst best kjøle-effekt når ho er på 5mm og opp... fordelen med kopar er at du kan lodde det, ulempen at det er eit slit å saga og bore i den. alu er lett å jobbe med men kan ikkje loddes god design på vannblokk litt meir om blokker... den første linken har ein graf ein plass korleis det er med temperaturer og tjukkelsen på botn av blokken... Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 er det blokk til amd så behøver man jo ikke lage kanal i hele blokka, bare rett over core Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Trur ikkje du treng å lage kanalar i det heiletatt om vatnet renner rett ned på core. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Trur ikkje du treng å lage kanalar i det heiletatt om vatnet renner rett ned på core. uansett så blir det vel en kanal så fort vannet har gjort jobben sin(kjøle over core) så skal det fortest mulig ut av blokka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå