rogerthat Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Når jeg skal slette bilder på min iPhone (x) for å rydde plass, så ser jeg at samme bildene ligger som slettet på iCloud.com når jeg logger på via Windows. Jeg trodde at alt ble sikkerhetskopiert selv om jeg sletter det på iPhonen. Er det noe jeg gjør feil? Lenke til kommentar
Xphylion Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Eneste sikre måten å ta backup av bildene er å bruke Dropbox eller overføre de til pcen din. Icloud er først og og fremst en synkroniseringstjeneste. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Er det ikke slik at bildene du sletter fra Bilder-appen på iPhone eller Mac, legger seg i en egen mappe (Slettet) hvor de ligger i 30 dager....? Du kan slette disse umiddelbart hvis du ønsker det, men det skal fungere som en slags ekstra backup. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Når du tar et bilde, legges det også i iCloud. Når du sletter et bilde, slettes det også i iCloud. Du må kopiere bildene til et annet sted dersom du vil ta vare på dem. Lenke til kommentar
rogerthat Skrevet 20. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2018 Eneste sikre måten å ta backup av bildene er å bruke Dropbox eller overføre de til pcen din. Icloud er først og og fremst en synkroniseringstjeneste. Har sett på det der. Koster visst 99 kr PR måned med 1TB. Lenke til kommentar
rogerthat Skrevet 20. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2018 Er det ikke slik at bildene du sletter fra Bilder-appen på iPhone eller Mac, legger seg i en egen mappe (Slettet) hvor de ligger i 30 dager....? Du kan slette disse umiddelbart hvis du ønsker det, men det skal fungere som en slags ekstra backup. Ser at det ligger i egen mappe som slettes etter 30 dager. Greit å ha hvis du angrer. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Når du tar et bilde, legges det også i iCloud. Når du sletter et bilde, slettes det også i iCloud. Du må kopiere bildene til et annet sted dersom du vil ta vare på dem. Det er helt riktig. Men hva hvis man setter opp iCloud Drive? Vil ikke det da bli en "Disk" man kan legge bilder for å beholde dem, og så slette hvis man har lite lagringsplass på telefonen? Hvis ikke, så ser jeg ikke poenget med å betale for lagring på iCloud. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Slette er slette uansett hvordan man ser på det. Sync er å holde A og B like med innhold. I en toveis sync vil endring på A ( nye data eller slettede data) reflekteres i B. Det man ber om av funksjonalitet her er fortløpende backup av bilder. Med icloud photo library , photo stream kan man med noen grep få mere kontroll. Anbefales å studere denne artikkelen. https://www.imore.com/one-weird-trick-keep-your-iphone-free-photo-storage Lenke til kommentar
ozone Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Sync er å holde A og B like med innhold. Problemet er at det er dårlig kommunisert hvordan det funker. Jeg ser ikke ordet synkronisering i innstillinger. Derimot seg jeg ordet sikkerhetskopi, der man får sikkerhetskopiert ting som bilder, dokumenter osv. I mine øyne burde ting aldri slettes fra en sikkerhetskopi, selv om det aktivt ble slettet på telefonen. Det kunne jo være utlilsiktet! En sikkerhetskopi er jo til for å ha viktige ting flere steder, hvis en av stedene skulle bli utsatt for et havari, virus, krytpolocker osv. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Jeg siktet til icloud photo library eller andre sync tjenester. icloud «drive» er online lagring og ikke en bilde sync funksjon. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 iCloud photo libary er en sync tjeneste, ikke en backup tjeneste. Settere du ett sted sletter du alle steder. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Google photo funker vel på iPhone? https://itunes.apple.com/us/app/google-photos/id962194608?mt=8 Tar backup av de mappene du vil, og du kan fint slette på telefonen uten at de slettes der (på android iallefall). Ubegrenset lagring så lenge man holder seg unna 16 megapikslers oppløsning 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå