norsemanGrey Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Jeg har en server stående hjemme som egentlig ikke trenger internett tilgang foruten visse appliaksjoner som Plex og TeamViewer. Er det mulig å sette opp ruteren (Asus RT-AT66U) slik at kun internett trafikk til disse applikasjonene (portene) blir åpnet til denne serveren? Eller må det gjøres på serveren (Firewall e.l.)? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Dersom du har brannmur på både serveren og ruteren så må det åpnes begge steder for at trafikk skal slippes gjennom. Det er fullt mulig å ha strengere brannmmur-regler på serveren for eksempel. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 19. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2018 Dersom du har brannmur på både serveren og ruteren så må det åpnes begge steder for at trafikk skal slippes gjennom. Det er fullt mulig å ha strengere brannmmur-regler på serveren for eksempel. Hvis jeg kun slipper gjennom spesifikk trafikk på ruteren, trenger jeg da å sette opp brannmur regler på serveren? Er det i det hele tatt mulig å sette opp brannmur regler på ruteren som bare gjelder for en enkelt maskin innenfor nettverket? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Nei, det holder med regler på en brannmur. De fleste brannmurer har mulighet for å spesifisere i detalj hvilken / hvilke ip adresser, porter osv. en regel gjelder for. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 19. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2018 Jeg regner med det gjøres på denne siden på min ruter og at jeg velger "White List". Men hvis jeg f.eks. da kun skal tillate Plex tilgang til Internet, hva setter jeg da som "Source IP / Port Range"? Jeg antar at "Destination IP / Port Range" er IP på serveren på mitt lokale nettverk og porten Plex benytter seg av? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Du har det baklengs / omvendt. Ifølge teksten på bildet der så er "source IP" på LANet ditt, og destination på internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå