privinius Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Hei! Kjenner at jeg begynner å vokse fra mitt kjære D5100, og har ønsker om å gå over til fullformat. Jeg vil helst bruke mindre enn 15 000 på nytt kamera, og har kommet frem til at Sony A7II skal være et mye bedre kamera på alle områder. Ser at på bhphotovideo.com, at jeg kan få body med en god kit-linse (28-70mm) til 10k nå, som er mange tusenlapper billigere enn i Norge. Jeg innser at jeg går glipp av fem års reklamasjon og slikt, men når det ser ut som det er 7 000 billigere er det kanskje et for godt kupp til å avslå. Kan jeg finne noen andre kameraer i samme prissegment som er å foretrekke? Noen som har gode erfaringer med bhphotovideo? Mvh Privinius. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Du har beregnet inn forsikret frakt og moms pålegg ved import ? Hvis du har det blir det jo billigere om du synes det er greit å miste det norske forbrukervernet Lenke til kommentar
privinius Skrevet 19. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2018 Jeg studerer i Australia, så frakt og moms er heldigvis ikke en stor utfordring. :-) Fra det jeg ser er det bare 10% moms her. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Har du 5 års reklamasjon i Australia ? Lenke til kommentar
se# Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Høres ut som bra tilbud. Vil tro det kommer tilbud på A7 II andre steder også - inklusiv i Norge - nå når A7 III er lansert, men jeg vet selvsagt ikke noe om når eller hvor gode disse vil bli. Har handlet fra B&H et par ganger uten problemer, men det har ikke vært i denne prisklassen og har aldri hatt behov for å reklamere. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Hvis ikke A7 er befengt med problemer ser jeg ingen grunn til og ikke handle kameraet, sjekk om det har vært skrevet på nettet om problemer/senskader angående modellen. Lenke til kommentar
se# Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Vet ikke om det er interessant, men Scandinavian Photo kjører tilbud på A7 II med 28-70 linse til 14.000. https://www.scandinavianphoto.no/produkt/1007551042/sony/a7-ii-fe-28-70-3-5-5-6-oss Bor du i utlandet kan du muligens få igjen moms, men da må du sjekke reglene nøye. Gjorde det en gang, men det er 20+ år siden så jeg vet ikke hva som gjelder av regler nå. Lenke til kommentar
privinius Skrevet 7. april 2018 Forfatter Del Skrevet 7. april 2018 Takk for alle svar! Dustin endte opp med å ha et sinnsykt tilbud, hvor jeg fikk A7 II med linse til 12 790, så får jeg familie til å sende det til meg. :-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå