Baardsen Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 (endret) Har en Samsung Ue55 som jeg byttet led på å så klarte jeg Sørensen meg den kunsten å rive av en flatkabel på ene siden av panelet. Er disse limt eller hvordan er de festet? Vedlagt bilde av flatkabel Endret 19. mars 2018 av Baardsen Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 19. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2018 Bilde av kabelen. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Fikse dette selv tror jeg blir mission-impossible. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Det er en Flexible PCB. Ikke helt det samme som flatkabel. Det finnes veldig mange forskjellige typer, de har ofte ZIF kontakter. Dvs at det er en klemme som åpnes, FPCB kanten legges inn, og kontakten klemmes igjen. Men den der kan se ut som vanskelig å fikse, det var usannsynlig mange ledere. De tåler ikke så mye, den ser noe krøllet ut. Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Dette er COF - chip-on-flex, det finnes 'billig' kina utstyr som kan klare å få denne på plass igjen men jeg regner med at det vil være billigere å kjøpe et nytt panel. Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 28. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2018 Hah jeg fant noe utstyr på aliexpress til å fikse sånt og noen youtube videoer som viser sånn ca hvordan det gjøres. Da gjenstår det bare å se om en får det til. Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 28. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2018 Dette er COF - chip-on-flex, det finnes 'billig' kina utstyr som kan klare å få denne på plass igjen men jeg regner med at det vil være billigere å kjøpe et nytt panel. Panelet koster like mye eller mer enn et nytt tv faktisk. Nå får en jo 55" til 3-4000 kroner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. mars 2018 Del Skrevet 28. mars 2018 Panelet koster like mye eller mer enn et nytt tv faktisk. Nå får en jo 55" til 3-4000 kroner. Derfor gir det liten mening å reparere elektronikk som er eldre enn garanti/reklamasjonsfrist. Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 12. april 2018 Forfatter Del Skrevet 12. april 2018 Det er en Flexible PCB. Ikke helt det samme som flatkabel. Det finnes veldig mange forskjellige typer, de har ofte ZIF kontakter. Dvs at det er en klemme som åpnes, FPCB kanten legges inn, og kontakten klemmes igjen. Men den der kan se ut som vanskelig å fikse, det var usannsynlig mange ledere. De tåler ikke så mye, den ser noe krøllet ut. Det er faktisk ikke mer enn 8 ledere som en må få til å flukte etter det jeg kan se. Her er de limt eller kanskje det er loddepasta med lav smeltetemp de bruker, ikke noen kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå