Gå til innhold

11 millioner samlet inn til Leger Uten Grenser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nå i det minste godt at voksne menneskers trassighet kan komme mennesker i nød til gode, men for min del er det noe litt uggent over "gode" handlinger som virker primært å være motivert av et ønske om å "ta" andre. 

Jeg tror det er omvendt er det den gode handlingen som er det primære, og å sende Listhaug en melding er bare en  bonus, 45 000 mennekser hadde ikke sent blomster til Moxnes om det var det som var motaksjonen, ei heller hadde 45 000 mennesker griddet å sende slemme postkort til  Listhaug, men når man har muligheten til å gi penger til en organisasjon som er høyt ansett av omtrent alle i hele verden og samtidig si, at nei vi er mot Listhaug sine utspill og kvasi facistiske tedenser. ja så er det bare en bonus.

Ja en kan i alle fall håpe,

Lenke til kommentar

Ja. LUG er ikke tilknyttet noen politisk organisasjon og har ikke en politisk agenda.

Jeg finner det litt forskrekkende at du tror det er sosialister som donerer til denne kampanjen.

Det kommer vell an på hva en legger i å ha en politisk agenda. De har gått temmelig hardt ut mot de som ønsker/fører en strengere innvandringspolitikk og har nektet å motta penger fra EU fordi de har vært uenige når EU har prøvd å stramme inn, så helt uten agenda kan de vel vanskelig sies å være? 

Tusenvis av mennesker lider under EU-Tyrkia-avtalen. Leger Uten Grenser ber Europas politikere om å radikalt endre sin tilnærming til migrasjon og sikre at unødvendig lidelse på grensene raskt opphører. 

https://legerutengrenser.no/nyheter/ett-ar-med-eu-tyrkia-avtale-en-skrekkhistorie

I dag kunngjør Leger Uten Grenser at i protest mot Europas katastrofale asyl- og migrasjonspolitikk, vil organisasjonen ikke lenger ta imot penger fra EU-land og Norge. Avgjørelsen har umiddelbar effekt og gjelder alle Leger Uten Grensers prosjekter verden over.

https://legerutengrenser.no/nyheter/stanser-all-finansiering-fra-eu-og-norske-myndigheter-pa-grunn-av-kynisk-og-umenneskelig

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar

Du sier at LUG har gått hardt ut med politiske ytringer. Jeg påstår at det ikke er i en spesielt stor konflikt med demmes uavhengighet, så lenge de ikke bruker penger på å drive politiske kampanjer for en sak.

Nå var påstanden at de ikke hadde noen politisk agenda. All den tid leger uten grenser ønsker, og prøver, å påvirke Europas flyktning- og innvandringspolitikk må de vell kunne sies å ha en politisk agenda? 

Lenke til kommentar

Kjempebra, men hva har dette egentlig med Listhaug å gjøre? På hvilken måte er dette å protestere mot hennes angivelige islamofobi og rasisme? 

https://www.facebook.com/donate/241150446429792/10160008997210570/

Den ble startet for å vise støtte til mistillitsforslaget mot Listhaug. Derfor har det noe med henne å gjøre. Det var ca 200 personer som møtte opp før å vise støtte mot dette forslaget, og noen promille av befolkningen "skrev under" på at de støttet henne, eller trykket på en knapp. 

Lenke til kommentar

Slår et slag for en innsamlingsaksjon til innkjøp av Teletubbies & Mylittleponnie til trøst for alle som føler seg krenket når det blir sagt slemme ting i offentligheten. Gjezzz. Etter måneder og uker hvor det politiske ordskiftet utelukkende har dreid seg om do´s and dont´s på fest, så håpet man at de endelig skulle ta tak i (voksne) politiske saker. Men, nei. Regjeringskrise over FB-retorikk. Føkkings lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Listhaug står fritt til å si hva hun vil. Og representantene på Stortinget står akkurat like fritt til å si at de ikke har tillit til Listhaug basert på det hun sier.

Mistilliten kommer ikke av et FB innlegg, det kommer av alt Listhaug har gjort og sagt mens hun har vært minister.

Usikker på om noen har hørt om ordtaket "dråpen som fikk begeret til å renne over". ?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå var påstanden at de ikke hadde noen politisk agenda. All den tid leger uten grenser ønsker, og prøver, å påvirke Europas flyktning- og innvandringspolitikk må de vell kunne sies å ha en politisk agenda? 

Ok. Kanskje jeg tar litt lett på ordet agenda. Men jeg regner med at de som trekker frem argumentet om politisk agenda også legger mye mer i ordet enn at de ytrer seg i samfunnsdebatten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...