VRK18 Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Kjempebra, men hva har dette egentlig med Listhaug å gjøre? På hvilken måte er dette å protestere mot hennes angivelige islamofobi og rasisme? https://www.facebook.com/donate/241150446429792/10160008997210570/ Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 For mange så har dette rabalderet blitt til en god gammaldags "good vs evil" situasjon der de som tar den selvgode og moralsk overlegne høyborgen viser at de er snillere og "varmere" ved å donere til en organisasjon som er kjent for politisk vinkling og veldig pro-masseinnvandring. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gavekort Skrevet 18. mars 2018 Populært innlegg Del Skrevet 18. mars 2018 (endret) For mange så har dette rabalderet blitt til en god gammaldags "good vs evil" situasjon der de som tar den selvgode og moralsk overlegne høyborgen viser at de er snillere og "varmere" ved å donere til en organisasjon som er kjent for politisk vinkling og veldig pro-masseinnvandring. Ironien i innlegget her gjør meg målløs. Endret 18. mars 2018 av Gavekort 12 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 18. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2018 For mange så har dette rabalderet blitt til en god gammaldags "good vs evil" situasjon der de som tar den selvgode og moralsk overlegne høyborgen viser at de er snillere og "varmere" ved å donere til en organisasjon som er kjent for politisk vinkling og veldig pro-masseinnvandring. Enig. Godhetsbastionen som de kalles. Jeg ser mange skryter på Facebook av at de har donert. De driter nok egentlig i LUG, de vil bare vise hvor gode de er. Virtue signaling heter det på engelsk. https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Virtue%20Signalling Er LUG for å ta imot flere migranter? 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 For mange så har dette rabalderet blitt til en god gammaldags "good vs evil" situasjon der de som tar den selvgode og moralsk overlegne høyborgen viser at de er snillere og "varmere" ved å donere til en organisasjon som er kjent for politisk vinkling og veldig pro-masseinnvandring. Ironien i innlegget her gjør meg målløs. Ingen ironi her. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 For mange så har dette rabalderet blitt til en god gammaldags "good vs evil" situasjon der de som tar den selvgode og moralsk overlegne høyborgen viser at de er snillere og "varmere" ved å donere til en organisasjon som er kjent for politisk vinkling og veldig pro-masseinnvandring. Ironien i innlegget her gjør meg målløs. Ingen ironi her. Jo. Det er du som gjør en alturistisk handling om til "good vs evil" med innlegget du brukte til å beskylde andre for det samme. Det er ubegripelig hvor kynisk man må være for å se på alle donasjoner som en bragging right når dette er noe som skjer hele tiden. 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Så bra. Men skjønner ikke helt hvordan dette skal presenteres som et stikk mot Listhaug. Tipper hun også er glad for at det doneres penger til gode formål. 7 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 For mange så har dette rabalderet blitt til en god gammaldags "good vs evil" situasjon der de som tar den selvgode og moralsk overlegne høyborgen viser at de er snillere og "varmere" ved å donere til en organisasjon som er kjent for politisk vinkling og veldig pro-masseinnvandring. Ironien i innlegget her gjør meg målløs. Ingen ironi her. Jo. Det er du som gjør en alturistisk handling om til "good vs evil" med innlegget du brukte til å beskylde andre for det samme. Det er ubegripelig hvor kynisk man må være for å se på alle donasjoner som en bragging right når dette er noe som skjer hele tiden. Det er jo akkurat hva det er. Alle disse donasjonene kan gjøres når som helst, til en hvilken som helst veldedig organisasjon. Men istedenfor det så gjør de det om til en selvrettferdig handling for å vise hvilken politisk stans de tar. De er altså IKKE bedre enn de som sender blomster til Listhaug. Like flaut. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 (endret) Det trenger ikke å være et stikk mot Listhaug selv om det er et tegn på solidaritet og godvilje hos folket. Når man ser høyreradikale sende blomster til noen i politisk posisjon så er det kanskje litt greit å minne folket på at majoriteten er gode mennesker som også kan gi. Det er jo akkurat hva det er. Alle disse donasjonene kan gjøres når som helst, til en hvilken som helst veldedig organisasjon. Men istedenfor det så gjør de det om til en selvrettferdig handling for å vise hvilken politisk stans de tar. De er altså IKKE bedre enn de som sender blomster til Listhaug. Like flaut. Jo det er mye bedre enn å sende blomster til Listhaug, og det er ikke forbudt å lage en donasjon nå for grunn nevnt over. Det er faktisk dere som lager fuzz over en god gjerning og setter grenser på når man skal kunne gi, og for hvilken grunn. Det er også du som gjør dette til å bli en "good vs. evil", derav min bemerkelse på ironien rundt det. Endret 18. mars 2018 av Gavekort Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Majoriteten av de som sendte blomster til Listhaug var vel strengt tatt ikke høyreradikale. Verdt å presisere. 6 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Antallet spiller ingen rolle. Dette er ren symbolikk. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Jeg bryr meg ikke om antallet eller om det er penger eller blomster når jeg får støttegaver om jeg har gebursdag eller er på sykehuset. Det er tanken som teller, ikke antall penger. Noe denne, helt absurde, situasjonen rundt Listhaug nå viser. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Antallet spiller ingen rolle. Dette er ren symbolikk. Antallet spiller helt klart en rolle. Det er ikke slik at et fåtall skal få sette premissene. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Jeg ser ikke det store problemet med at Listhaug mottar blomster? At folk donerer penger? Er det ikke bare fint om folk gir blomster til andre for å oppmuntre dem, vise støtte? Er det ikke bare fint når folk donerer til veldedige organisasjoner? Det er vel bare bra at folk viser engasjement og støtte? Ellers følger jeg det med ytre-høyre blir noe urettferdig. Det at noen støtter deg, betyr ikke at du støtter deres synspunkt. Og hvis du ser på det så støtter faktisk Støre ytre-venstre sitt mistillitsforslag. Rødt er jo så nærme en kommer kommunisme i et demokrati. Hvis ytre høyre er så ille, hvorfor er ikke ytre-venstre? Det er jo fordi landet vårt er politisk langt til venstre. Så Rødt blir ikke like ekstremt for oss. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Det er nå i det minste godt at voksne menneskers trassighet kan komme mennesker i nød til gode, men for min del er det noe litt uggent over "gode" handlinger som virker primært å være motivert av et ønske om å "ta" andre. 4 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 (endret) Det er nå i det minste godt at voksne menneskers trassighet kan komme mennesker i nød til gode, men for min del er det noe litt uggent over "gode" handlinger som virker primært å være motivert av et ønske om å "ta" andre. Enig. Fint at en god organisasjon får penger, men begrunnelsen er latterlig. Justisministeren fikk blomster. Det må vi aksjonere mot, og attpåtil håpe at blomstene visner. Møt hat med kjærlighet kalles det visst. Edit: Referanse NRK: – Men eg tenkte at blomar visnar så fort. Me må gjera noko anna. Ein motaksjon til dei idiotiske blomane, rett og slett, seier Ahamath. – Du unner henne ikkje blomar? – Jo, eg unner henne ein haug med blomar som visnar. Eg håpar dei tar bilete når dei blir kasta i søppelet, òg. Endret 19. mars 2018 av Fustasjeopphengsforkobling 2 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Det er nå i det minste godt at voksne menneskers trassighet kan komme mennesker i nød til gode, men for min del er det noe litt uggent over "gode" handlinger som virker primært å være motivert av et ønske om å "ta" andre. Jeg tror det er omvendt er det den gode handlingen som er det primære, og å sende Listhaug en melding er bare en bonus, 45 000 mennekser hadde ikke sent blomster til Moxnes om det var det som var motaksjonen, ei heller hadde 45 000 mennesker griddet å sende slemme postkort til Listhaug, men når man har muligheten til å gi penger til en organisasjon som er høyt ansett av omtrent alle i hele verden og samtidig si, at nei vi er mot Listhaug sine utspill og kvasi facistiske tedenser. ja så er det bare en bonus. 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 (endret) Kreativt da å lage en veldelighets-aksjon som samtidig av mange kan tolkes som en aksjon mot et parti eller en minister sin måte å snakke på :-) Tipper at denne ideen blir bruk senere av mindre kreative når når den først er unfanget. Gi penger til Røde Kors som en protest mot noen vi ikke liker? Bra sjakk-trekk. Liksom vanskelig å argumentere mot innsamling mot Røde Kors. Endret 19. mars 2018 av lada1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 19. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2018 (endret) Er LUG en politisk nøytral organisasjon? Er det tilfeldig at det var akkurat denne organisasjonen sosialistene valgte? Endret 19. mars 2018 av VRK18 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Ja. LUG er ikke tilknyttet noen politisk organisasjon og har ikke en politisk agenda. Jeg finner det litt forskrekkende at du tror det er sosialister som donerer til denne kampanjen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå