Gå til innhold

Samsung Galaxy S9+ - problemer med MMS og komprimering av bildefiler


ASU

Anbefalte innlegg

Ny mobil fredag.Alt funker supert unntatt sending av MMS. Har kommet så langt at jeg skjønner at filene er for store da Telenors MMS sentral tar filer bare opp til 2 MB. Når jeg har forsøkt å sende vises teksten: komprimeres osv og meldingen vieses som sendt. Har sendt til ulike mottakere som har ulike mobileverandører så feilen ligger hos meg.Andre som har lignende problemer? Noen som har gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har etter 2 besøk i Telenorbutikken fått svar og en løsning som fungerer. Svaret er at den forhåndsinnstilte meldingsappen fra Samsung ikke komprimerer tilstrekkelig. Telia/Chess/ OneCall har en MMS grense på 100 Kb, mens Telenor har 300. Altså fungerer appen mellom Telenorkunder. Løsningen er å installere Googleappen Message.

Må si jeg er noe forundret over at dette ikke kommer tydeligere fram i reklamen for telefonen. Mulig det står som et obs under spesifikasjoner. Det er riktig det en skriver over her at Telenorbutikken ikke visste. Var temmelig avvisende helt til jeg ble rimelig sint og forlangte et svar.Så da vet dere det hvis andre spør og ikke vet. Egentlig skjønner jeg ikke at det bare var min telefon- det er da mange som har kjøpt denne typen mobil etter at den kom i kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg har etter 2 besøk i Telenorbutikken fått svar og en løsning som fungerer. Svaret er at den forhåndsinnstilte meldingsappen fra Samsung ikke komprimerer tilstrekkelig. Telia/Chess/ OneCall har en MMS grense på 100 Kb, mens Telenor har 300. Altså fungerer appen mellom Telenorkunder.

Det der er oppspinn, alle operatører støtter minst 300kb, som er en spesifikasjon alle må følge. Videre er det slik at MMS transkodes på serveren til operatøren ved behov, da nettet sjekker med telefonen som skal sende og motta, hva slags størrelser og oppløsninger som støttes. Telenor har forøvrig 2MB som maks grense og Telia har 1MB.

Lenke til kommentar

Ja, hva skal man tro ? Jeg har en sterk mistanke om at selgeren ikke visste hva han skulle lete etter. Jeg har sjekket med Telia også og der fikk jeg til svar at grensen var 2 MB. Telia gir også samme råd om å installere Googles Message så noe er det som ikke er helt plankekjøring. Venter på svar fra Teknisk support hos Telenor og hvilket svar de vil gi. Synes for øvrig at det er merkelig at det ikke er flere som har fått dette problemet. Men inntil videre fungerer det for min del. Takk til dere som tar dere tid til å svare :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...