mistercartman Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Sitter her med et Gainward GF3 med standard kjøling. Tenkte å bytte ut til Crystal orb med Storm fan oppgradering på GPU. Noen som har erfaring med om man får noen markant økning i overklokkingsytelse?? Tenkte også å slenge på noen heftige kjøleribber på ram`en, noen som har erfaringer med dette? Og tilslutt fjerne den guffa som er standard på GPU`en og ram`en og bytte ut med artic silver. [ Denne Melding var redigert av: mistercartman på 2002-03-02 21:04 ] Lenke til kommentar
blackice Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Det gjalp ikke meg en dritt å bytte til crystalorb vifta, selv om jeg planslipte, la på as2 i riktig mengde, samt at jeg festet kjøleribba med 2skruer gjennom skjermkortet. Med dette så raporterer asus probe 50grader idle og opptil 60 ved full gaming :sad: det er alt for varmt for en vifte/ kjøleribbe som koster rundt 150kr. Bruk heller en gammel cpu vifte eller noe :smile: De har mye større kjøleribbe. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 CPU vifte er ingen dum idè. Prøvde å få plass til en socket a vifte og ribbe, men ble ikke plass. Lenke til kommentar
jason Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Ta et gammelt kort (pci av typen lydkort eller noe lignende) som har tatt kvelden, bor ut et 75mm hull i dette samt fire hull til en 80 mm vifte, fest en slik på kortet. Slip vekk kontaktorene nederst på pci kortet.Sett dette i sloten nærmest agp'en. Slik at den blåser mot skjermkortet. Monter en kraftig kjøleribbe på skjermkortet, og vips du har et system som kjøler mer enn nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå