Gå til innhold

Datan henger seg!

Zeptic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan fryser den? Blackscreen ? litt mere detaljert takk ;D

Vel..

Når jeg spiller enten i 4x eller 8x, så kan jeg kanskje få spillt 1 min. så Henger alt seg opp. Blir ikke "blackscreen" bare henger seg opp.. OM jeg trykker "alt, ctrl og delete" kommer jeg i windows, men da er fargene i 8 bit, og sikkert 16 farger eller noe sånnt..

Nå funker alt fint.. altså, jeg har "default" på hastigheten på AGP.. Surt..

Synst datan er treig, går treigt å åpne mange programmer osvosv...

Så, nå har jeg AGP på "default"

og slått av "fast skriv"

:wow:

ps: jeg bruker originale drivere som fulgte med grafikkortet..

Siden jeg da kan fikse på AGP hastigheten på "kontrollpanelet"

Den menyen (smartGart) kom ikke fram ved andre drivere...

Endret av Zeptic
Lenke til kommentar
Prøv å ta på skjermkortet ditt og se om det er veldig varmt... Sliter med det samme med mitt FX5800 og det er nok pga at det blir for varmt...

Kortet er ikke så veldig varmt. Bare sånn passe varmt. Kjennes normalt ut..

Dette er det merkeligste jeg har vært borti... At et slikt kort ikke skal funke..!

Tragisk, nesten..

:mad:

Bare kom med råd! Så skal jeg teste...

Lenke til kommentar

Nei, spill henger seg fortsatt!

Jeg testa med 8x og fast skriv AV... Det er det jeg vil ha!

:angry:

Når spillet henger seg og jeg trykker "alt+ctrl og delete" kommer jeg i windows. Da er følgende feilmelding, kommet opp

"VPU Recover har nullstilt din grafikkakselerator som ikkelenger svarte på kommandoer fra grafikkdriveren"

Ringer ei bjelle hos noen?

Lenke til kommentar

Høres merkelig ut det der..

Spesielt at det går tregt i windows og ?

Prøv å sette ned Hardware acceleration,

under Display properties -> Settings -> Advanced -> Troubleshooting

Worth a shot ..

Håper du finner ut av det, surt med et 9800 kort som ikke fungerer som det skal!

Lenke til kommentar

prøv å klokke opp dataen litte grann, så er det mulig at det funker. Sett opp multiplieren med en halv eller en hel.

Jeg hadde samme problemet som deg og egret med rød over det, men etter at jeg klokket opp så har det aldri hengt seg mer:)

Si ifra om det hjelper da!

Lenke til kommentar
prøv å klokke opp dataen litte grann, så er det mulig at det funker. Sett opp multiplieren med en halv eller en hel.

Jeg hadde samme problemet som deg og egret med rød over det, men etter at jeg klokket opp så har det aldri hengt seg mer:)

Si ifra om det hjelper da!

Hm, hvor finner jeg den i bios da? multiplieren. Var ikke noe problem med mitt forrige kort..

"VPU Recover har nullstilt din grafikkakselerator som ikkelenger svarte på kommandoer fra grafikkdriveren"

Får fortsatt opp denne meldinga

Lenke til kommentar
Den skal stå der et eller annet sted, men jeg er ikke sikker på hvor....

Jeg har asus selv.

jeg har MSI hovedkort.

Men er det ikke normalt at når en kjøper et skjermkort så skal det funke etter driverinstallasjonen da?!. Eller har jeg missforstått?

Føler jeg har prøvd det meste nå.

Lenke til kommentar

Bare tenkte jeg skulle nevne at den kontroll-panel saken som du får opp med "original" driverne finner du på ati sin side.

Om du kjører 4X eller 8X agp skal ikke ha noe å si på farten, så du får nok utnyttet kortet godt ved 4X også.

Prøv i allefal å kjør siste drivere, men sørg for at de gamle er skikkelig av-installert før du installerer på ny..

Lenke til kommentar

Dette er vel kanskje et long shot, men siden det ikke er nevnt før: har du satt i 12v kontakten fra psu direkte i skjermkortet og sjekket at denne sitter skikkelig i?

Og dersom du har satt den i; er det andre komponenter som deler samme kabelen som kanskje trekker i overkant mye strøm? (ørten harddisker/vifter + +)

Litt drøyt kanskje, men jeg glemte det en gang og fikk lignende symptomer (maskin låser seg ved belastning).

Jaja, bare mine 5 cent/øre/whatever.

Håper du får ting til å funke uansett :)

Endret av DanFekar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...