Gå til innhold

Dekkgigant vil leie ut bildekk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor er pengene om det blir billigere for sluttkunden, etterspørsel forblir det samme og produsentene er villige til å gjøre dette skiftet?

 

Eneste jeg kan se for meg; at folk bytter til nye dekk oftere? Og det er da en god ting... Continental vil kunne sikre monopol og flere faste kunder om disse sensorene ikke fungerer for andre dekktyper.

Lenke til kommentar

Er vanskelig å se at dette skal bli noe billigere for sluttbrukeren. Å leie et relativt billig produkt med ikke all for lang levetid og uten vedlikeholdsbehov vil nok i alle tilfeller være vesentlig dyrere enn å kjøpe. Det er rett å slett noe en ikke bør gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det dreier seg ikke om privatbilister men flåte eiere.

Type transport selskaper trucks , autonome taxi flåter , bilutleie , osv.

 

For det er i praksis ikke snakk om å leie ut bildekk til privatpersoner. I stedet er tanken at flåteeiere skal kunne leie bildekk hos Continental, og så betale en viss pris for en gitt avstand.

 

En slik prismodell gjør at man ikke trenger å ta utgiften til dekk på forhånd, men bare kan ta dette som en løpende utgift. En bil som ikke kjøres, koster heller ingenting i dekk.

 

Om flåtevirksomheten til Continental

https://www.continental-tires.com/transport/fleetsolutions/conti360-fleet-services

 

Om dekk og kostnader truck companies (potensialet)

https://www.tipeurope.com/trailer-tyre-innovation-reduces-total-cost-ownership/

Lenke til kommentar

Det er penger å spare på fornye og tilpasse vedlikeholdsprogram man allerede har og betaler for i dag slik jeg tolker det.

Link 2. «Tyres play a significant role in the cost of trailer ownership»

Spesielt innen store trucking/transport firmaer som kjører på kontinentene som USA , Australia .

Lenke til kommentar

Det dreier seg ikke om privatbilister men flåte eiere.

Type transport selskaper trucks , autonome taxi flåter , bilutleie , osv.

 

For det er i praksis ikke snakk om å leie ut bildekk til privatpersoner. I stedet er tanken at flåteeiere skal kunne leie bildekk hos Continental, og så betale en viss pris for en gitt avstand.

 

En slik prismodell gjør at man ikke trenger å ta utgiften til dekk på forhånd, men bare kan ta dette som en løpende utgift. En bil som ikke kjøres, koster heller ingenting i dekk.

 

Om flåtevirksomheten til Continental

https://www.continental-tires.com/transport/fleetsolutions/conti360-fleet-services

 

Om dekk og kostnader truck companies (potensialet)

https://www.tipeurope.com/trailer-tyre-innovation-reduces-total-cost-ownership/

 

Er fortsatt en dårlig ide. Kostnaden for dekk er lav og ekstrakostnaden ved å leie høy. Dvs. selskap som leier dekk til sine biler istedenfor å eie vil ha et høyere kostnadsnivå. De vil dermed utkonkurreres eller få en lavere lønnsomhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det dreier seg ikke om privatbilister men flåte eiere.

Type transport selskaper trucks , autonome taxi flåter , bilutleie , osv.For det er i praksis ikke snakk om å leie ut bildekk til privatpersoner. I stedet er tanken at flåteeiere skal kunne leie bildekk hos Continental, og så betale en viss pris for en gitt avstand.

En slik prismodell gjør at man ikke trenger å ta utgiften til dekk på forhånd, men bare kan ta dette som en løpende utgift. En bil som ikke kjøres, koster heller ingenting i dekk.

Om flåtevirksomheten til Continentalhttps://www.continental-tires.com/transport/fleetsolutions/conti360-fleet-services

Om dekk og kostnader truck companies (potensialet)https://www.tipeurope.com/trailer-tyre-innovation-reduces-total-cost-ownership/

Er fortsatt en dårlig ide. Kostnaden for dekk er lav og ekstrakostnaden ved å leie høy. Dvs. selskap som leier dekk til sine biler istedenfor å eie vil ha et høyere kostnadsnivå. De vil dermed utkonkurreres eller få en lavere lønnsomhet.
Fulgte du ikke linkene.

Så kostnaden for dekk til en Amerikansk 18 hjuls truck er lav ?

Hvorfor kjører så mange utenlandske vogntog i Norge med for dårlige dekk ?

Det beste for all business er forutsigbarhet.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

Det dreier seg ikke om privatbilister men flåte eiere.

Type transport selskaper trucks , autonome taxi flåter , bilutleie , osv.For det er i praksis ikke snakk om å leie ut bildekk til privatpersoner. I stedet er tanken at flåteeiere skal kunne leie bildekk hos Continental, og så betale en viss pris for en gitt avstand.

En slik prismodell gjør at man ikke trenger å ta utgiften til dekk på forhånd, men bare kan ta dette som en løpende utgift. En bil som ikke kjøres, koster heller ingenting i dekk.

Om flåtevirksomheten til Continentalhttps://www.continental-tires.com/transport/fleetsolutions/conti360-fleet-services

Om dekk og kostnader truck companies (potensialet)https://www.tipeurope.com/trailer-tyre-innovation-reduces-total-cost-ownership/

Er fortsatt en dårlig ide. Kostnaden for dekk er lav og ekstrakostnaden ved å leie høy. Dvs. selskap som leier dekk til sine biler istedenfor å eie vil ha et høyere kostnadsnivå. De vil dermed utkonkurreres eller få en lavere lønnsomhet.
Fulgte du ikke linkene.

Så kostnaden for dekk til en Amerikansk 18 hjuls truck er lav ?

Hvorfor kjører så mange utenlandske vogntog i Norge med for dårlige dekk ?

Dekk er billig jfr kjøretøyets kostnader og driftskostnader. Lenetiden er kort. Leier en dekk må en dekke innkjøpskostnadene, fortjeneste til utleier, administrasjon samt ekstraegenskaper på dekk for leie (sensorer). Dette er vesentlig dyrere enn å bare kjøpe dekka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...