Redaksjonen. Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Skal mangedoble omsetningen.Dekkgigant vil leie ut bildekk Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Hvor er pengene om det blir billigere for sluttkunden, etterspørsel forblir det samme og produsentene er villige til å gjøre dette skiftet? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Hvor er pengene om det blir billigere for sluttkunden, etterspørsel forblir det samme og produsentene er villige til å gjøre dette skiftet? Skulle til å spørre om det samme. De skal tjene mer, og kjøperne skal bruke mindre. Ja jøss 2 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Hvor er pengene om det blir billigere for sluttkunden, etterspørsel forblir det samme og produsentene er villige til å gjøre dette skiftet? Eneste jeg kan se for meg; at folk bytter til nye dekk oftere? Og det er da en god ting... Continental vil kunne sikre monopol og flere faste kunder om disse sensorene ikke fungerer for andre dekktyper. Lenke til kommentar
TorHansen Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Er vanskelig å se at dette skal bli noe billigere for sluttbrukeren. Å leie et relativt billig produkt med ikke all for lang levetid og uten vedlikeholdsbehov vil nok i alle tilfeller være vesentlig dyrere enn å kjøpe. Det er rett å slett noe en ikke bør gjøre. 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Husk at det i utgangspunktet ikke er ment for vanlige privatpersoner men for firmaer/bedrifter/institusjoner med store bilparker. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Det dreier seg ikke om privatbilister men flåte eiere. Type transport selskaper trucks , autonome taxi flåter , bilutleie , osv. For det er i praksis ikke snakk om å leie ut bildekk til privatpersoner. I stedet er tanken at flåteeiere skal kunne leie bildekk hos Continental, og så betale en viss pris for en gitt avstand. En slik prismodell gjør at man ikke trenger å ta utgiften til dekk på forhånd, men bare kan ta dette som en løpende utgift. En bil som ikke kjøres, koster heller ingenting i dekk. Om flåtevirksomheten til Continental https://www.continental-tires.com/transport/fleetsolutions/conti360-fleet-services Om dekk og kostnader truck companies (potensialet) https://www.tipeurope.com/trailer-tyre-innovation-reduces-total-cost-ownership/ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Hvordan endrer dette på ting? Flåter må ha dekk uansett om de eier eller leier, og eier de så vil det bare være enda større garanti for at de blir oppbrukte på f.eks. en taxi. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Det er penger å spare på fornye og tilpasse vedlikeholdsprogram man allerede har og betaler for i dag slik jeg tolker det. Link 2. «Tyres play a significant role in the cost of trailer ownership» Spesielt innen store trucking/transport firmaer som kjører på kontinentene som USA , Australia . Lenke til kommentar
TorHansen Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Det dreier seg ikke om privatbilister men flåte eiere. Type transport selskaper trucks , autonome taxi flåter , bilutleie , osv. For det er i praksis ikke snakk om å leie ut bildekk til privatpersoner. I stedet er tanken at flåteeiere skal kunne leie bildekk hos Continental, og så betale en viss pris for en gitt avstand. En slik prismodell gjør at man ikke trenger å ta utgiften til dekk på forhånd, men bare kan ta dette som en løpende utgift. En bil som ikke kjøres, koster heller ingenting i dekk. Om flåtevirksomheten til Continental https://www.continental-tires.com/transport/fleetsolutions/conti360-fleet-services Om dekk og kostnader truck companies (potensialet) https://www.tipeurope.com/trailer-tyre-innovation-reduces-total-cost-ownership/ Er fortsatt en dårlig ide. Kostnaden for dekk er lav og ekstrakostnaden ved å leie høy. Dvs. selskap som leier dekk til sine biler istedenfor å eie vil ha et høyere kostnadsnivå. De vil dermed utkonkurreres eller få en lavere lønnsomhet. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 (endret) Det dreier seg ikke om privatbilister men flåte eiere. Type transport selskaper trucks , autonome taxi flåter , bilutleie , osv.For det er i praksis ikke snakk om å leie ut bildekk til privatpersoner. I stedet er tanken at flåteeiere skal kunne leie bildekk hos Continental, og så betale en viss pris for en gitt avstand. En slik prismodell gjør at man ikke trenger å ta utgiften til dekk på forhånd, men bare kan ta dette som en løpende utgift. En bil som ikke kjøres, koster heller ingenting i dekk. Om flåtevirksomheten til Continentalhttps://www.continental-tires.com/transport/fleetsolutions/conti360-fleet-services Om dekk og kostnader truck companies (potensialet)https://www.tipeurope.com/trailer-tyre-innovation-reduces-total-cost-ownership/ Er fortsatt en dårlig ide. Kostnaden for dekk er lav og ekstrakostnaden ved å leie høy. Dvs. selskap som leier dekk til sine biler istedenfor å eie vil ha et høyere kostnadsnivå. De vil dermed utkonkurreres eller få en lavere lønnsomhet.Fulgte du ikke linkene.Så kostnaden for dekk til en Amerikansk 18 hjuls truck er lav ? Hvorfor kjører så mange utenlandske vogntog i Norge med for dårlige dekk ? Det beste for all business er forutsigbarhet. Endret 18. mars 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
TorHansen Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Det dreier seg ikke om privatbilister men flåte eiere. Type transport selskaper trucks , autonome taxi flåter , bilutleie , osv.For det er i praksis ikke snakk om å leie ut bildekk til privatpersoner. I stedet er tanken at flåteeiere skal kunne leie bildekk hos Continental, og så betale en viss pris for en gitt avstand. En slik prismodell gjør at man ikke trenger å ta utgiften til dekk på forhånd, men bare kan ta dette som en løpende utgift. En bil som ikke kjøres, koster heller ingenting i dekk. Om flåtevirksomheten til Continentalhttps://www.continental-tires.com/transport/fleetsolutions/conti360-fleet-services Om dekk og kostnader truck companies (potensialet)https://www.tipeurope.com/trailer-tyre-innovation-reduces-total-cost-ownership/ Er fortsatt en dårlig ide. Kostnaden for dekk er lav og ekstrakostnaden ved å leie høy. Dvs. selskap som leier dekk til sine biler istedenfor å eie vil ha et høyere kostnadsnivå. De vil dermed utkonkurreres eller få en lavere lønnsomhet.Fulgte du ikke linkene.Så kostnaden for dekk til en Amerikansk 18 hjuls truck er lav ? Hvorfor kjører så mange utenlandske vogntog i Norge med for dårlige dekk ? Dekk er billig jfr kjøretøyets kostnader og driftskostnader. Lenetiden er kort. Leier en dekk må en dekke innkjøpskostnadene, fortjeneste til utleier, administrasjon samt ekstraegenskaper på dekk for leie (sensorer). Dette er vesentlig dyrere enn å bare kjøpe dekka. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Synes også grunnkonseptet virker merksnodig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå