Gå til innhold

Leie domene!

Anbefalte innlegg

kjører noe på b-one.net, her er min erfaring

+ kundeservice

alltid svar innen 24 timer, høflig og greit. god oppfølging

+ brukervennlighet

meget enkelt og brukervennlig kontrollpanel med god statistikk

+ betaling

as easy as it gets....

- oppetid

det har forbedret seg, men fremdeles er det mellom 3 og 5% nedetid. det er faktisk for mye etter mitt skjønn

- crown jobs...som jeg har slitt med, fungerer ikke. kjører php og mysql, det er helt nydelig.

alt i alt:

virker ryddig, de forteller riktig nok ikke at prisen på domeneleiet går opp med 100kr etter et år (husker ikke eksakt ny pris), og oppetiden er dårlig, men var mye værre før. De svarer alltid i tide, og bryr seg fint lite med hva du gjør på websiden. Go for it ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke bare sette seg opp en egen server da? da er det mye enklere å endre server-side språkene sine innstillinger osv...

Så kjøper du bare et domene hos for eksempel www.fastname.no eller www.123webhotell.no ..

Fordi man gjerne vil ha litt hastighet på siden. Da må man evetuelt ha kjapp linje UT....

Hvis det er mye trafikk vil det jo og gå utover din linje og hastighet.

Men som sagt har man mulighet og kunnskap såer jo dettte det beste :D

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare sette seg opp en egen server da? da er det mye enklere å endre server-side språkene sine innstillinger osv...

Jah *Mye*

:thumbs:

Hvis du ikke har <5/10Mbit, så kan du gå å legge deg.

Edit: Har du under det, kommer du til å slå av serveren etter 3 sidevisninger.

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar

1. vil IKKE anbefale å hoste sider hos noen som kjører webhosting og shell FRA SAMME SERVER..

2. Fri bruk er i mange tilfeller IKKE BRA!!! ofte har da serveren (eller serversenteret) en gitt båndbredde de kan bruke (1mb, 2mb, 10mb, 100mb, etc..) som alle som hoster der deler på.. jo flere som da bruker serveren, jo tregere går det, og du kan risikere å ha en DRIIIIIT-TREG side.. (temaet har vært gjennganger i de fleste store utenlandske hostingforumene f.eks. hosthideout.com)

3. Medeier i hosting-firma.. 5GB er ikke SÅ mye.. :p

4. du får hva du betaler for.. prøv gjerne et google søk på "aktuellhostingtilbyder + review".. får ofte mye interresant fram.. ;)

vil bare si LYKKE TIL! :thumbs:

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
først registrerer du en konto på http://www.freesql.org for gratis mysql.

Så åpner du en konto på frac.dk, en på home.no.net (start.no), en på home.no, en på websamba.com osv. helt til du har 120 mb så åpner du et gratis domene hos .dot

pris=gratis :thumbup:

Problemet blir jo bare det at hastigheten og kvaliteten på tjenesten er helt ræva

Lenke til kommentar
Det er også ingen vits å registrere seg hos freesql.org når mySQL følger med frac.dk-pakken. Forøvrig har ingen gratis webhost god oppetid og hastighet.

Så sant, så sant.

Registrer deg hos b-one, betal fra 10 kroner i måneden og få en tjenestesom fungerer.

EDIT:

1000 innlegg :w00t:

Endret av PT
Lenke til kommentar
EDIT:

1000  innlegg :w00t:

Bare 337 innlegg igjen... :p

EDIT: Nå må jeg si jeg ble _veldig_ fristet til å regge meg hos b-one. 220 kr. per anno for 125 MB plass, dotcom-domene, ingen trafikk-begrensning, mySQL, PHP4, mail osv...

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar
EDIT: Nå må jeg si jeg ble _veldig_ fristet til å regge meg hos b-one. 220 kr. per anno for 125 MB plass, dotcom-domene, ingen trafikk-begrensning, mySQL, PHP4, mail osv...

125MB :wow: Det var ikke mye å skryte over, skjønt skal du bare bruke det til en enkel hjemmeside uten masse nedlastbare filer holder det vel, men slik som jeg som benytter 7-8 subs på hvert domene hadde det vært alt for lite.

Kan være noe å tenke over...

Lenke til kommentar

125MB :wow: Det var ikke mye å skryte over, skjønt skal du bare bruke det til en enkel hjemmeside uten masse nedlastbare filer holder det vel, men slik som jeg som benytter 7-8 subs på hvert domene hadde det vært alt for lite.

Kan være noe å tenke over...

Min side kjører fint på 25MB. Har et forum med 2k innlegg, en hjemmeside, diverse andre greier for å teste PHP, og har hittil brukt 7-8MB.

Lenke til kommentar

Må nesten hive meg med i debatten her og forsvare Serve-The-World. :) De hoster 2 domener for meg, og jeg må si de gutta gjør en strålene jobb. Har en side på 500 MB/5 BG transfer og en annen side på 1 GB/10 GB transfer. Betaler 208,- kr i kvartalet totalt for begge sidene. Har ennå ikke opplevd at noen data fra siden har blitt tapt eller at nedetiden har vært noe å klage på-- om det i det hele tatt har vært noen nedetid..

Anbefaler Serve The World jeg..

Se http://www.servetheworld.no :)

Lenke til kommentar
har aldri hatt problemer med frac jeg :yes:

frac har store problemer for tiden. Webmaster har tullet med settings, og gjort slik at alle forms med method="post" går til "siden kan ikke vises". Litt irriterende på et forum? :roll:

Webmaster er forøvrig "forsvunnet".

Lenke til kommentar

skal vi begynne med host-reklame her? ;)

[ AD ]

Max studios

url: max-studios.net

priser fra: $65 (448,- NOK) /året

støtter: php, jsp, cfm, wap/wml, perl/cgi, mysql, postgresql, frontpage, apache asp.

support: 24/7 email support

oppetid: foreløpig 100% (skal aldri si 100% oppetid GARANTERT.. alltid en sjans for at man kan være nede i 1-2 min i løpet av et år..)

controlpanel: cpanel

ingen restriksjoner på filstørrelser og typer..

:thumbs:

[/ AD ]

hatt alle sidene mine på serveren en god stund nå, og ingen problemer så langt..

(og hvis du ikke skjønte det.. moi er deleier/admin.. ;) )

EDIT> og.. ja.. mulighet for faktura/nettbank innad i norge

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...