Gå til innhold

Leie domene!

Anbefalte innlegg

www.numberonehost.com har funket for meg, billig, støtter det meste av det som støttes kan, gutta bor i stavangerområdet, hvilket tilsier at du kan få support på modersproget om dette skulle være ønskelig, tja i det hele tatt, jeg er fornøyd...  men så har jeg ikke prøvd andre dah....

sånn helt uten at det hadde noe med webdesign å gjøre.....

Enig i dem, det beste er jo at dem svarer til alle døgnets tider, thumbs up for that :thumbup:

Men hvis jeg skaffer et webhotell uten domene, hvordan når jeg siden min? Via Ip'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til trådstarter har du lest hva du får hos servtheworld.net ?

1000 MB plass (1GB)

5 ganger så mye som holder i masse vis... dessuten kan du kjøpe mer plass....

Kjempe kjapp levering og kundeservice ( hvis du skulle ha behov for det)

skulle nesten tro jeg var sponsa dem som jeg skryter, men er bare redd for at du skal bomme her og velg noe dårligere

Lenke til kommentar
Til trådstarter har du lest hva du får hos servtheworld.net ?

1000 MB plass (1GB)

5 ganger så mye som holder i masse vis... dessuten kan du kjøpe mer plass....

Kjempe kjapp levering og kundeservice ( hvis du skulle ha behov for det)

skulle nesten tro jeg var sponsa dem som jeg skryter, men er bare redd for at du skal bomme her og velg noe dårligere

Heisann. Ja, det har jeg gjort, men etter det jeg så, så er det 5 GB transfer. Det er ikke intresse for meg, fordi jeg kan ikke ha mindre 10/ubegr. Gb trafikk.

Takker for alle tipsa!

Lenke til kommentar
EasyISP er ganske fine. Kanskje litt dyrt, men de satser mye på stabilitet og oppetid. Supporten er fenomenal, og den foregår på norsk da firmaet holder til i Førde. De har IRC-kanal @ UnderNet så jeg har sjeldent problemer med å få tak i folk. Betalte shelkontoen min forrige lørdag kl hall 3 på natten, og et kvarter senere var den opnet..:) Endret av Marvil
Lenke til kommentar

jeg har en side på servetheworld med 1gb plass og 5gb transfer og 5gb er ikke så mye som dere skal ha det til!

hele siden min med _ALLE_ bilder og alt som er en del er under 20mb og jeg har en transfer på ca 4,5-4,8gb hver mnd men har enda ikke oversteget 5gb transfer.

servetheworld er kjempebra!

Lenke til kommentar
jeg har en side på servetheworld med 1gb plass og 5gb transfer og 5gb er ikke så mye som dere skal ha det til!

hele siden min med _ALLE_ bilder og alt som er en del er under 20mb og jeg har en transfer på ca 4,5-4,8gb hver mnd men har enda ikke oversteget 5gb transfer.

servetheworld er kjempebra!

Vel jeg har "to" sider på min og den ene er det my bilder og stor trafikk på et forum.... så.... funker fett for meg

Lenke til kommentar

hvis du har 20 MB filer, og 4500MB transfer er det vil det si at alle filene blir lastet ned 225 ganger pr mnd.. vet ikke hva du har bilder av eller hvilke filer som ligger der, men det er tydeligvis ganske pop.

Lenke til kommentar

tror noe liknende, men av en lovlig variant har blitt foreslått tidligere..

kanskje et litt idiotisk forslag men, du kan kjøpe en domenepakke med liten plass og registrere flere gratis kontoer på home.no , start.no, frac.dk osv. der du legger musikken ;)

tror noe liknende, men av en lovlig variant har blitt foreslått tidligere..

Det tillates kun én konto per person/organisasjon
(home.no sine medlemsvilkår... tror i grunnen det samme gjelder for start.no) strengt tatt er dette altså ikke lov. Endret av Smidt
Lenke til kommentar
Jeg bruker web10.dk til hosting..

blir fakturert for hvert hele år. nå skal jeg betale for neste år.

120 kr for 12mnd med 100mb, ubeg. pop, ubeg. subdomener, php, mysql og fri trafikk.

det funker for meg

Hei.

Det er et ordntlig svar. Takker.

Men du, er det sånn at du får 75 MB til MySQL og 125 MB til webplass (altså tilsammen 195 MB), eller menes det du får 125 MB hvor max 75 kan brukes til MySQL??

Lenke til kommentar
Sannligvis, jeg skal uansett ikke ha begrensa trafikk. Ferdig med det.

Får du noen bra med masse stuff med ubegrensa trafikk ?

bare lurer, ikke frekt ment

Får jo håpe på det da, men jeg tror ikke at du kommer til å synes at siden din legges ned fordi du får begrensa trafikk...

Det er lov til å spørre :)

Lenke til kommentar
Men om man annskaffer seg et domene/serverplass må man da legge ut en hjemmeside eller kan man legge ut feks bilder direkte på den servern.

Håper dere skjønner hva jeg mener, da jeg ikke har prøvd dette før.

Om dette ikke gikk an, hadde iallefall jeg hatt problemer. :laugh:

Seffers kan du bare laste opp bilder om du vil det, eller de aller fleste andre filtyper så lenge det er lovlig skulle jeg mene...

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Flott sted, http://www.fairmount.nu/learnmore.html, men dessverre begrensing på trafikk, så den er ikke noe for meg.

riaahater: ser ikke ut som fairmount.nu fungerer lengre akkurat....

når det gjelder fri bruk av båndbredde så koster det flesk, for både brukere og eiere av serverene som driver webhosting.

Har sett noen norske webleverandører har hatt pakker med fri begrensning av båndbredde. Men jeg kan si deg ganske sikkert at du aldri vil få fri båndbredde, den kan f.eks være 30gb som dem har satt som fri båndbredde.

Mange norske, kan ta oppimot 200kr/per overskredet gb og sikkert mer også, noe som kan bli ganske dyrt for privatpersoner som kan ha en del flere bilder etc på sidene sine.

Hva du trenger fri båndbredde til da riaahater?

Du må nok finne noen utenlandske webhosting firmaer som har fri båndbredde ;)

Men disse kan jo være forsåvidt mye bedre enn norske, utenom at du får kundeservicen på engelsk da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...