Truls84 Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Hei Jeg har lagt merke til en sær egenskap ved hovedkortet mitt, Det er et "MSI X399 GAMING PRO CARBON AC". Hvis jeg prøver å resette BIOS så booter den fremdeles opp med de tidligere innstillingene istede for default innstillinger. Selv om jeg utfører en clear CMOS, uansett om det er via jumper på selve HK eller via knappen på baksiden av HK, så booter HK opp med siste brukersatte innstillinger. Prøvde å ta ut CMOS batteriet og la HK ligge i noen timer for så å sette på CMOS jumper i 15 sek, det husket og booter fremdeles siste brukerinnstillinger. Dette er jo ikke et problem for meg enda, men det kan bli et seriøst problem hvis jeg får en hardware feil eller får lyst å prøve å klokke. Noen som har en teori på hvorfor det er som det er? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Det er nok et sett med standard-innstillinger som lastes inn i tilfelle batteriet skulle være tomt? Har du satt inn samme batteriet igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå